KFA2 4070 videokaart rgb uitzetten hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-03 22:25
Recent heb ik een KFA2 4070 videokaart gekocht. Deze: uitvoering: KFA2 GeForce RTX 4070 EX Gamer
Nu wil ik graag de rgb leds op de videokaart helemaal uitzetten. De software die KFA2 hiervoor gebruikt heet Xtreme Tuner. In die software zit een tabblad voor rgb lichten maar wat ik ook doe die reageert niet. Gek genoeg werkt de overclocking optie binnen Xtreme Tuner wel.
Ik draai windows 11 en de meest recente Nvidea drivers.

De klantenservice van KFA2 is extreem slecht en vraagt om serienummers en stickers die op de GPU zitten voordat ze antwoord willen geven. Fysiek kan ik moeilijk bij de videokaart komen en ik heb wel al een bewijs van aankoop verzonden aan KFA2 klantenservice maar ze reageren niet eens....

De videokaart draait verder prima alleen de rgb lampjes krijg ik niet uit 8)7
Is dat hier iemand wel gelukt?

Beste antwoord (via KaasOmelet op 15-07-2023 22:48)

• WJN75
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik heb deze kaart ook en de manier waarop ik de RGB uit heb gezet, is via moederboard.
Door bijgeleverd RGB-kabeltje op RGB-header op mn moederboard aan te sluiten, kon ik via bios/uefi RGB uitschakelen.
RGB gaat alleen kort aan bij booten systeem en daarna blijft het uit.
Geen software nodig (anders dan van mb).

Uit je verhaal haal ik alleen niet of je deze RGB-kabel nu ook al hebt aangesloten op je mb gezien jouw lastige toegankelijkheid componenten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58
Zit er niet gewoon ergens een stekkertje van de rgb op je videokaart die je er uit kunt trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
JappieR schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:07:
Zit er niet gewoon ergens een stekkertje van de rgb op je videokaart die je er uit kunt trekken?
Ja dat is ook een optie maar fysiek kan ik moeilijk bij de videokaart komen. Kast is erg zwaar en staat eindelijk op de goede plek. Mijn voorkeur heeft een software oplossing.

Ik hou het wel in gedachte als laatste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:10

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wrs kun je met iets als Openrgb software dat regelen, freeware..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• WJN75
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik heb deze kaart ook en de manier waarop ik de RGB uit heb gezet, is via moederboard.
Door bijgeleverd RGB-kabeltje op RGB-header op mn moederboard aan te sluiten, kon ik via bios/uefi RGB uitschakelen.
RGB gaat alleen kort aan bij booten systeem en daarna blijft het uit.
Geen software nodig (anders dan van mb).

Uit je verhaal haal ik alleen niet of je deze RGB-kabel nu ook al hebt aangesloten op je mb gezien jouw lastige toegankelijkheid componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasOmelet
@WJN75 Gelukt inderdaad met deze methode. RGB-kabeltje van GPU naar RGB header op Asus moederbord aangesloten en in de bios de aura sync op stealth zetten. Nu is alles helemaal uit en geen kerstboom meer in mijn PC. Super bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door KaasOmelet op 15-07-2023 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08
Ik zal wel te simpel denken, maar een kabel uit de videokaart trekken en op het moederbord verbinden enkel en alleen om daar in het bios in te stellen dat ie niks moet doen. Was het dan niet sneller en makkelijker om alleen dat kabeltje eruit te trekken en verder er niks mee te doen? Dat zou ik zelf gedaan hebben in ieder geval, die kermis hoeft allemaal niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:39
DannyXP1600 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 23:52:
Ik zal wel te simpel denken, maar een kabel uit de videokaart trekken en op het moederbord verbinden enkel en alleen om daar in het bios in te stellen dat ie niks moet doen. Was het dan niet sneller en makkelijker om alleen dat kabeltje eruit te trekken en verder er niks mee te doen? Dat zou ik zelf gedaan hebben in ieder geval, die kermis hoeft allemaal niet van mij.
Dat kabeltje is alleen om het in te stellen, doet voor de rest niets. Ook zonder dat kabeltje blijft hij gewoon licht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:08
WEBGAMING schreef op zondag 16 juli 2023 @ 00:30:
[...]

Dat kabeltje is alleen om het in te stellen, doet voor de rest niets. Ook zonder dat kabeltje blijft hij gewoon licht geven.
Ah, okay. Handig
Pagina: 1