Vraag
Beste antwoord (via Tjapie1 op 16-07-2023 14:28)
Optie a en b zijn allebei goed.
Bij b niet meerdere draden onder de zelfde klem, als als dat niet anders kan dan optie a.
Bij b niet meerdere draden onder de zelfde klem, als als dat niet anders kan dan optie a.
Alle reacties
Beide kan prima, wat voor jou het gemakkelijkst is.Tjapie1 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:49:
In mijn berging wil ik 2 lampen op 1 schakelaar aansluiten. Kan dit door;
- optie A (beide draden splitsen d.m.v. een lasklem)
- optie B (direct doorlinken vanuit de schakelaar)
- een andere manier aan te raden?
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Niet aan te raden, maar een optie ter overweging als de andere twee niet lukken.Tjapie1 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:49:
In mijn berging wil ik 2 lampen op 1 schakelaar aansluiten. Kan dit door;
- een andere manier aan te raden?
Zwart naar lamp rechts, blauw naar lamp links, en zwart tussen de twee lampen.
Dan heb je een serieschakeling in plaats van parallel.
Optie a en b zijn allebei goed.
Verwijderd
Dat is geen te overwegen optie.JaDatIsPeter schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:07:
[...]
Niet aan te raden, maar een optie ter overweging als de andere twee niet lukken.
Indien mogelijk dan kan je ook doorlussen op de klemmen van de lamp (optie A zonder de klemmen dus)
JaDatIsPeter schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:07:
[...]
Niet aan te raden, maar een optie ter overweging als de andere twee niet lukken.

Bij gloeilampen gaat het nog werken, dan heb je een mooie dimmer gebouwd, beide lampen krijgen bij een serieschakeling de helft van de spanning. Wat TL doet, geen idee. Led denk ik dat het ook nog wel werkt, maar jouw voorstel is zeker niet aan te raden...
Optie C: draden van lamp A doortrekken naar lamp B.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dank voor de snelle antwoorden allemaal! Inmiddels bezig met optie A; lamp 1 was reeds aangesloten en is ‘op route’ naar lamp 2, dus het handigste. 👍🏻
Pagina: 1