Verdeler radiatoren afdoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavelden
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 09:06
Mijn vraag
De radiatoren op de begane grond worden verwijderd ivm vloerverwarming. Kan ik de leidingen afdoppen bij de vedeler en zo ja, hoe en waarmee kan ik dit het beste doen?

Alle tips zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQsxNE9X47FObPAD_MKVew1V9Pc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsJm0svUGO6yutpN713nde2T.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met zo’n dop die ook aan de zijkant van je verdeler zit, wellicht een maatje kleiner

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
gaat dit allemaal weg? zoja dan volg de horizontale leiding naar waar deze connect en haal hem daar weg

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Ja 2 dopjes bij de T stuk plaatsen en de hele leiding incl verdeler weghalen, die T stuk is hier niet zichtbaar op de foto(je kan ook de dopjes die op je verdeler aan de linkerkant zitten daarvoor gebruiken).

Maar persoonlijk zou ik het leidingwerk laten zitten en bij de radiator afdoppen.
Kun je er achteraf nog fancoils op hangen als daar behoefte voor ontstaat.

Warmteservice heeft die einddopjes wel, lijkt op een dop van 22mm die je moet hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_evil08 op 15-07-2023 10:05 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Komt de vloerverwarmingverdeler op deze plaats?
Dan de leidingen naar de verdeler (22mm) afdoppen met een kneldop of beter 2 kogelafsluiters.
Kan je daarna makkelijk de vloerverwarming aansluiten.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavelden
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 09:06
Bedankt voor alle hulp. Uiteindelijk hebben we het inderdaad kunnen afdoppen met 22mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazjuh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-05 11:54
Wij hebben eenzelfde vraagstuk voor onze verdeler. Wij willen een aantal lussen afdoppen op onze verdeler.

Zo ziet het er nu uit. Geen idee met welke dop we dit moeten dichtdraaien zodat het waterdicht is. Wie kan ons laten zien welke doppen we nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWphFzLiNpO7MgqI3CXTttWe-_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRwTpdJE7Qr5EbWTrkvj1l6O.jpg?f=fotoalbum_large
kavelden schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:29:
Bedankt voor alle hulp. Uiteindelijk hebben we het inderdaad kunnen afdoppen met 22mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 01:08
Bazjuh schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:37:
Wij hebben eenzelfde vraagstuk voor onze verdeler. Wij willen een aantal lussen afdoppen op onze verdeler.

Zo ziet het er nu uit. Geen idee met welke dop we dit moeten dichtdraaien zodat het waterdicht is. Wie kan ons laten zien welke doppen we nodig hebben.

[Afbeelding]

[...]
er zijn 2 opties. optie a een moer 15 en een blindplaatje 15. optie b een moer m22 en een blindplaatje 15.
ik kan vanaf hier niet zien of het 15 of mm22 is. meeste is m22. 75% en zo af en toe is eentje die met knel 15 wordt gedaan. 25% bijvoorkeur even naar de warmte service met je foto voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 08:48
Toevallig vorige week 1 radiator weggehaald en deze overtollige leidingen losgehaald van de verdeler en die afgedopt met deze:
https://www.warmteservice...clusief-wartel/p/48352205
Pagina: 1