Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsportive
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Voorheen was het voor mij geen probleem om een telefoon keuze te maken.
Uitgebreid onderzoek naar reviews en specs, en natuurlijk persoonlijke ervaringen met de bekende merken.

Nu kan ik mijn abbo verlengen, en ik blijf graag bij mijn huidige provider om meerdere redenen, maar ik zie ineens dat de bekende namen ontbreken en nieuwe namen waar ik nog nooit van heb gehoord.

Dus ik wil graag jullie hulp inschakelen, om mijn kennis te verbreden met de nieuwe merken. (en misschien om mij te vertellen dat er in de afgelopen 3 jaar dingen zijn verbeterd bij de merken die ik normaal nooit zou kiezen)

HUIDIGE TELEFOON = Sony Xperia 10 II (waar ik erg blij mee ben, maar ouderdom begin ik te merken)
- De afgelopen jaren ben ik enorm fan geworden van de Sony telefoons. Maar die heeft mijn provider ineens niet meer. Dus die valt af.
- Samsung heb ik in het verleden extreem slechte ervaringen mee gehad, dus in eerste instantie valt die af.
- de enige andere naam in de lijst die ik ken is Motorola. Laatste Moto foon die ik heb gehad was de oude Swing _O-

de nieuwe (voor mij onbekende) namen die ik zie zijn Oppo, Google, Xiaomi, Fairphone en Emporia.

Mijn eisen aan een telefoon zijn redelijk standaard. Beetje browsen, beetje gamen, beetje fotos maken.
Maar liever wel redelijk snel in de kern, wil niet 20 seconden moeten wachten tot de camera app is gestart om een snelle actie foto te moeten maken. (1 van de afknappers bij mijn laatste Samsung)
EDIT: ik wil mijn koptelefoon kunnen inpluggen in de jack. ik wil niet 2 minuten bezig moeten zijn om iets draadloos te moeten koppelen en erachter komen dat de accu leeg is.

Nu heb ik de BBG doorgenomen, maar kom er niet echt uit qua vergelijking met wat ik had en wat er in die nieuwe onbekende namen zit qua capaciteiten.

[ Voor 5% gewijzigd door jsportive op 15-07-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Sim only en zelf een toestel kopen... Kan je ook weer voor Sony gaan

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsportive
jack zomer schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:49:
Sim only en zelf een toestel kopen... Kan je ook weer voor Sony gaan
Als ik het geld zou hebben om in 1 keer een goeie telefoon te kunnen halen dan was de keus makkelijk geweest. Maar ik heb geen 500 klaar liggen voor een telefoon.
Daarom dat een 2jarig abbo makkelijker is (ik zeg niet beter, ik weet van de kleine lettertjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 23:18
Een telefoon die aan je eisen voldoet hoeft toch geen 500 euro te kosten?
Weet je zeker dat je de nieuwste BBG goed hebt doorgelezen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
Je kunt via Belsimpel of Mobiel.nl verlengen bij je huidige provider maar dan met veel meer keuze aan toestellen.

Wil je dat niet, Sony is redelijk kaal met zijn OS, Google is dat ook. Fairphone schijnt ook prima te zijn qua kaal OS.

Xiaomi is druk met bloatware en goed opletten tijdens installatie anders krijg je reclame en andere rommel.
Oppo zit er een beetje tussenin.

Emporio heb ik ook nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsportive
Yaksa schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:23:
Een telefoon die aan je eisen voldoet hoeft toch geen 500 euro te kosten?
Weet je zeker dat je de nieuwste BBG goed hebt doorgelezen?
dit ging specifiek om de Sony telefoons. de Xperia 10 V zit rond de 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:33
Reken eens uit hoeveel het je extra kost voor een abonnement MET toestel ... vs Sim Only en zelf toestel kopen (nog even los of je dat kan betalen). Ik denk dat je schrikt van het verschil .. en dan moet je je afvragen of dat het je waard is.

Ik zou sim only verlengen als ik jou was .. en die sim in je huidige toestel houden .. en van de besparing zou ik dan over een paar maanden (of misschien wel een jaar) gewoon een los toestel kopen.

Maar misschien bied sim only je ook opeens andere mogelijkheden .. zoals een sim only bij een goedkopere provider/mvno .. dan wordt je besparing misschien wel nog groter. Kijk bijvoorbeeld eens naar je datagebruik over de afgelopen jaar/twee jaar ... Daar valt echt geld mee te besparen .. wat je in een nieuwe telefoon kan stoppen.

En twee (of maximaal 3 jaar gezien je huidige telefoon) doen met een mobiele telefoon is tegenwoordig ook niet meer de norm. Als je bijvoorbeeld een nieuwe Fairphone zou kopen (komt over een tijdje uit ..dus extra spaartijd) .. daar kan je misschien wel 5 tot 7 jaar mee doen. En alle componenten zijn eenvoudig te vervangen als ze stuk gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:51
jsportive schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:53:
[...]

Als ik het geld zou hebben om in 1 keer een goeie telefoon te kunnen halen dan was de keus makkelijk geweest. Maar ik heb geen 500 klaar liggen voor een telefoon.
Daarom dat een 2jarig abbo makkelijker is (ik zeg niet beter, ik weet van de kleine lettertjes)
Sorry, maar als je het geld nu niet hebt liggen, koop dat aub niet een telefoon op afbetaling (dat is namelijk via een abbo).
Koop dan een telefoon wat je wel direct kan betalen of ga nog even sparen. Met een beetje inspanning is 500 euro snel genoeg gespaard. En als dat niet lukt, moet je gewoon niet zo'n dure telefoon hebben.
Klinkt misschien hard, maar precies op deze manier komen mensen in de financiele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsportive
Discussie over kosten is volledig niet relevant met de zoektocht naar een nieuwe telefoon.
ik ben me bewust van alles wat jullie zeggen, en dat is voor mij al jaar en dag een bewuste keuze.

mijn vraag gaat over telefoons, contextueel relevant aan mijn situatie. niet over geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:06
Zoals al gezegd, je kunt beter verlengen met een toestel via gsmweb, mobiel.nl etc. Dat is vaak ook nog veel voordeliger en heb je keuze uit alle toestellen.

En wat betreft je eisen, er is een pricewatch die je kunt invullen. En voor de jackuitgang zijn ook usb-c verloopjes om je keuze niet enorm te beperken...

[ Voor 33% gewijzigd door jongetje op 15-07-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsportive
jongetje schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:53:
Zoals al gezegd, je kunt beter verlengen met een toestel via gsmweb, mobiel.nl etc. Dat is vaak ook nog veel voordeliger en heb je keuze uit alle toestellen.

En wat betreft je eisen, er is een pricewatch die je kunt invullen. En voor de jackuitgang zijn ook usb-c verloopjes om je keuze niet enorm te beperken...
USBC naar Jack verloop!
Nooit bij stilgestaan!! DANKJEWEL!! dit helpt heel erg! heb alle verloop varianten bekeken, en alles is mogelijk. dit is nou juist de info waar ik wat aan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We kunnen je hier helpen met de keuze, maar dan hebben we wel specifieke vragen nodig. Hier een lijstje met eisen neerzetten is niet voldoende. Wat dat betreft verwijs ik je door naar de BBG, maar ook naar de Pricewatch, waarmee je zelf kan filteren op toestellen die aan je eisen voldoen, om daar vervolgens reviews van te lezen. Mocht je daarna nog vragen hebben, dan kun je ze hier stellen.

Vooralsnog doe ik dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.