Fritzbox gastenwifi met een ander merk router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielH
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Kan ik FritzBox gastenwifi gebruiken als ik geen Fritz als router gebruik?

Ik heb sinds kort een nieuwe router, maar ik gebruik nog steeds nog steeds mijn Fritz als AP op een andere plek. Ik krijg alleen de Guest WIFI niet aan de praat. Kan ik mijn huidige router zo instellen dat hij dit toch accepteerd? Misschien iets met een vlan of een ander subnet ofzo. Ik gebruik nu een Edgerouter.

Beste antwoord (via DanielH op 19-07-2023 00:42)

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 11:37
Beste DanielH,

De gasttoegang van de FRITZ!Repeater kan alleen worden gebruikt met een FRITZ!Box.

In het Mesh-netwerk van FRITZ! breidt de FRITZ!Repeater het gastnetwerk van de FRITZ!Box uit door nog een netwerk met de instellingen van de FRITZ!Box beschikbaar te maken. Met routers van andere fabrikanten kan de gasttoegang niet worden gebruikt.

Als je router beschikt over een eigen functionaliteit voor een gasttoegang, kun je het bereik van dit gastnetwerk uitbreiden met de FRITZ!Repeater. Dit doe je door de FRITZ!Repeater te verbinden met het gastnetwerk van de router. Let er hierbij op dat de FRITZ!Repeater in dit geval uitsluitend het gastnetwerk uitbreidt van de router en niet het gewone draadloze netwerk van de router.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FRITZ!webcare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-09 11:37
Beste DanielH,

De gasttoegang van de FRITZ!Repeater kan alleen worden gebruikt met een FRITZ!Box.

In het Mesh-netwerk van FRITZ! breidt de FRITZ!Repeater het gastnetwerk van de FRITZ!Box uit door nog een netwerk met de instellingen van de FRITZ!Box beschikbaar te maken. Met routers van andere fabrikanten kan de gasttoegang niet worden gebruikt.

Als je router beschikt over een eigen functionaliteit voor een gasttoegang, kun je het bereik van dit gastnetwerk uitbreiden met de FRITZ!Repeater. Dit doe je door de FRITZ!Repeater te verbinden met het gastnetwerk van de router. Let er hierbij op dat de FRITZ!Repeater in dit geval uitsluitend het gastnetwerk uitbreidt van de router en niet het gewone draadloze netwerk van de router.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam

AVM GmbH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mancide
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-09 10:30
Ik heb een edgerouter-X met een ubiquiti AC-AP-Lite.
De AC-AP-Lite heeft 3 wifinetwerken (private, guest, smartdevices).
De AC-AP-Lite stopt de devices volgens het wifi-netwerk waarmee geconnecteerd wordt in een ander VLAN.

Een unifi controller is hier je beste vriend.

Op de edge-router heb ik 3 VLANs met elk hun eigen DHCP server.

Daarnaast draai ik nog 1 Pi-hole (op raspberry Pi) die DNS server speelt voor de 3 VLAN's dit vraagt enkele lijnen extra config in de edgerouter maar het werkt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

mancide schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:20:
Ik heb een edgerouter-X met een ubiquiti AC-AP-Lite.
De AC-AP-Lite heeft 3 wifinetwerken (private, guest, smartdevices).
De AC-AP-Lite stopt de devices volgens het wifi-netwerk waarmee geconnecteerd wordt in een ander VLAN.

Een unifi controller is hier je beste vriend.

Op de edge-router heb ik 3 VLANs met elk hun eigen DHCP server.

Daarnaast draai ik nog 1 Pi-hole (op raspberry Pi) die DNS server speelt voor de 3 VLAN's dit vraagt enkele lijnen extra config in de edgerouter maar het werkt netjes.
Eigen topic maken? :9

Paint power 🖌️