Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024
Hi,

Mijn nieuwe mobo (MSI MAG, B550 Tomahawk) heeft twee M.2 slots met verschillende snelheden.
Slot 1 is 64gbps
Slot 2 is 32gbps

Ik heb een M.2 SSD waar alleen Windows op staat een separate M.2 SSD waar al mijn games op staan.

Wat is verstandig? Games SSD in het snelste slot of juist de Windows SSD in het snelste slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:10
Ik denk eerlijk gezegd dat je het verschil in de praktijk niet gaat merken (maar wel kan meten). Je hebt vooral baat bij de lage accestijden van je SSD, daar zit de grootste winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Voor Windows maakt het 0,0 uit, ook in games zal het waarschijnlijk weinig uitmaken.

Ik verwacht dat zelfs wanneer DirectStorage voor games een ding is je weinig tot geen verschil gaat merken tussen de twee sloten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga ook eens na welke generatie je M.2 SSDs zijn. Als beide PCIe gen 3 zijn, dan maakt echt helemaal niets uit, zelfs in benchmarks ga je niets merken. ;)

Het is namelijk echt niet dat een gen 3 SSD opeens een flinke performance boost krijgt omdat 'ie in een gen 4 slot wordt geprikt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:00
Ik heb een vraag over de WD Blue SSD M.2 (TLC) 500GB
deze wordt aangeboden, De status is 97% temp 36 GRD dat zit wel snor met de temp.
De vraag is dan ook over de status 97% hoelang gaat dit goed.
Leesactie 15722 GB, schrijfactie 11221 GB
Nandschrijf actie 5019 GB
Inschk 1431 Bedrijfsuren 5298

Sorry dat ik de vraag hier post, kon niets vinden over deze M2 op het forum
Modbreak:In plaats van je zelfde te verexcuseren kan je natuurlijk ook zelf even uitzoeken waar je vraag thuishoort, in plaats van het in een topic te gooien dat er verder niets mee te maken heeft. Werk aan de winkel :).

[ Voor 54% gewijzigd door br00ky op 10-10-2023 13:50 ]

Dit topic is gesloten.