Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Tarkov (pc-game) spelen is het enige doel. Specifiek meer FPS.
Eventuele laadtijden van de maps door de gedateerde sdd neem ik voor lief.
Mijn systeem is gedateerd. Als ik in onderstaand systeem een nieuwe videokaart plaats: NVIDIA 3070 of zelfs een NVIDIA 4070 zet. Sorteert dit effect? Of is er een bottleneck, zo ja, wat?
Ik zal tegelijkertijd het RAM geheugen updaten/uitbreiden (32GB DDR4 @ 3.200MT/s, kit van 2), dit is relatief goedkoop tegenwoordig.
Het mobo is verouderd, en de harde schijf gedateerd. Is dit een probleem voor het behalen van hoge FPS?
Ik hoef er niet het maximale uit te halen, als de upgrade maar effect sorteert.
Wat is mijn systeempje nu?
Wat verwacht je van ons?
Is het de moeite, vraag ik me kortweg af. De kosten zijn relatief laag tov een nieuw systeem, wel moet het een beetje de moeite zijn, durft iemand een inschatting te maken van de extra fps die ik zou kunnen halen?
Ik speel Tarkov op medium resoluties.
Tarkov (pc-game) spelen is het enige doel. Specifiek meer FPS.
Eventuele laadtijden van de maps door de gedateerde sdd neem ik voor lief.
Mijn systeem is gedateerd. Als ik in onderstaand systeem een nieuwe videokaart plaats: NVIDIA 3070 of zelfs een NVIDIA 4070 zet. Sorteert dit effect? Of is er een bottleneck, zo ja, wat?
Ik zal tegelijkertijd het RAM geheugen updaten/uitbreiden (32GB DDR4 @ 3.200MT/s, kit van 2), dit is relatief goedkoop tegenwoordig.
Het mobo is verouderd, en de harde schijf gedateerd. Is dit een probleem voor het behalen van hoge FPS?
Ik hoef er niet het maximale uit te halen, als de upgrade maar effect sorteert.
Wat is mijn systeempje nu?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 134,92 | € 134,92 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 96,95 | € 96,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 33,76 | € 33,76 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 468,38 | ||
Wat verwacht je van ons?
Is het de moeite, vraag ik me kortweg af. De kosten zijn relatief laag tov een nieuw systeem, wel moet het een beetje de moeite zijn, durft iemand een inschatting te maken van de extra fps die ik zou kunnen halen?
Ik speel Tarkov op medium resoluties.
Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro