Access point rookmelder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2JvLo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:56
Goeiedag!

We zijn druk bezig met verbouwen en daarbij loop je natuurlijk tegen van alles aan. Ik had het grandioze idee om een cat6 kabel naar de zolder te trekken en daar een accesspoint te hangen voor de 1e verdieping, Alles is namelijk met houten balken en een gips plafond. Prima idee, Dacht ik! Helaas geen rekening gehouden met het isoleren. We zijn nu druk bezig om de ruimte tussen de balken van de zoldervloer te vullen met alu-pir. Kans is natuurlijk groot dat als we straks doodleuk de accesspoint op zolder op hangen dat we er op de (kleine) verdieping er onder er vrij weinig aan hebben. Omdat we besloten hebben de rookmelders bedraad aan te sluiten vroeg ik me dus af of het niet mogelijk zou zijn om een accesspoint te plaatsen dat poe gevoed wordt en tegelijkertijd werkt als rookmelder? Onze hal is ook vrij klein en het lukt gewoon niet om daar op een nette manier 2 van die bollen aan het plafond kwijt te kunnen.

Ik heb wat gezocht maar niet heel succesvol. Hebben jullie een idee ?

MVG

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik denk niet dat je dit gaat vinden, qua ontwerp lijkt het me een nachtmerrie om zoiets gecertificeerd te krijgen.

Als je dit echt graag wil zou ik eerder een bestaand accespoint pakken, uitkleden tot de print en een soort van custom huisje maken waar je rookmelder er bovenop kan. Als je een beetje handig bent in CAD is dat denk ik nog best wel te doen. Omdat een accespoint vooral horizontaal uitstraalt heb ik goede hoop dat je wifi performance hier niet zo heel erg veel last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47
@2JvLo ben ik toch wel heel benieuwd hoe klein je hal dan is ;)
Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
T_knoop schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:45:
Ik denk niet dat je dit gaat vinden, qua ontwerp lijkt het me een nachtmerrie om zoiets gecertificeerd te krijgen.

Als je dit echt graag wil zou ik eerder een bestaand accespoint pakken, uitkleden tot de print en een soort van custom huisje maken waar je rookmelder er bovenop kan. Als je een beetje handig bent in CAD is dat denk ik nog best wel te doen. Omdat een accespoint vooral horizontaal uitstraalt heb ik goede hoop dat je wifi performance hier niet zo heel erg veel last van heeft.
Als ik aan mijn ap’s voel worden die best warm. Gaat dit niet problemen geven met de rookmelder er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2JvLo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:56
Bedankt voor de reacties, Lijkt er dus echt op dat we een andere oplossing moeten gaan zoeken, Helaas. Heb zo even geen foto bij de hand maar het overloop is ongeveer 80x180 cm, En dan passen 2 spots met een brandmelder net mooi zonder dat het propperig wordt. Eventueel zouden we nog de mogelijkheid hebben om het accesspoint boven de trap te hangen, Nadeel is dan dat hij niet centraal op de verdieping hangt maar dat moeten we misschien maar eens overwegen. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:27

dragonhaertt

@_'.'

Ik zou denkik gewoon eerst proberen of je genoeg bereik hebt met een AP alleen op zolder.

Achteraf kan je altijd een tweede AP naast je rookmelder ophangen. Is misschien niet heel mooi, maar daar kijk je een paar keer naar en daarna zie je het niet meer. Niet iets om je erg druk over te maken imho.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
2JvLo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:36:
Bedankt voor de reacties, Lijkt er dus echt op dat we een andere oplossing moeten gaan zoeken, Helaas. Heb zo even geen foto bij de hand maar het overloop is ongeveer 80x180 cm, En dan passen 2 spots met een brandmelder net mooi zonder dat het propperig wordt. Eventueel zouden we nog de mogelijkheid hebben om het accesspoint boven de trap te hangen, Nadeel is dan dat hij niet centraal op de verdieping hangt maar dat moeten we misschien maar eens overwegen. Bedankt voor het meedenken.
Dat is inderdaad niet super veel ruimte.

Je zou inderdaad kunnen proberen wat @dragonhaertt aangeeft. Eerst checken of het wel echt nodig is.
Mij valt al op dat ondanks de bunker waar we blijkbaar in wonen, naar buiten bijna niets afgeeft, in huis de robotstofzuiger nog vaak genoeg verbinding maakt de het AP op zolder. Over de kwaliteit kan ik helaas niets zeggen.

Verder weel ik niet wat voor een trap je precies hebt naar boven, maar je zou hem ook aan een trede kunnen hangen.
Pagina: 1