Ik heb bij een klant diverse Windows Server 2019 VM's draaien in een Server 2019 Hyper-V host. Bij 2 VM's kan ik op geen manier inloggen met het Domain Admin account. Hij blijft dan hangen op Welcome... Dat duurt een tijdje en daarna komt hij weer terug op het loginscherm. Kan ik nog een poging doen maar gebeurd weer precies hetzelfde. De enige manier om toch in te kunnen loggen op de machine is via Hyper-V Manager het shutdown commando te geven. Ik dacht daar dat het wellicht lag aan DUO 2FA for Windows Login maar ik heb nu een 2e klant waarbij ik ook een VM heb waar dit probleem ontstaat. Terwijl dit enkele weken nog niet het geval was. Het lijkt dus een probleem te zijn wat steeds breder ontstaat. Zowel op de RDS sessie als de console sessie kan ik niet inloggen.
De meeste services die op de server draaien blijven wel gewoon werken. In de event log vindt ik geen vreemde dingen na een reboot...
Na weer opnieuw aanzetten kan ik prima inloggen en werkt alles prima. Hoe langer de VM draait heb ik het idee hoe groter de kans dat dit probleem ontstaat.
Zijn er andere Tweakers die dit probleem herkennen?
Misschien is info een beetje te summier maar benieuwd of andere dit wellicht herkennen ook...
De meeste services die op de server draaien blijven wel gewoon werken. In de event log vindt ik geen vreemde dingen na een reboot...
Na weer opnieuw aanzetten kan ik prima inloggen en werkt alles prima. Hoe langer de VM draait heb ik het idee hoe groter de kans dat dit probleem ontstaat.
Zijn er andere Tweakers die dit probleem herkennen?

Misschien is info een beetje te summier maar benieuwd of andere dit wellicht herkennen ook...
[ Voor 13% gewijzigd door Urk op 14-07-2023 13:34 ]