Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewDB
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik heb een watch SE 2021 aangeschaft en probeerde die vanmiddag te configureren, ik krijg het echter niet voor elkaar. De watch komt automatisch met een (heel oud) apple ID als account aan, een waarvan het een Hotmail adres is dat ik al zeer lang niet meer gebruik. Dit is voor zover ik kan zien niet te wijzigen of een andere te selecteren. Kiezen voor ik stel de watch in voor een gezindslid gaat ook niet ivm geen 4G versie.

Mijn juiste apple ID is gewoon actief op mijn iPhone (14 Pro, Ios 16.5.1) en beheer ik alles gewoon mee, ik heb dat Hotmail account ook nooit gebruikt op deze iPhone, mogelijk dat die in een oude backup ooit eens mee is gerestored, maar al bij al heb ik daar dus geen login meer van en krijg ik die ook niet gereset ivm verlies mail ares/wachtwoorden.

Is er een manier zodat ik of op mijn iPhone ergens dit zeer oude account kan vinden en permanent kan verwijderen of op een andere manier mijn watch kan configureren met wel mijn juiste apple id?

Alvast bedankt voor het meedenken, ik zie zelf geen andere optie niet meer namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door AndrewDB op 15-07-2023 18:38 ]

Beste antwoord (via AndrewDB op 16-07-2023 12:24)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:52
AndrewDB schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:47:
[...]

Ja… dat is ‘m. Goeie, als ik iMessage uit zet (gebruik ik nooit) en opnieuw activeer krijg ik inderdaad dat oude adres. Alleen nu de vraag hoe krijg ik die er uberhaupt uit? Zie dat dan weer nergens, ja mogelijk na het opnieuw inloggen maar dat lukt dus niet meer.

En op de watch dat hele iMessage skippen ook niet
Je kunt ook niet in iMessage gewoon je Hotmail uitloggen (onderin hele kleine blauwe letters op het Apple id drukken) en dan met je normale Apple-ID weer inloggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Je WATCH instellen als nieuw. Dan gebruik je dus geen oude back-up, dus ook geen oude Apple-Id. Je moet wel alles handmatig instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewDB
Ik stel hem in als nieuwe, excuses voor de verwarring. Nog nooit een apple watch gehad. Handmatig configureren zie ik er in de wizard ook niet bij? Enkel koppel iphone/houd in de buurt, na de voorwaarden op akkoord en dan komt ‘ie meteen met om imessage te gebruiken log in met en dan het verkeerde apple id, deze haalt hij dus ergens van de iPhone maar ik ben daarmee niet ingelogd met dat account.

[ Voor 12% gewijzigd door AndrewDB op 15-07-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Het lijkt erop dat je dubbel bent ingelogd en die oude nog aan de store, mail of contacten is gekoppeld bijvoorbeeld.

Als je de onderste alinea onder aan de pagina volgt kun je misschien achterhalen waar ie is gekoppeld.
https://readdle.com/manag...s%2C%20bookmarks%2C%20etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewDB
Dennisdn schreef op zondag 16 juli 2023 @ 07:49:
Het lijkt erop dat je dubbel bent ingelogd en die oude nog aan de store, mail of contacten is gekoppeld bijvoorbeeld.

Als je de onderste alinea onder aan de pagina volgt kun je misschien achterhalen waar ie is gekoppeld.
https://readdle.com/manag...s%2C%20bookmarks%2C%20etc.
Dit klinkt logisch inderdaad en vermoed ik ook, echter in de laatste ios is dit zo niet meer beschikbaar:

Launch the Settings app on your iPhone or iPad.
Scroll down a bit and tap on Passwords & Accounts.
Tap Mail (or Contacts, Notes, Calendar) and tap Add Account.
Tap iCloud.
Enter the Apple ID email and password.
Select which services you want to enable for this Apple ID.

Enige wat nog vergelijkbaar is, is gewoon nu bij mail en dan accounts maar dan krijg ik enkel de juiste. Ergens hardnekkig moet die Hotmail nog bestaan, maar waar o waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
AndrewDB schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Dit klinkt logisch inderdaad en vermoed ik ook, echter in de laatste ios is dit zo niet meer beschikbaar:

Launch the Settings app on your iPhone or iPad.
Scroll down a bit and tap on Passwords & Accounts.
Tap Mail (or Contacts, Notes, Calendar) and tap Add Account.
Tap iCloud.
Enter the Apple ID email and password.
Select which services you want to enable for this Apple ID.

Enige wat nog vergelijkbaar is, is gewoon nu bij mail en dan accounts maar dan krijg ik enkel de juiste. Ergens hardnekkig moet die Hotmail nog bestaan, maar waar o waar
Appstore misschien nog gekoppeld aan het Hotmail-account? Anders morgen even de helpdesk bellen, Apple probeert altijd wel te helpen als ze het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewDB
Dennisdn schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Appstore misschien nog gekoppeld aan het Hotmail-account? Anders morgen even de helpdesk bellen, Apple probeert altijd wel te helpen als ze het kunnen.
Ook niet helaas. Ik ga morgen even bellen, en anders word het retour sturen en voor een andere smartwatch gaan vrees ik. Mocht iemand nog meer tips hebben waar ik kan kijken dan graag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Je Hotmail account moet toch nog ergens actief zijn op je iPhone aangezien deze wel word aangewezen als primair account.

Gebruik je misschien voor Imessage nog je oude hotmail account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewDB
Patrick22221 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:11:
Je Hotmail account moet toch nog ergens actief zijn op je iPhone aangezien deze wel word aangewezen als primair account.

Gebruik je misschien voor Imessage nog je oude hotmail account?
Ja… dat is ‘m. Goeie, als ik iMessage uit zet (gebruik ik nooit) en opnieuw activeer krijg ik inderdaad dat oude adres. Alleen nu de vraag hoe krijg ik die er uberhaupt uit? Zie dat dan weer nergens, ja mogelijk na het opnieuw inloggen maar dat lukt dus niet meer.

En op de watch dat hele iMessage skippen ook niet .

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
AndrewDB schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:47:
[...]

En op de watch dat hele iMessage skippen ook niet
Je kunt ook niet in iMessage gewoon je Hotmail uitloggen (onderin hele kleine blauwe letters op het Apple id drukken) en dan met je normale Apple-ID weer inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:30
Is de Apple Watch tweedehands?

Welk Apple ID heeft de iPhone gekoppeld?
https://www.idownloadblog...apple-id-iphone-ipad-mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewDB
iMessage was het dus. Heb ‘m van mobiel nr omgezet bij berichten naar wel imessage gebruiken, toen op mijn huidige app store account ingesteld en toen werkte het wel. Thnx voor de hulp had ‘m al bijna retour gestuurd. Dat zoiets verstops en kleins de koppeling hindert is wel klote maar het is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Graag gedaan !
Pagina: 1