Onlangs heb ik een moederbordje gekocht naar wat ik meen is afkomstig uit een datacenter en ik denk dat het uit een Microsoft Azure hpc hbv3 node komt. De doos vermelde "RMA", hoe en wat de reden daarvan is: geen flauw idee. Het kan dus dat het bord gewoon defect is. Toch een poging gewaagd om te kijken of er iets van leven in zit maar tot nu toe is me dat niet gelukt. Wat ik heb geprobeerd is van een atx (server)voeding alle 12v draden aan het bord te bevestigen. Op de foto geplukt van het internet (deze foto is mijn enige bron van info) is te zien dat het een 12v only bord is. De aansluiting is toevallig ATX, de connector past perfect. Even de voeding wakker maken en dan gebeurt er, naast dat de fan van de voeding aanslaat), helemaal niks. Aan de voorkant zitten 2 led lampje PSU1 en PSU2 STATUS en die blijven uit. Ik denk dat ik iets helemaal verkeerd doe maar ik snap niet hoe zo'n bord normaal werkt. :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HRXbxesJlYWLugigikTaYRpM.jpg?f=user_large)
Foto van Internet
:strip_exif()/f/image/82b5hrgJ4eSAyzAjEeepKWiy.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze ligt bij mij thuis
:strip_exif()/f/image/o0dJE8ZOOXmKRFkbmdyIbSbD.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn kunstwerk
De CPU is een 7313P met hoogstwaarschijnlijk een vendor lock maar moet toch op zijn minst een PSU ledje brandend krijgen om verder te gaan. Mijn bord heeft overigens geen powerbutton, wel de soldeerpunten. Ook geen VGA.
Iemand een idee wat ik verder kan proberen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HRXbxesJlYWLugigikTaYRpM.jpg?f=user_large)
Foto van Internet
:strip_exif()/f/image/82b5hrgJ4eSAyzAjEeepKWiy.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze ligt bij mij thuis
:strip_exif()/f/image/o0dJE8ZOOXmKRFkbmdyIbSbD.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn kunstwerk
De CPU is een 7313P met hoogstwaarschijnlijk een vendor lock maar moet toch op zijn minst een PSU ledje brandend krijgen om verder te gaan. Mijn bord heeft overigens geen powerbutton, wel de soldeerpunten. Ook geen VGA.
Iemand een idee wat ik verder kan proberen?