Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Bij een bekende Nederlandse webshop heb ik een nieuwe Bowers and Wilkins Px7 S2 besteld. Deze is vandaag aangekomen, Tot mijn verbazing waren er nergens stickers op de verpakking te bespeuren, het type waardoor je weet dat het om een nieuw product gaat.

Bij het openen van de verpakking viel me meteen op dat de hoofdtelefoon nog ingeschakeld stond. De batterij was volledig leeg. Er zitten geen zichtbare gebruikssporen op het toestel. Bij de twee bijgeleverde kabels was er duidelijk eentje onaangeroerd, dus mooi opgerold met de kleefband helemaal netjes. De andere kabel is duidelijk achteraf opnieuw opgerold en de kleefband is niet netjes gesloten.

Uiteindelijk de app geïnstalleerd en de hoofdtelefoon eraan toegevoegd. Opvallend hier was dat niet enkel mijn telefoon zichtbaar werd, maar ook een ander toestel waar ik niet eens over beschik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/alk3VWA.jpg

Ik heb natuurlijk meteen contact opgenomen met de winkel waar een werknemer begripvol reageerde en voorstelde om een nieuwe op te sturen en de andere retour te doen. Ik heb daarop beslist om deze eerst uit te proberen en als er niets mis is, gewoon te houden. Mijn vrouw reageerde eerder vreemd hierop en vraagt zich vooral af waarom die in de eerste plaats retour is gestuurd.

Mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen? Retour of testen en houden als er niets mis mee blijkt te zijn? Kan het kwaad dat de batterij volledig leeggetrokken is (wat ik nooit zou laten gebeuren overigens)?

Alle reacties

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind het prijzenswaardig dat de winkel spullen die volgens WKOA zijn teruggestuurd, gewoon verkoopt (in plaats van weg te gooien, zoals Amazon doet). Als ie niet beschadigd is, en voor jou voldoet, gewoon houden dus.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je koopt een nieuw product dus ontvang je een nieuw product. Bij jou krijg je een (at best 2e kans retour) product dat niet nieuw is en al door een ander in gebruik is genomen. Je kan niet controleren hoe lang en watvoor gevolgen dat heeft.

Ik zou hem retour doen en een nieuwe vragen. Als ze een 2e kansje willen verkopen dan moet de webshop dat dan maar kenbaar maken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou hem houden. Waarschijnlijk is er helemaal niks mee; en je wilt ook niet dat zoiets wordt vernietigd. Vanuit de winkel is dit niet heel chique, dus een review die hierover een opmerking plaats in de Shop Servery is op z'n plaats.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt tegenwoordig van alles remote bestellen, terug sturen en je geld terug krijgen.
Wet koop op afstand. Wellicht heb je daar zelf ook wel eens gebruik van gemaakt.

Of het wettelijk mag om dan een product nog onder dezelfde noemer als nieuw te verkopen weet ik niet/kan onderwerp van gesprek zijn.
Echter, als het product verder naar behoren werkt, aan jouw wensen en eisen voldoet, waarom dan nog een gloed nieuwe vragen? Wellicht dat een gedeeltelijke credit gepast is?

In V&A, Marktplaats, de kringloop winkel worden ook genoeg spullen verkocht die nog prima mee kunnen.
Alleen is daar dan ook de prijs naar. Het is niet zo dat omdat het al eens uit de doos gehaald is, de vorige koper niet kon bekoren, het gelijk afgeschreven is. Dat waanbeeld moet maar eens stoppen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 10:38

Yucon

*broem*

SeatRider schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:51:
Ik vind het prijzenswaardig dat de winkel spullen die volgens WKOA zijn teruggestuurd, gewoon verkoopt (in plaats van weg te gooien, zoals Amazon doet). Als ie niet beschadigd is, en voor jou voldoet, gewoon houden dus.
Ik ook, maar bij een hoofdtelefoon heb ik toch wat twijfels als dat zonder overleg en zonder korting gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Ik vind dus zelf ook het gedoe van het terugsturen van een product dat deugdelijk is, onzinnig. Het is jammer dat dit niet op voorhand werd aangegeven, want dan had ik het niet gekocht voor de prijs van een nieuwe. Zeker met iets wat op iemand hoofd en oren heeft gezeten. Alleen, het is helemaal niet vies of beschadigd. Daarom dat ik eerder neig naar houden.

De webshop heeft voor het ongemak een cadeaubon van 5 euro op mijn account geplaatst, wat een vrij laag bedrag is op 282 euro. Ik begrijp het hoor: je kan een nieuwe krijgen of 'm houden. De shopreview komt er zeker aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik wil bij een nieuw aangeschaft product de out-of-the-box experience. Dus oude profielen verwijderen en het vermoeden hebben dat iemand er al mee heeft staan sporten doen voor mij afbreuk aan de ervaring. Dit is prima op te lossen door een webshop mits ze hier moeite voor doen. Ik zou dit dan ook terugkoppelen aan de webwinkel, gebaseerd op de reactie wil ik overwegen het product te houden of gaat die onder WKOA terug en schaf ik wel een out-of-the-box experience aan bij een concurrent.

edit: @Flying wow een 1,7% kortingsbon, maar dan wel op een nog te kopen product. Dat zou bij mij in het verkeerde keelgat schieten.

[ Voor 11% gewijzigd door True op 14-07-2023 14:04 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Flying schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:00:
Ik vind dus zelf ook het gedoe van het terugsturen van een product dat deugdelijk is, onzinnig. Het is jammer dat dit niet op voorhand werd aangegeven, want dan had ik het niet gekocht voor de prijs van een nieuwe. Zeker met iets wat op iemand hoofd en oren heeft gezeten. Alleen, het is helemaal niet vies of beschadigd. Daarom dat ik eerder neig naar houden.

De webshop heeft voor het ongemak een cadeaubon van 5 euro op mijn account geplaatst, wat een vrij laag bedrag is op 282 euro. Ik begrijp het hoor: je kan een nieuwe krijgen of 'm houden. De shopreview komt er zeker aan.
Daar komt de webshop mooi mee weg... Vanuit ecologisch principe is je veerkracht bewonderenswaardig. Vanuit het feit dat de webshop jou hier een tweedehands product (weet jij in welke lichaamsvouwen die oordoppen geweest zijn) verkoopt zonder het zelf te resetten/controleren had ik zelf een nieuwe gevraagd.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:14
Als de koptelefoon als nieuw is geadverteerd met bijbehorende prijs, dan zou ik hem terugsturen.
Maar als hij als retourproduct/tweedekans product is geadverteerd met bijhorende korting, dan zou ik hem inderdaad houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

SeatRider

Hips don't lie

Meestal wordt een product als tweedekans aangeboden als het incompleet of beschadigd is. Anders mag je het gewoon als nieuw verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 14-07-2023 14:25 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 23:08
Prima om niet weg te gooien. Maar een financiële compensatie was mooi geweest. Zie de tweede kans spullen van Coolblue of de refurbished winkel van Versuni (Philips Consumer) waar het meestal om demo apparatuur gaat of beschadigde doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
het product als nieuw verkopen en dan nog eens maar €5 korting geven is natuurlijk schofterig en misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56
Gevolg van de WKOA. Waarschijnlijk is er niks mis mee, maar wilde de vorige koper hem even uit proberen voor een avondje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:21

Gewoon terug en een nieuwe dan, simpel.

5 euro, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is vooral vreselijk slordig van de webshop; blijkbaar hebben ze niets gecontroleerd of geprobeerd in te pakken. Een reset van de koptelefoon was blijkbaar al teveel moeite. Ik zou dit niet accepteren; je weet niet of er wat was, en hoe deze gebruikt is. Gewoon een nieuwe vragen, als ze zo willen werken moeten ze dat maar met korting verkopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:57

MevrouwDeKat

Miauw

Ik heb geen problemen met een product dat tweedekans is, daar kies ik juist heel vaak bewust voor. Daar hoort dan ook een tweedekans prijs bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Komt door de wet koop of afstand. Iemand zal dat gekocht, geprobeert en teruggestuurd hebben. Het is op zich wel een nieuw product, maar het is één keer aangezet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
De meeste winkels zien een koptelefoon ook gewoon als hygiëne product, dus dat ze het terug nemen vind ik eigenlijk al een beetje bijzonder.

Maar op zich natuurlijk niets mis mee. (bij een on ear, of over ear koptelefoon, oordopjes is natuurlijk iets anders) Maar dan moeten ze wel de boel goed controleren, eventueel schoonmaken, en weer netjes inpakken.

Ik zou er ook niet zo'n problemen mee hebben om een product te krijgen wat al een keer uit de verpakking is geweest, maar dan moet het wel gewoon netjes gebeuren. Die 5 euro zou ik eigenlijk alleen maar interpreteren als een schop na. (want dat betekent ook dat je dan weer iets in die winkel moet kopen, zulke bedragen zijn gewoon lokkertjes)

Nee, dan krijgen ze hem gewoon terug.

[ Voor 47% gewijzigd door WEBGAMING op 14-07-2023 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flying schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:47:
... verhaal....

Ik heb natuurlijk meteen contact opgenomen met de winkel waar een werknemer begripvol reageerde en voorstelde om een nieuwe op te sturen en de andere retour te doen. Ik heb daarop beslist om deze eerst uit te proberen en als er niets mis is, gewoon te houden. Mijn vrouw reageerde eerder vreemd hierop en vraagt zich vooral af waarom die in de eerste plaats retour is gestuurd.

Mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen? Retour of testen en houden als er niets mis mee blijkt te zijn? Kan het kwaad dat de batterij volledig leeggetrokken is (wat ik nooit zou laten gebeuren overigens)?
Ik had het niet verder opengemaakt maar na contact retour gedaan voor een nieuwe

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:46
WEBGAMING schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:34:
De meeste winkels zien een koptelefoon ook gewoon als hygiëne product, dus dat ze het terug nemen vind ik eigenlijk al een beetje bijzonder.
Het is geen hygiëne product, dus via WKOA moeten ze het gewoon terugnemen. Het is eerder bijzonder als een shop zijn eigen regels verzint en daarmee de WKOA wil omzeilen.
Maar op zich natuurlijk niets mis mee. (bij een on ear, of over ear koptelefoon, oordopjes is natuurlijk iets anders) Maar dan moeten ze wel de boel goed controleren, eventueel schoonmaken, en weer netjes inpakken.
Het zou mij vooral om dat laatste gaan. Dat dat ding een keertje is aangezet zal best, maar als ze hem dan weer als nieuw verkopen moeten ze wel zorgen dat ie ook weer als nieuw wordt verstuurd. Dus vooral een goede reset doen en zorgen dat de accu opgeladen is e.d. Om die reden zou ik een nieuwe willen, niet omdat iemand hem een keertje eerder heeft teruggstuurd.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik vind dat ook vrij laag. Als de winkel haar overeenkomst juist nakomt, moet zij de verzendkosten heen en weer betalen en zit zij met een gebruikte hoofdtelefoon. 50 euro korting lijkt mij het minimum, en dan cash en niet in de vorm van een cadeaubon. Je moet zelf de afweging maken, bij zo'n premiumproduct zou ik een behoorlijke korting willen en hem anders laten omwisselen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Op basis van de reacties hier en mijn eigen gevoel opnieuw contact genomen. Er is echt enkel mogelijk tot omruilen en dat heb ik dan ook maar gedaan. Had er toch niet zo'n goed gevoel bij. Was het een tweedekans geweest dan had ik er bewust voor gekozen. Hij zit inmiddels terug in de doos en maandag komt de nieuwe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Onder WKOA heb je gewoon recht om te retourneren.

Die winkel maakt er zo te horen echt een potje van.

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 14-07-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
WEBGAMING schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:06:
Onder WKOA heb je gewoon recht om te retourneren.

Die winkel maakt er zo te horen echt een potje van.
Hij wil toch een nieuwe koptelefoon, dus ik snap niet zo waar die winkel dan een potje van maakt? Ze geven bij het eerste contact al aan dat ze een nieuwe willen opsturen, maar daarbij geeft TS aan dat ie hem toch eerst wil uitproberen. Ik zie hier dan ook weinig mis gaan vanuit de winkel (behalve dat ze een produkt beter moeten nakijken voordat ze hem als nieuw verkopen)

Klinkt dan ook als een prima oplossing.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
redwing schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:17:
[...]

Hij wil toch een nieuwe koptelefoon, dus ik snap niet zo waar die winkel dan een potje van maakt? Ze geven bij het eerste contact al aan dat ze een nieuwe willen opsturen, maar daarbij geeft TS aan dat ie hem toch eerst wil uitproberen. Ik zie hier dan ook weinig mis gaan vanuit de winkel (behalve dat ze een produkt beter moeten nakijken voordat ze hem als nieuw verkopen)

Klinkt dan ook als een prima oplossing.
Dat de winkel nu claimt dat ruilen de enige mogelijkheid is. ;) Dat is natuurlijk gewoon onzin.

En de rest van het verhaal natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 14-07-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
WEBGAMING schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:18:
[...]

Dat de winkel nu claimt dat ruilen de enige mogelijkheid is. ;) Dat is natuurlijk gewoon onzin.

En de rest van het verhaal natuurlijk.
Als ik zijn verhaal lees heeft ie ook helemaal niet gevraagd om alleen te retourneren. Ik lees het dan ook meer als dat ie om een korting heeft gevraagd en daarvan snap ik wel dat de winkel dat niet zo graag doet want dat kost ze meer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Flying schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:46:
Er is echt enkel mogelijk tot omruilen en dat heb ik dan ook maar gedaan.
Daar haal ik toch uit dat TS ook wat andere dingen geprobeerd heeft, maar de winkel zegt dat ze alleen ruilen.

Maar misschien begrijp ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:49
(in plaats van weg te gooien, zoals Amazon doet)
Ehm, ik heb ooit een verpakking van een nieuwe NUC gehad met een oude NUC erin. Vrijwel zeker iemand die het product dus besteld heeft en geretourneerd (naar Amazon). Dus weggooien lijkt mij heeeeel sterk.

Overigens direct een nieuwe gestuurd gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
De mogelijkheden waren: houden, wisselen voor nieuwe, retour met geld terug of een waardebon voor een toekomstige aankoop met geldigheid 3 jaar. Waarde van de waardebon wisten ze niet, maar moesten ze bespreken met een productexpert o.i.d. Als ik een tweedekans koop met 20 euro korting, dan is dat prima. Een korting en de huidige houden, kon niet. Dat had nochtans mijn voorkeur. De kosten van nieuwe verpakken en opsturen en oude retour (met verzendkosten voor hun) met verwerking van retour, wegen volgens mij niet op tegen wat ik wou. Het systeem kan dat schijnbaar niet aan.

Ik heb ook aangegeven dat een waardebon voor een toekomstige aankoop, niet wenselijk was omdat ik niet weet of ik er nog een toekomstige aankoop ga of wil doen. Het gaat me minder om dat hij gebruikt is, meer om dat het niet gemeld werd dat het zo is.

Op basis van de eerdere reacties, heb ik dan beslist tot omruilen, ook al was dat niet wat ik origineel wou. Waarschijnlijk ligt deze over twee weken weer bij iemand anders op de mat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 10:38

Yucon

*broem*

Waarom heb je hem niet elders besteld? Ik zou er persoonlijk een beetje klaar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Ik heb vertrouwen dat dit niet nogmaals met hetzelfde item gebeurt. Het zijn de toekomstige aankopen die ik er niet meer zal doen, toch niet wat betreft elektronica. Wasmiddel e.d. is het wel handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Kwam hij ook echt van hun, of van een doorverkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Echt van hun. Rechtstreeks besteld. Ik bestel nooit bij doorverkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 17:25
Ik heb het hier gehad met een playbar van sonos, nadat ik alles had aangesloten en spotify account wilde invoeren, ontdekte ik dat er iemand eerder een account had ingevoerd. Gemeld bij de webwinkel, mocht hem terugsturen, maar omdat alle kabels netjes waren weggewerkt etc heb ik dat laten zitten. Als compensatie kreeg ik een powerbank toegestuurd en de playbar doet het hier inmiddels al weer een jaartje of 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

redfoxert schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:51:
Je koopt een nieuw product dus ontvang je een nieuw product. Bij jou krijg je een (at best 2e kans retour) product dat niet nieuw is en al door een ander in gebruik is genomen. Je kan niet controleren hoe lang en watvoor gevolgen dat heeft.

Ik zou hem retour doen en een nieuwe vragen. Als ze een 2e kansje willen verkopen dan moet de webshop dat dan maar kenbaar maken.
In principe is die niet in gebruik genomen.
Anders had die niet onder WKOA terug gestuurd mogen worden ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:29:
[...]
In principe is die niet in gebruik genomen.
Anders had die niet onder WKOA terug gestuurd mogen worden ;)
Er is geen Wet koop op afstand, maar het gaat over overeenkomsten op afstand (waaronder koop). Uit onder andere art. 6:230s lid 3 BW volgt dat een zaak in gebruik genomen kan worden om de aard, kenmerken en werking van een zaak vast te stellen.

Het idee dat je een zaak na een koop op afstand alleen maar mag bekijken klopt niet. Gebruik kan immers nodig zijn om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:59
Real schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:38:

Het idee dat je een zaak na een koop op afstand alleen maar mag bekijken klopt niet. Gebruik kan immers nodig zijn om de aard, kenmerken en werking vast te stellen.
Ik vermoed dat dit komt omdat in het verleden (en volgens mij nog steeds) diverse (juridische) bronnen het onderscheid maken in hun uitleg van deze wet tussen uitproberen (i.e. wat nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen), en in gebruik nemen (verder gaan dan dat nodig is on de aard, kenmerken en werking vast te stellen).

In het vaak gebruikte voorbeeld van de wasmachine is dan uitproberen 1 wasje draaien en in gebruik nemen bijvoorbeeld het wassen in het weekend van alle sportkleren van de plaatselijke FC.

Of het voorbeeld dat je een kledingstuk best mag passen, maar niet een weekend mag dragen naar diverse feestjes.

Waarbij dan als duiding gebruikt wordt dat uitproberen mag zonder dat de winkel een bedrag in mindering mag brengen bij retour als waardevermindering, maar dat bij ingebruikname je schadeplichtig kan zijn zou je daarna alsnog willen ontbinden en er mogelijk wel een waardevermindering in rekening gebracht kan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 15-07-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:49:
[...]
Ik vermoed dat dit komt omdat in het verleden (en volgens mij nog steeds) diverse (juridische) bronnen het onderscheid maken in hun uitleg van deze wet tussen uitproberen (i.e. wat nodig is om de aard, kenmerken en werking vast te stellen), en in gebruik nemen (verder gaan dan dat nodig is on de aard, kenmerken en werking vast te stellen).

In het vaak gebruikte voorbeeld van de wasmachine is dan uitproberen 1 wasje draaien en in gebruik nemen bijvoorbeeld het wassen in het weekend van alle sportkleren van de plaatselijke FC.
Wellicht, maar ook dan komt het (jouw bekende) misverstand weer naar boven in bovenstaande reactie dat de koop niet herroepen kan worden. Wat ook niet klopt.

- een consument moet de de aard, kenmerken en werking van een zaak kunnen vaststellen
- een koopovereenkomst op afstand kan altijd herroepen worden, tenzij de uitzonderingen in art. 6:230p BW van toepassing zijn
- er kan sprake zijn van waardevermindering als de behandeling verder is gegaan dan noodzakelijk was om de aard, kenmerken en werking van een zaak vast te stellen
- de verkoper heeft echter geen recht op schadevergoeding als een consument onjuist is geïnformeerd

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Flying schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:46:
Op basis van de reacties hier en mijn eigen gevoel opnieuw contact genomen. Er is echt enkel mogelijk tot omruilen en dat heb ik dan ook maar gedaan. Had er toch niet zo'n goed gevoel bij. Was het een tweedekans geweest dan had ik er bewust voor gekozen. Hij zit inmiddels terug in de doos en maandag komt de nieuwe aan.
Heb je hem wel gereset? Kun je de incompetente/luie winkel nog even helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Zonet de nieuwe gekregen. Deze doos zat netjes in plastic, kabels netjes opgerold en 71% opgeladen. Daarmee is het voor mij een afgesloten zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het lastige hier aan is, je hebt geen idee wat er met het apparaat is gebeurd voordat je hem kreeg. Is de koptelefoon alleen uitgeprobeerd door een goed huisvader? Op een vakantievlucht heen en weer gebruikt en een beetje opgepoetst? Of gerepareerd en weer terug in de doos gestopt? Ik heb tijdens mijn studie in een fysieke winkel gewerkt, en ook daar waren dit soort trucs schering en inslag. Die onzekerheid is wat mij betreft prima, maar wel met een flinke korting.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Beetje kort door de bocht. Amazon verkoopt heel veel artikelen als 'warehouse deal', en ik heb ook wel eens gehad dat ik het artikel mocht houden en ze aangaven dat ik er misschien iemand anders een plezier mee kon doen.
Misschien dat ze in het verleden vaak artikelen weg gooiden, maar ik weet dat ze nu ook retouren die ze niet zelf opnieuw willen verkopen als partij laten opkopen.

Overigens zou ik me ook afvragen waarom de vorige koper het artikel retour heeft gestuurd. Dat kan zijn omdat hij bijv. de kleur niet mooi vind, maar er kan ook best iets mis mee zijn geweest.
Pagina: 1