Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik zoek een?
Telefoon met breed scherm (80mm) en grote accu

Wat is je budget?
€400

Al jaren fan van dit formaat telefoon met 16:9 scherm en ~6.4inch diagonaal wat je een mooi breed scherm van 80mm oplevert met een telefoon formaat wat nog net in de binnenzak van je jas past en genoeg ruimte voor een extra grote batterij.

Na 5 jaar gebruik is mijn Xiamo Mi max 2 echt aan vervanging toe: oude Android versie, batterij op en gebarsten scherm.

Zakelijk heb ik een Moto G 5G er naast maar merk dat ik toch terug grijp naar de Mi Max voor het typen, filmpjes kijken en fora lezen omdat er gewoon veel meer in de breedte op het scherm past en daardoor alles minder priegelen is. Ter vergelijking: Mi max 2 heeft een 6.44" 142x80mm scherm met rechte hoeken en de Moto een 6.7" 157x67mm scherm (met afgeronde hoeken en gaten voor de camera's).

Had zakelijk een 5g telefoon nodig en een betere camera dan de mi max 2 en daarom de moto gehouden, maar de afmetingen van het scherm vallen zo erg tegen dat ik voor mijn privé telefoon weer een lekker breed scherm wil. Maar het lijkt alleen of er de laatste jaren geen enkele telefoon meer uitgebracht is in dit segment en er zijn enkel nog maar foldables of smalle langwerpige telefoons te vinden zijn. Waarvan foldables afvallen i.v.m. prijs en gevoeligheid voor zand.

Kijk ik over een specifiek model heen wat niet in de Pricewatch voor komt of moet ik me er bij neerleggen dat dit formaat telefoon niet meer bestaat?

Beste antwoord (via ekiter op 25-07-2023 12:58)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
ekiter schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:58:
16:9 hoeft niet perse, maar wel een scherm wat in de buurt komt van die 80mm.

Maar dat is anno 2023 dus helaas zoeken naar een speld in een hooiberg.

Nog overjarige of duurdere modellen (2e hands) die een breed scherm hebben en een moderne Android versie kunnen draaien?
Voor 80mm schermen moet je toch al snel even ver terug als je huidige Xiaomi. Enkel een paar Chinese telefoons komen in de buurt zoals de Honor X30 Max (https://www.gizmochina.com/product/honor-x30-max/) en de Vivo X Note (https://tradingshenzhen.c...ote/vivo-x-note-12gb256gb).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Helaas, lange telefoons zijn uit de mode. Als je met de filters in de Pricewatch er niet uit komt, dan zijn ze er niet.
Je zou nog in het buitenland kunnen kijken of er een partij is die nog wel dat soort formaten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De Samsung A34 en A54 (is 6.4inch) zijn beide relatief breed met meer dan 75mm, maar 16:9 schermen kom je helaas niet meer tegen. Rechthoekige en cameragat vrije schermen zijn helaas ook zeer zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Nu online
RepareerDroid schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:23:
De Samsung A34 en A54 (is 6.4inch) zijn beide relatief breed met meer dan 75mm, maar 16:9 schermen kom je helaas niet meer tegen. Rechthoekige en cameragat vrije schermen zijn helaas ook zeer zeldzaam.
Even gekeken, die telefoons zijn fysiek 78mm breed. Het scherm zelf is maar 70mm breed, nog steeds wat aan de smalle kant helaas.

Mijn Mi Max 2 is 89mm breed met 80mm scherm. Wel/geen bezel maakt niet heel veel uit, zolang het scherm zelf maar breed genoeg is! Hoe breed het scherm zelf echt is staat ook nooit bij de specificaties, enkel de diagonaal en fysieke maten van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
ekiter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:44:
[...]

Even gekeken, die telefoons zijn fysiek 78mm breed. Het scherm zelf is maar 70mm breed, nog steeds wat aan de smalle kant helaas.

Mijn Mi Max 2 is 89mm breed met 80mm scherm. Wel/geen bezel maakt niet heel veel uit, zolang het scherm zelf maar breed genoeg is! Hoe breed het scherm zelf echt is staat ook nooit bij de specificaties, enkel de diagonaal en fysieke maten van de telefoon.
Het blijft aan de smalle kant, maar andere toestellen zijn nog dunner en hebben ook niet veel dunnere bezels. Beter wordt het anno 2023 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je kunt in de Pricewatch ook op beeldverhouding filteren en daar 16:9 selecteren.
En dan kijken of er een toestel in de buurt van je eisen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:08:
Je kunt in de Pricewatch ook op beeldverhouding filteren en daar 16:9 selecteren.
En dan kijken of er een toestel in de buurt van je eisen komt.
Alleen oude en een aantal kleine toestellen (iPhone SE e.d.) hebben nog een beelverhouding van rond de 16:9. Het is zoeken naar een telefoon die niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Nu online

Nog overjarige of duurdere modellen (2e hands) die een breed scherm hebben en een moderne Android versie kunnen draaien?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
ekiter schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:58:

Voor 80mm schermen moet je toch al snel even ver terug als je huidige Xiaomi. Enkel een paar Chinese telefoons komen in de buurt zoals de Honor X30 Max (https://www.gizmochina.com/product/honor-x30-max/) en de Vivo X Note (https://tradingshenzhen.c...ote/vivo-x-note-12gb256gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Een S23 Ultra zit op 78,1 millimeter breed. Het is net geen 80 mm maar wel een edge display dus geen randen, met een hoesje zit je al op of over de 80 mm. Je hebt een 19:9 beeldverhouding, maar wel de camera in het scherm en niet de grote randen onder en boven het scherm.
uitvoering: Samsung Galaxy S23 Ultra, 8GB ram, 256GB opslag Zwart
Ik zou eens bij de MediaMarkt of andere winkel binnen lopen en kijken of dit iets is als je vervanger.

Als ik ze vergelijk zou je er best plezier aan kunnen hebben:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/900273;1906488/

[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 21-07-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Nu online
RepareerDroid schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:36:
[...]
Honor X30 max komt nog het meest in de buurt ja, even uitzoeken hoe werkbaar / veilig deze in Europa te gebruiken is en een betrouwbare shop zien te vinden.
Pagina: 1