netwerk werkt niet.......(in het kort)

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• 2late2handle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01-2009
Ik heb hier nu 2pc's, allebij met een netwerkkaart, 1hub @10mbps en een kabelmodem.
Schema hoe ik het in gedachten had:
code:
1
2
3
4
5
6
7
          INTERNET
             |   
           Modem  
             |
            Hub
     |-----------|-----------|
    Pc1            Pc2

Dus gewoon zonder 1 van de 2 pc's als host te gebruiken met allebij de computers op internet, +een netwerk tussen de 2 pc's.

Wat moet ik verder in windows qua setings veranderen voordat dit werkt???

[Edit Negotiator: Heb het ff tussen code tags gezet voor je]

Verwijderd

In de onderstaande links wordt precies uitgelegd hoe je een netwerk moet configureren.

http://www.tweakers.net/reviews/171

[topic=152460/1/25]

Voor extra info raadpleeg de GoT search:

[search=kabelmodem netwerk]

[search=kabel delen]

[search=netwerk aanleggen]

Je schema klopt verder wel, als je een 2e ip hebt aangevraagd bij de provider dan werkt het.
Maar heb je maar 1 ip adres bij je kabelprovider dan zul je 2e moeten aanvragen of 1 van de clients moet je gaan gebruiken als server om het internet te delen.

Suc6 ermee ;)

• 2late2handle
Bedankt, ik zal wel ff naar de upc gaan, kan ik misschien over een paar maanden met 2 copmuters internetten :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Zouk ik niet doen naar UPC gaan....
Wat je doet mag namelijk niet van UPC :? :? :?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Op maandag 03 september 2001 17:18 schreef 2late2handle het volgende:
Ik heb hier nu 2pc's, allebij met een netwerkkaart, 1hub @10mbps en een kabelmodem.
Schema hoe ik het in gedachten had:

INTERNET
|
Modem
|
Hub
|-----------|-----------|
Pc1 Pc2

Dus gewoon zonder 1 van de 2 pc's als host te gebruiken met allebij de computers op internet, +een netwerk tussen de 2 pc's.

Wat moet ik verder in windows qua setings veranderen voordat dit werkt???
Heb hier hetzelfde als wat jij in je schema suggereert, en heb gewoon pc1 en pc2 met hetzelfde account laten inbellen. Dat werkt tot nu toe prima (XS4ALL ADSL). Ik weet niet of dat met Kabelmodem ook kan.. moet je even proberen.

Let wel dat tussen je Kabelmodem en je hub een crosslink cable moet.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Hoezo??? Daar moet je toch nou juist niet een crosslink??? Je mag dan alleen een crosslink gebruiken als je hem in de uplink douwt!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Op dinsdag 04 september 2001 09:21 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Hoezo??? Daar moet je toch nou juist niet een crosslink??? Je mag dan alleen een crosslink gebruiken als je hem in de uplink douwt!
Zeker weten ja.
De crosslink kabel van je modem in -inderdaad- je uplink port op je hub.. anders heeft het geen zin.

Geen idee trouwens of het ook werkt als je een gewone UTP kabel van je modem naar je hub in een *gewone* port doet. Misschien dan een proxy installeren ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• 2late2handle
thnks, zal ff kijken, kan het werken als ik maar 1 computer in de hub stou? de andere staat nog boven, en ik heb geen zin om hem naar beneden te zeulen, ik heb ook 20meter draad nodig voor naar die pc :'(
En van de modem naar de hub in een gewone poort? ik heb namenlijk geen crosslink.....

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 11:42

DipStick

HHmmm, nice ;)

geen cross in je hub van het modem moet je dus niet het uplink poortje gebruiken.
en ook dus niet als je voor beide pc's alleen maar straight kabel hebt.
Dan moet je gewoon het uplink poortje vergeten zeg maar ;)

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• 2late2handle
oké, ik check het nu ff, moment.....

• 2late2handle
Darn!!!
Werkt niet, werkt het wel als ik een crosslink erop zet en dan deze comp als server inricht?

:?

Verwijderd

ff tussendoor bij upc mag je niet de kabelmodem direkt aansluiten op een hub , hier controleren zij ook op . De beste oplossing hiervoor is om een tweede netwerkkaart te installeren in de computer waar ook de netwerkaart van upc zit en deze dan aan te sluiten op het interne werk. Het makkelijkste is dan op windows 2000 of xp te gebruiken vanwege NAT dit lust zeg maar alle poorten door .

Jerry

• 2late2handle
oké, maar dan moet de pc met internet wel als host draaien? en kan ik dan op 2 computers tegelijk icq-en?

Verwijderd

Je kan icq draaien op beide computers alleen niet met het zelfde icq nummer want dat kan maar draaien op 1 computer.

• 2late2handle
oké,
maar mijn netwerk gewoon werkt ook niet, mijn computer boven zegt dat hij geen toegang tot het netwerk kan krijgen, terwijl hij wel gewoon in de hub zit, en de andere computer ook....

Verwijderd

De connection lampjes van je hub branden wel neem ik aan.

welk besturingsysteem gebruik je ?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 17:38 schreef Devil_2000 het volgende:
In de onderstaande links wordt precies uitgelegd hoe je een netwerk moet configureren.

http://www.tweakers.net/reviews/171

[topic=152460/1/25]

Voor extra info raadpleeg de GoT search:

[search=kabelmodem netwerk]

[search=kabel delen]

[search=netwerk aanleggen]

Je schema klopt verder wel, als je een 2e ip hebt aangevraagd bij de provider dan werkt het.
Maar heb je maar 1 ip adres bij je kabelprovider dan zul je 2e moeten aanvragen of 1 van de clients moet je gaan gebruiken als server om het internet te delen.

Suc6 ermee ;)
Juist :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.