Beste Tweakers,
Wij willen graag zonnepanelen en airco laten aanleggen. Wij hebben reeds twee offertes ontvangen, en nog een aantal onderweg. Ik ben benieuwd naar jullie mening en ben met name benieuwd of Solar Edge gaat werken./f/image/FAp6F3MYp3TYksG4Ho2XtZxP.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/EDmympgvxKpPLO3hPesPHyua.png?f=user_large)
Deze heeft onze voorkeur nu, heeft ook andere huizen in de straat gedaan.
VEH collectieve inkoop
Wij willen graag zonnepanelen en airco laten aanleggen. Wij hebben reeds twee offertes ontvangen, en nog een aantal onderweg. Ik ben benieuwd naar jullie mening en ben met name benieuwd of Solar Edge gaat werken.
Foto's
/f/image/FAp6F3MYp3TYksG4Ho2XtZxP.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/EDmympgvxKpPLO3hPesPHyua.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Panelen bij voorkeur plat op de dakpannen. Ze kunnen op twee delen gelegd worden. SolarEdge Designer geeft aan ~30m2 op het west/noord-westen en ~20m2 op het zuiden.Schaduw
Kleine dak op het zuiden heeft in de ochtend zon totdat de zon aan het eind van de middag naar de achterkant van het huis verschuift. De panelen aan de achterkant op westen krijgen vanaf het middaguur zon tot de zonsondergang.Jaarverbruik
Jaarverbruik is nu 2700kwh, ik verwacht dat hier ~500kwh bijkomt voor de airco.Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase aansluiting, bij voorkeur een verdeler op de wasmachinegroep op zolder.Budget en doel
Aangezien ons jaarverbruik meevalt is het doel om de terugverdientijd redelijk te houden (<8 jaar). Daarom is het budget max. €6.500.Wie gaat het project uitvoeren
We willen het laten doen, als het kan meteen de airco door dezelfde partij.Bijhouden van data
Ik houd alles bij in Home Assistant. Energiemeter lees ik al uit, dus productie van de panelen wil ik graag uitlezen.Reeds verkregen offertes
Lokale aanbiederDeze heeft onze voorkeur nu, heeft ook andere huizen in de straat gedaan.
- 14 TW Solar Shingled All Black TH405PMB5 60SBF
- 1 SolarEdge HD-Wave 3680H
- 14 SolarEdge Power Optimizer S440
- 1 ClickfitEvo montagesysteem
- 1 Miniverdeelkast op aansluiting wastoestel
VEH collectieve inkoop
- 14 Longhi Full Black 410Wp
- Goodwe serial omvormer
Regio
Noord-BrabantVragen
- Wat vinden jullie van bovenstaande offerte?
- Ik lees ergens dat voor Solar Edge een minimaal aantal panelen zon nodig heeft om goed te kunnen werken. Zijn de 5 panelen op het kleine dagdeel voldoende? Waar kan ik daar meer over lezen?
- Enphase klinkt als het betere systeem. Feit of fabel in mijn situatie?
[ Voor 4% gewijzigd door omenick op 15-07-2023 14:13 ]
/f/image/ZtoPArTxoqkTqEQGcoKpKbME.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ff4urgd5LrLAfwR2lY2seIWZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qCIamKZbzNBOqnmKM9U1bX6j.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M2JRvrgkI25tl9KQlSXcc6Pi.jpg?f=user_large)