Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ben Architect - Assistent in bijberoep. Maak voornamelijk gebruik van tekenprogramma’s. Welke bestaan uit AutoCad, dit uitsluitend 2D. Maar ook Vectorworks, nu in 2D, maar naar de toekomst toe zit het 3D verhaal er aan te komen. Bijkomend komt hier dan ook wat rendering bij kijken.
Daarom ben ik dus op zoek naar een systeem die bovenstaande probleemloos aankan. De computer zou dus uitsluitend werkgerelateerd gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief BTW, assemblage en besturingssysteem zou ik graag onder de 2000 euro willen blijven. Goedkoper is natuurlijk mooi meegenomen. Maar ben wel op zoek naar voldoende kwaliteit met een goede verhouding naar prijs toe. Alsook een degelijke levensduur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat alleen om de desktop zelf met licentie voor Windows Home.
Al zal ik wel nog een extra monitor aankopen om als tweede scherm te gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb wat onderzoek gedaan in functie van de vereisten van beide programma’s. En denk van aan volgende specificaties zeker te willen voldoen :
- Processor : AMD Ryzen 9
- RAM geheugen : 32GB
- Grafische kaart : RTX 3070 of meer
- Opslag : 1TB SSD is voldoende
Met de gekozen componenten uit mijn wenslijstje zit ik volgens mij overal al verder dan het gevraagde.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb niet echt eisen / of wensen op gebied van specificaties. Wel zou ik graag een lange periode meekunnen met het hele syteem. Spreek dan toch over een jaar of 5-7. Maar heb ook wel geen idee gemiddeld gezien hoe lang een computer mee kan en of mijn wens realistisch is.
Ga je overklokken?
Niet echt mee met het begrip overklokken, dus geen idee.
Wat verwacht je van ons?
Hieronder kan je een lijstje terugvinden van waar ik nu toe gekomen ben. Zou het enorm appreciëren moesten jullie mij wat feedback kunnen geven hoe ik mijn huidig lijstje eventueel kan verbeteren. Of als er bepaalde zaken wat overkill zijn. Want ben zelf nog steeds een leek op dit gebied, hoop dat ik al ergens in de goede richting zit...
Samenvattend gezien wil ik dus zoveel waar voor mijn geld. ( zoals iedereen denk ik
) Rekening houdend dat hij een aantal jaar moet meekunnen. En ook de nodige kracht moet hebben om zonder problemen mijn tekenprogramma’s te draaien.
Alvast bedankt voor alle moeite !
Ben Architect - Assistent in bijberoep. Maak voornamelijk gebruik van tekenprogramma’s. Welke bestaan uit AutoCad, dit uitsluitend 2D. Maar ook Vectorworks, nu in 2D, maar naar de toekomst toe zit het 3D verhaal er aan te komen. Bijkomend komt hier dan ook wat rendering bij kijken.
Daarom ben ik dus op zoek naar een systeem die bovenstaande probleemloos aankan. De computer zou dus uitsluitend werkgerelateerd gebruikt worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief BTW, assemblage en besturingssysteem zou ik graag onder de 2000 euro willen blijven. Goedkoper is natuurlijk mooi meegenomen. Maar ben wel op zoek naar voldoende kwaliteit met een goede verhouding naar prijs toe. Alsook een degelijke levensduur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat alleen om de desktop zelf met licentie voor Windows Home.
Al zal ik wel nog een extra monitor aankopen om als tweede scherm te gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb wat onderzoek gedaan in functie van de vereisten van beide programma’s. En denk van aan volgende specificaties zeker te willen voldoen :
- Processor : AMD Ryzen 9
- RAM geheugen : 32GB
- Grafische kaart : RTX 3070 of meer
- Opslag : 1TB SSD is voldoende
Met de gekozen componenten uit mijn wenslijstje zit ik volgens mij overal al verder dan het gevraagde.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Heb niet echt eisen / of wensen op gebied van specificaties. Wel zou ik graag een lange periode meekunnen met het hele syteem. Spreek dan toch over een jaar of 5-7. Maar heb ook wel geen idee gemiddeld gezien hoe lang een computer mee kan en of mijn wens realistisch is.
Ga je overklokken?
Niet echt mee met het begrip overklokken, dus geen idee.
Wat verwacht je van ons?
Hieronder kan je een lijstje terugvinden van waar ik nu toe gekomen ben. Zou het enorm appreciëren moesten jullie mij wat feedback kunnen geven hoe ik mijn huidig lijstje eventueel kan verbeteren. Of als er bepaalde zaken wat overkill zijn. Want ben zelf nog steeds een leek op dit gebied, hoop dat ik al ergens in de goede richting zit...
Samenvattend gezien wil ik dus zoveel waar voor mijn geld. ( zoals iedereen denk ik
Alvast bedankt voor alle moeite !
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 422,- | € 422,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650M GAMING X AX (rev. 1.1) | € 210,01 | € 210,01 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4070 OC Edition 12GB GDDR6X | € 659,- | € 659,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B5600C40 | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm Cool Zero 850 watt | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 69,90 | € 69,90 |
| Totaal | € 1.824,33 | |||
[ Voor 44% gewijzigd door Geoffrey12 op 18-07-2023 15:00 . Reden: Toevoegen wenslijstje ]