Hoeveel lagen van hoeveel MB's heeft een nieuwe DVD tegenwoordig..... en hoeveel kun je er zelf stoken ?
Verwijderd
De opslagcapaciteit van een enkelzijdige, enkel-gelaagde 120mm (5 inch) DVD is 4,7GB. Dit staat vaak gelijk aan 133 minuten film, verondersteld dat er 3 audio streams lopen. De videokwaliteit is dan 3,5Megabit/s.
Momenteel worden er alleen nog enkel-gelaagde DVD's verkocht.
Disney dinosaur is 2 laags??
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Ik heb verschillende DVD's liggen met daarop de "waarschuwing" : "Pas op, deze DVD bevat 2 lagen. Bij de overgang naar de volgende laag kan het beeld even stilstaan."Op maandag 03 september 2001 20:08 schreef Lord_Nygard het volgende:
De opslagcapaciteit van een enkelzijdige, enkel-gelaagde 120mm (5 inch) DVD is 4,7GB. Dit staat vaak gelijk aan 133 minuten film, verondersteld dat er 3 audio streams lopen. De videokwaliteit is dan 3,5Megabit/s.
Nou...als die DVD dan geen 2 lagen bevat weet ik het ook niet meer.
Hmm waarom dat dan? Ik heb alleen nog maar 2 laags DVD's afgespeeld op mn pc...allemaal rond de 6-7 gieg... en het duurt hier 30ms (nero cdspeed) om van laag te wisselen, dus daar merk je ook nix van...Op maandag 03 september 2001 20:08 schreef Lord_Nygard het volgende:
...
Verwijderd
yupz...zo ongeveer danOp dinsdag 04 september 2001 02:49 schreef HlpDsK het volgende:
17GB toch met 2 lagen, 2 zijdes?
4*4,7=18,8
Sorry dat ik dit omhoog kick, maar:search.Op dinsdag 04 september 2001 22:18 schreef Tweakert het volgende:
[..]
yupz...zo ongeveer dan
4*4,7=18,8
Dus de meeste dvds die aan 1 kant het etiket hebben (met wat er op de dvd staat bv) hebben dus maar 1 kant, en derhalve 2*4.7gb = 9.4gb?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Vergeet niet dat DVD-Rs weer hetzelfde geintje hebben als de HDDs.
Een HP DVD+RW is eigenlijk ook 4.7GB, maar na formatteren (ja, die dingen moet je formatteren, duur fokking lang) past er 'nog maar' 4.33 GB op.
Bovendien is de brandtechniek nog niet zover dat ze verschillende lagen kunnen fikken, dus je zit tot nu toe nog vast aan 1 laag van 1 zijde.
Een HP DVD+RW is eigenlijk ook 4.7GB, maar na formatteren (ja, die dingen moet je formatteren, duur fokking lang) past er 'nog maar' 4.33 GB op.
Bovendien is de brandtechniek nog niet zover dat ze verschillende lagen kunnen fikken, dus je zit tot nu toe nog vast aan 1 laag van 1 zijde.
HmzzOp woensdag 21 november 2001 02:12 schreef GraveR het volgende:
Vergeet niet dat DVD-Rs weer hetzelfde geintje hebben als de HDDs.
Pagina: 1