Link openen in vraagt altijd om browser te kiezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 08:25

klaaz

it's me!

Topicstarter
Mijn vraag
Als ik op mijn IOS apparaat een link aanklik in bijvoorbeeld een youtube omschrijving krijg ik altijd een popup met de vraag met welke browser ik die link wil openen:
  • Chrome
  • Google
  • Safari
  • Default Browser App (opent Safari).
Dit gebeurt op mijn 2019 ipad Pro en mijn Iphone 14 Pro.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Bij safari ontbreekt in het instellingen scherm de optie om een standaard browser app te kiezen. Ik had aanvankelijk geen andere browsers geinstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nu Chrome geïnstalleerd om te controleren of daar wel een standaard browser app kan worden gekozen, dat is het geval, deze staat standaard op Safari (Ik heb ook even tussen Chrome en Safari geswitched). Er zijn verder geen browsers geinstalleerd.

Ik heb geen idee wat de Google optie in het rijtje opties doet, ik heb gecontroleerd of deze (De Apps Googe en Google Home) nog standaard browser opties in de instellingen hebben maar nee, niet dus.

Ik moet toch gewoon een standaard browser kunnen kiezen zodat ik niet steeds uit 4 opties hoef te kiezen elke keer als ik een link aanklik?

Beste antwoord (via klaaz op 15-07-2023 18:09)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Deze apps zijn van Google. Google wilt graag dat je Google apps blijft gebruiken. Als je niets instelt dan vraagt ie het steeds opnieuw. Google negeert de iOS/iPadOS systeem instellingen helaas.

Ga in YouTube (en alle andere Google apps) naar Instellingen > Algemeen > Standaardapps, kies daar de browser die je wilt en vink “altijd vragen” uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2-vLpsrUeu6hDQlO_ip_0moiMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZW8x09enlGa4l643MZkhliJ.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-07 19:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/lVhyZbtlahlVyJ1YehDM8NsH.jpg

Als ik op de onderste knop druk opent hij het voor mij direct in Safari, vink ik "altijd vragen" uit dan vraagt hij het mij niet meer en opent het voor mij meteen in Safari.

Werkt voor mij zo in Gmail en Keep, YouTube app open ik nooit links mee dus nooit getest.

nou zie je daar ook een Safari knop, maar iedere keer als ik daarop druk doet het niks, maar dat kan ook aan mijn toestel liggen

[ Voor 41% gewijzigd door Mizgala28 op 15-07-2023 13:27 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Deze apps zijn van Google. Google wilt graag dat je Google apps blijft gebruiken. Als je niets instelt dan vraagt ie het steeds opnieuw. Google negeert de iOS/iPadOS systeem instellingen helaas.

Ga in YouTube (en alle andere Google apps) naar Instellingen > Algemeen > Standaardapps, kies daar de browser die je wilt en vink “altijd vragen” uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2-vLpsrUeu6hDQlO_ip_0moiMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZW8x09enlGa4l643MZkhliJ.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Mog schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:24:

[Afbeelding]
Dat is het! Ik heb me nooit gerealiseerd dat deze popup van Google was ipv IOS. Belachelijk dat Google de IOS voorkeuren negeert en heel apart dat Apple dat accepteert.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:22:
[Afbeelding]

Als ik op de onderste knop druk opent hij het voor mij direct in Safari, vink ik "altijd vragen" uit dan vraagt hij het mij niet meer en opent het voor mij meteen in Safari.

Werkt voor mij zo in Gmail en Keep, YouTube app open ik nooit links mee dus nooit getest.

nou zie je daar ook een Safari knop, maar iedere keer als ik daarop druk doet het niks, maar dat kan ook aan mijn toestel liggen
Helaas, de altijd vragen optie staat/stond er bij mij helaas niet onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
“Altijd vragen” heb ik ook nog nooit gezien in de browser pop-up. In het instellingen menu wel inderdaad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1