Ik wil mijn PC upgraden. Ik gebruik 'm voor muziekproductie met Reaper, programmeren met R en standaard huis, tuin en keukengebruik. Met zowel Reaper als R ben ik geen extreem veeleisend gebruiker, maar het huidige systeem (i5-7600K en 16 GB DDR4) heeft het soms wel moeilijk. Een stil systeem zou fijn zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk muziekproductie en programmeren, en kantoorwerk zoals internetten, tekstbewerken, en office. Af en toe foto- en videobewerken. Voor gamen heb ik een ander systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max prijs. Degelijke componenten voor een goede prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Alle randapparatuur (32" 1440p ultrawide beeldscherm)
- Twee PCI USB kaarten die erin moeten omdat ik vrij veel USB-apparaten heb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- ATX Moederbord met ruimte voor twee PCI USB kaarten (AM5 socket)
- Processor met videochip want ik neem geen GPU
- DDR5 geheugen (minstens 16 GB)
- Nieuwe M.2 SSD (eenmaal 2 TB lijkt mij wenselijk)
- Koeler voor processor
- Behuizing
- Koeler voor de i5-7600K processor omdat dit systeem naar m'n partner gaat en de pomp van de huidige waterkoeler teveel herrie maakt (socket 1151 geloof ik)
- Voor zover ik kan zien past mijn gekozen CPU koeler op zowel de AM5 als 1151 socket, dus kan ik tweemaal dezelfde bestellen
Ga je overklokken?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet weer een aantal jaar mee kunnen en straks weer te upgraden zijn.
Het gaat Windows 11 draaien.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb wat componenten bij elkaar gesprokkeld die me aanspreken qua specs en prijzen. Maar ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ik zou graag advies krijgen wat er beter kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk muziekproductie en programmeren, en kantoorwerk zoals internetten, tekstbewerken, en office. Af en toe foto- en videobewerken. Voor gamen heb ik een ander systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max prijs. Degelijke componenten voor een goede prijs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Alle randapparatuur (32" 1440p ultrawide beeldscherm)
- Twee PCI USB kaarten die erin moeten omdat ik vrij veel USB-apparaten heb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- ATX Moederbord met ruimte voor twee PCI USB kaarten (AM5 socket)
- Processor met videochip want ik neem geen GPU
- DDR5 geheugen (minstens 16 GB)
- Nieuwe M.2 SSD (eenmaal 2 TB lijkt mij wenselijk)
- Koeler voor processor
- Behuizing
- Koeler voor de i5-7600K processor omdat dit systeem naar m'n partner gaat en de pomp van de huidige waterkoeler teveel herrie maakt (socket 1151 geloof ik)
- Voor zover ik kan zien past mijn gekozen CPU koeler op zowel de AM5 als 1151 socket, dus kan ik tweemaal dezelfde bestellen
Ga je overklokken?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet weer een aantal jaar mee kunnen en straks weer te upgraden zijn.
Het gaat Windows 11 draaien.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb wat componenten bij elkaar gesprokkeld die me aanspreken qua specs en prijzen. Maar ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ik zou graag advies krijgen wat er beter kan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 229,85 | € 229,85 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 140,82 | € 140,82 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 2 | Processorkoeling | Scythe Kotetsu Mark II Rev.B | € 38,50 | € 77,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 750W Gold | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 98,- | € 98,- |
| Totaal | € 874,46 | |||
[ Voor 5% gewijzigd door happyisland95 op 15-07-2023 14:43 ]