Switch OLED op Dell U3419W: volume regelen gaat NIET

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-09 00:11
Hallo,

Ik heb sinds vandaag mijn Switch OLED eens aangesloten via HDMI-kabel op mijn U3419W ultrawide monitor.

Dit werkt, maar ik heb gemerkt dat ik het volume dus NIET kan regelen van de Switch... Dit staat altijd op het maximum door de speakers van de monitor.

Het volume regelen op de monitor, heeft geen effect. Het volume regelen op de Switch (als je hem uit de dock haalt), heeft ook geen effect.

De Switch heeft de laatste firmware versie (16.0.3), de monitor had nog niet de laatste firmware versie. Ik heb die dus bijgewerkt naar de laatste (M3B114), maar dat heeft het probleem ook niet verholpen.

Dus ja, wel irritant dat het volume altijd op het maximum staat... Zou het iets te maken kunnen hebben met de HDMI-kabel?

Ik vind heel veel meldingen van problemen met een Switch op monitor waarbij er helemaal geen geluid meer is, maar niet voor mijn probleem specifiek...

Hopelijk vind ik hier wat raad. :)

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
Daar zal je niets aan veranderen. Volume regeling gaat uit zodra je een Switch op een tv/monitor aansluit.

Edit: ik weet niet zeker of de volume regeling uitgaat als je de Switch op een monitor aansluit.

[ Voor 33% gewijzigd door RollieBollie op 16-07-2023 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
RollieBollie schreef op zondag 16 juli 2023 @ 06:42:
Daar zal je niets aan veranderen. Volume regeling gaat uit zodra je een Switch op een tv/monitor aansluit.
Maar als je de Switch aansluit via dock op een TV, dan kan je het volume toch nog altijd regelen van de TV?

Ik zou verwachten bij een monitor dat dit net hetzelfde werkt, maar dat is dus niet het geval... Enkel bij mijn model (U3419W) of monitors in het algemeen? Dan vrees ik dat ik naar een USB, Bluetooth of audiojack speaker zal moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
Om heel eerlijk te zijn heb ik mijn Switch nooit op een monitor aangesloten.

Bij een TV welke dus bestaat uit een scherm met speakers kan je volume via de TV bedienen.

Ik zou dus denken dat je via de monitor ook het volume kan bedienen, maar als dit niet lukt is het dus de vraag of dit door de Switch komt of door de monitor.

De HDMi kabel verwacht ik niet de oorzaak te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• braek
RollieBollie schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:18:
Om heel eerlijk te zijn heb ik mijn Switch nooit op een monitor aangesloten.

Bij een TV welke dus bestaat uit een scherm met speakers kan je volume via de TV bedienen.

Ik zou dus denken dat je via de monitor ook het volume kan bedienen, maar als dit niet lukt is het dus de vraag of dit door de Switch komt of door de monitor.

De HDMi kabel verwacht ik niet de oorzaak te zijn.
Het is mij gelukt!

Onder System zijn er 2 instellingen:
  • Mute When Headphones Are Disconnected
  • Lower Maximum Headphone Volume
Ik heb deze allebei op Off gezet en de Switch gereboot... Daarna kon ik wel het volume regelen via het OSD van mijn monitor. :) De settings leken mij op het eerste zicht toch niet gerelateerd aan het probleem, maar nu dus wel opgelost...