Mijn vraag:
Mijn kennis is nog heel pril rond domotica omdat ik nog niet veel apparaten heb en kunnen testen.
Het enige dat ik tot hiertoe heb is een govee lamp, recent ook een sonoff bridge pro erbij gepakt om deze te koppelen met een aqara deursensor.
Alleen blijkt het niet zo makkelijk om de sensor in home assistant te Krijgen zonder te solderen (tasmota op de sonoff), heb geen materiaal hiervoor dus vroeg ik mij af of iemand deze sensor zonder al te veel gedoe, eventueel met de sonoff werkend heeft gekregen.
Zo niet, zou een andere sensor die plug & play is of mogelijk te koppelen met de sonoff wel fijn zijn. Maar wel een die betrouwbaar is.
Qua motion sensors lijkt hue mij het meest interessant? Qua lampen heb ik voor wiz gekozen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
HA in docker synology met hacs
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De govee lamp in HA automatisch te laten aangaan op basis van het licht buiten.
Deze gevonden :
https://github.com/pnbruckner/ha-illuminance
Ik heb de example configuratie gekopieerd die er staat en in het configuratie yaml gezet.
De sensor is zichtbaar als entiteit,
Dus heb ik een Automatisatie aangemaakt :
When home outdoor illuminance, or buien radar changes.. Dan als actie de govee lamp aan. Ik heb geen voorwaarden ingesteld. Alleen, zodra ik de Automatisatie opsla, gaat de lamp aan. Ookal is er nog genoeg licht buiten / binnen.
Is er iets dat ik mis?
Ik denk dat het te maken heeft met de modus.
Weet niet waar ik deze kan vinden.
Ik wist niet goed of ik deze nu bij HA of domotica algemeen moest zetten.
Omdat ik 2 vragen heb, zowel over HA en domotica algemeen.
Mijn kennis is nog heel pril rond domotica omdat ik nog niet veel apparaten heb en kunnen testen.
Het enige dat ik tot hiertoe heb is een govee lamp, recent ook een sonoff bridge pro erbij gepakt om deze te koppelen met een aqara deursensor.
Alleen blijkt het niet zo makkelijk om de sensor in home assistant te Krijgen zonder te solderen (tasmota op de sonoff), heb geen materiaal hiervoor dus vroeg ik mij af of iemand deze sensor zonder al te veel gedoe, eventueel met de sonoff werkend heeft gekregen.
Zo niet, zou een andere sensor die plug & play is of mogelijk te koppelen met de sonoff wel fijn zijn. Maar wel een die betrouwbaar is.
Qua motion sensors lijkt hue mij het meest interessant? Qua lampen heb ik voor wiz gekozen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
HA in docker synology met hacs
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De govee lamp in HA automatisch te laten aangaan op basis van het licht buiten.
Deze gevonden :
https://github.com/pnbruckner/ha-illuminance
Ik heb de example configuratie gekopieerd die er staat en in het configuratie yaml gezet.
De sensor is zichtbaar als entiteit,
Dus heb ik een Automatisatie aangemaakt :
When home outdoor illuminance, or buien radar changes.. Dan als actie de govee lamp aan. Ik heb geen voorwaarden ingesteld. Alleen, zodra ik de Automatisatie opsla, gaat de lamp aan. Ookal is er nog genoeg licht buiten / binnen.
Is er iets dat ik mis?
Ik denk dat het te maken heeft met de modus.
Weet niet waar ik deze kan vinden.
Ik wist niet goed of ik deze nu bij HA of domotica algemeen moest zetten.
Omdat ik 2 vragen heb, zowel over HA en domotica algemeen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberdemon op 14-07-2023 21:20 ]