Locatie bepaling telefoon in domotica

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:57
Hallo,

Misschien een vreemde vraag maar mijn vrouw en ik werken beide op willekeurige dagen op willekeurige locaties. Het zou fijn zijn om huishoudelijke redenen als er bv automatisch een bericht komt wanneer iemand in een straal van x km of een reisafstand van x minuten heeft.

Het komt te vaak voor dat wij het of zijn vergeten om even een bericht te sturen, iemand het niet heeft gelezen, gezien of met telefoon aan het oor vertrekt en eenmaal in de straat ophangt.

Ik maak momenteel gebruik van Homey maar overweeg de stap te maken naar HA maar dat gaat nog wel even duren.

Wie heeft een tip?

[ Voor 10% gewijzigd door ChrisVrolijk op 14-07-2023 15:52 . Reden: Toevoeging info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:49
Hebben jullie iPhone? Dan kan je met Zoek mijn vrienden berichten instellen. Zo werkt het bij mij en mijn vrouw als ik bijv. vanuit werk vertrek naar huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Draai je op dit moment al iets van home automation software?

Ik sta zelf op het punt om te klooien met de Proximity integratie van HASS.

Zo nee denk ik wellicht te simpel, maaruhm; stuur een berichtje als je naar huis gaat? :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als cloud een optie is kun je dit ook met bijv. Google Maps instellen.

Binnen Home Assistant kun je Proximity gebruiken en dan een automation schrijven die een notificatie stuurt wanneer die onder of boven een bepaalde waarde gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:57
Lelletje schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:45:
Hebben jullie iPhone? Dan kan je met Zoek mijn vrienden berichten instellen. Zo werkt het bij mij en mijn vrouw als ik bijv. vanuit werk vertrek naar huis....
Gaat om Android en Iphone
D4NG3R schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:50:
Draai je op dit moment al iets van home automation software?

Ik sta zelf op het punt om te klooien met de Proximity integratie van HASS.

Zo nee denk ik wellicht te simpel, maaruhm; stuur een berichtje als je naar huis gaat? :P
Heb het er bij gezet. Nu nog Homey maar HA in de toekomst.
Ja het berichtje is het makkelijkst maar helaas vergeten we dit regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-06 19:42
Ik heb dit in het verleden gedaan via Shortcuts maar dat is op iPhone dus daar heb jij sowieso niets aan, maar nu doe ik het met Home Assistant. Via de standaard app kan je je locatie bepalen en d.m.v. de Waze intergratie bepaal ik afstand en reistijd tot huis.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Pagina: 1