Toon posts:

Met laptop op meerdere netwerken kunnen

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw laptopje via de universiteit waarmee ik op het netwerk van de TU kan werken. Nu wil ik graag ook gebruik maken van het netwerk thuis. Aan dit netwerk heb ik al een computer hangen, maar hoe kan ik die laptop daar voor in de plaats hangen? Waar en hoe moet ik die instellingen maken (naast de netwerkinstellingen van de TU uiteraard)?
Er staat Windows 2000 NT op dat ding...
Ik heb zelf een poging gewaagd, maar daardoor kon in niet meer inloggen.....
Alvast bedankt

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Kijk hier eens of gebruik Search eens :(

[topic=179632/1/25]

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
Er bestaat een proggie dat heet "Netswitcher".
Ik heb dat op mn laptop staan, en hiermee kan je verschillende netwerken installeren op je laptop.

Zo kan ik nu thuis de laptop aan mn netwerk hangen, door de gekozen setting te kiezen.

Helaas heb ik niet de software los om het je te sturen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Haal hem vooral NIET uit het TU/e domein. Je krijgt hem er namelijk zelf niet meer terug in! Om de computer in het domein terug te krijgen moet je namelijk admin zijn op het domein.

Het makkelijkste is een DHCP server draaien op je lokale netwerk en vanaf je notbook de computers in de lokale workgroup zoeken. Op die manier kun je zowel op de TU/e als op je lokale netwerk gebruik maken van alle diensten.

de betaler vervuilt

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:10
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Ik had mijn laptop dus ook op workgroup gezet, maar toen ik het domein weer wilde joinen ging dit niet. (Iemand met voldoende rechten heeft mij ondertussen weer op het domein gejoined) Omdat het browsen naar je werkgroep als je op het domein bent aangelogd nogal traag gaat heb ik het nu anders opgelost. Ik gebruik nu:
code:
1
 net use [drivename] //ip.van.de.pc/sharename

Als je dus een pc met ip-adres 192.168.1.1 hebt en daarop staat een share met de naam C, die je in de verkenner wilt zien als V:, wordt het:
code:
1
net use V: //192.168.1.1/c

Dit kun je voor meerdere shares doen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ipv browsen werkt find>computer een stuk sneller.

Ook kun je gewoon drive-mappings maken onder 2000, werkt beter dan die dos-shares.

de betaler vervuilt

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:10
De dos-shares worden automatisch drive-mappings

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 04 september 2001 19:51 schreef $n@p$hot het volgende:
De dos-shares worden automatisch drive-mappings
Onder win2k?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Wat Twister bedoelde is dit programma: Netswitcher. Als je met je laptop op diverse netwerken moet kunnen inloggen kun je eigenlijk niet zonder. En die paar dollar zullen je ook de kop niet kosten.
Pagina: 1