Sinds enkele maanden heb ik een probleem met de verlichting van mijn trekhaak, mogelijk al langer.
Het gaat om een Volvo V60 uit 2015 met een 12 polige stekker.
Het probleem is als volgt:
- Bij indrukken van de rem gaan ook de lampen van de knipperlichten aan.
- Bij aanzetten van de knipperlichten gaat ook het remlicht knipperen.
- Verlichting valt soms helemaal uit.
Wat ik heb geprobeerd:
- 2 verschillende aanhangers getest. Fietsendrager en karretje. Beide hebben een 7 polige stekker.
- 2 verschillende verloopstekkers getest. 12 naar 7 polig.
- Stekkertester aan de stekker gehangen. Zonder aanhanger is het probleem er niet. Met aanhanger wel.
Op de display komt tijdens het rijden met aanhanger af en toe de storing “storing knipperlicht aanhanger” en “storing remlicht aanhanger”. Enkele weken kwam de storing ook zonder aangesloten aanhanger. Inmiddels is de melding al een paar maanden weg.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, voordat ik de garage moet raadplegen.
Het gaat om een Volvo V60 uit 2015 met een 12 polige stekker.
Het probleem is als volgt:
- Bij indrukken van de rem gaan ook de lampen van de knipperlichten aan.
- Bij aanzetten van de knipperlichten gaat ook het remlicht knipperen.
- Verlichting valt soms helemaal uit.
Wat ik heb geprobeerd:
- 2 verschillende aanhangers getest. Fietsendrager en karretje. Beide hebben een 7 polige stekker.
- 2 verschillende verloopstekkers getest. 12 naar 7 polig.
- Stekkertester aan de stekker gehangen. Zonder aanhanger is het probleem er niet. Met aanhanger wel.
Op de display komt tijdens het rijden met aanhanger af en toe de storing “storing knipperlicht aanhanger” en “storing remlicht aanhanger”. Enkele weken kwam de storing ook zonder aangesloten aanhanger. Inmiddels is de melding al een paar maanden weg.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, voordat ik de garage moet raadplegen.