Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spethspeth
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-06 15:38
Ik ga verhuizen, maar in mijn nieuwe keuken zit helaas geen oven. Op termijn ga ik hier misschien verandering in brengen, maar voorlopig heb ik een oven/magnetron combi nodig.

Ik heb al meerdere van dit soort combi's in bezit gehad en in mijn ervaring wisselen ze nogal in kwaliteit. De slechtste die ik heb gehad liet je bijvoorbeeld geen wattage/temperatuur en tijd instellen (alleen programma's, zoals "ik wil 200g drumsticks opwarmen"), vaak hebben ze geen voorverwarmfunctie, of de grill gaat snel kapot, enzovoorts. Ik zoek eentje die ik redelijk als vervanging voor een oven kan gebruiken om bijvoorbeeld een pizza in te bakken.

Ik zoek er eentje die ik gewoon op een temperatuur of wattage kan instellen, een tijd kan instellen en gaan met die banaan, en die vervolgens gewoon goed werkt, programma's of andere "slimme" functies gebruik ik in de praktijk nooit en hoeven er dus niet in te zitten. De oven moet minimaal 200 graden aankunnen.

Als ik kijk naar magnetrons met een wat hoger ( > 1000w ) wattage voor de hetelucht kom je bijvoorbeeld bij deze uit, maar die lijkt dan weer veel nadruk te leggen op programma's over simpele input: uitvoering: Sharp R-971INW
Weet iemand waar ik een beetje degelijke combi kan vinden of welk merk hiervoor doorgaans het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07

Sabbi

je denkt aan mij.

Wij hebben lang zo'n Sharp gehad, of een ouder model maar wel met datzelfde display, die heeft naast alle speciale menu's ook een knopje voor gewone ovenstand, en kan ook voorverwarmen. ( in mijn herinnering eerst tijd kiezen dan temperatuur is zonder voorverwarmen, eerst temperatuur kiezen dan tijd is met voorverwarmen). Was best okee ding voor een combimagnetron.
Voor diepvriespizzas gebruikte ik wel altijd de speciale mode want dan zette hij ook de magnetron bij, ging sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:50

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb al tijden een combimagnetron van Panasonic en ben er erg tevreden over. Erg degelijk.M'n ouders hadden vroeger ook een panasonic. Combi oven en dat ding heeft het meer dan 25 jaar volgehouden.
Geen touchscreens gewoon fysieke knoppen.Gewoon wattage en tijd instellen. Cake en pizza lukt prima.

Heb de mijne gewoon van marktplaats geplukt.

Edit deze lijkt op wat ik heb.
uitvoering: Panasonic NN-GD37

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 16-07-2023 07:56 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zijdelings gerelateerd: zorg er voor dat je oven/magnetron wel een draaischijf heeft. Die van mij (AEG, inbouw) heeft het niet en de magnetronfunctie is om te janken.