In 2022 heb ik dankzij advies hier een PC samengesteld, nu wil ik een 2de PC samenstellen voor hetzelfde doel maar op een andere locatie, vandaar een 2de PC. Dit is de samenstelling:
Mijn algemene eisen/wensen zijn:
- Ik ga altijd voor de specs en als het kan de uitblinkers (nummers 1, 2 of 3) binnen een test en betrouwbaarheid, iets dat moeilijker hier te vinden is. Daarom hoor ik graag jullie ervaringen.
- Toekomstbestendige PC
- Kwaliteit telt: liever iets meer uitgeven bij onderdeel als de kwaliteit, levensduur of prestatie duidelijk beter is, zoek de sweet-spot hierin.
- Niet het allerbelangrijkste maar laag geluidsniveau is prettig. Akkoord, als dit tijdelijk hoger ligt bij intensieve taken.
- Uiterlijk van de PC of onderdelen maakt mij niets uit
- Kast: liever betere eigenschappen (koeling en geluid) dan een mooie kast.
- DVD-speler puur omdat ik het handig vind
- Internet met vaste en draadloze aansluiting
- Prima geluid maar ben geen prof
- Snel internet
- Betrouwbare SSD's, hierover kan ik Tweakers niets vinden, enkel snelheid.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gebruik standaard: dagelijks gebruik van alle standaard Office zaken zoals Outlook, Word, Excel en internet.
- Nu lichte videobewerking voor Youtube maar wil hier toekombestendig in zijn en videokaarten zijn nu laag in prijs.
- Game: daar koop ik hem niet voor maar is meegenomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen max. prijs, ik denk aan een bedrag rond de €2200,- maar mag dus hoger als de kwaliteit ook echt toeneemt met een andere keus.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik is prettig
Ga je overklokken?
Geen idee, nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Graag horen of de gekozen merken en onderdelen ook jullie voorkeur zouden hebben. Met name de voeding is een twijfelgeval. Verder dient het gekozen moederbord een update te krijgen vanaf de leverancier i.v.m. de Intel processor?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 305,51 | € 305,51 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | € 174,90 | € 174,90 |
| 1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 3060 Ti 8GB VERTO Dual Fan LHR | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Behuizingen | Antec P10C | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Monitors | Iiyama G-Master GB2770QSU-B5 Zwart | € 298,80 | € 298,80 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Optische drives | ASUS DRW-24D5MT (bulk) Zwart | € 19,30 | € 19,30 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 141,50 | € 141,50 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 4TB | € 327,66 | € 327,66 |
| Totaal | € 1.918,42 | |||
Mijn algemene eisen/wensen zijn:
- Ik ga altijd voor de specs en als het kan de uitblinkers (nummers 1, 2 of 3) binnen een test en betrouwbaarheid, iets dat moeilijker hier te vinden is. Daarom hoor ik graag jullie ervaringen.
- Toekomstbestendige PC
- Kwaliteit telt: liever iets meer uitgeven bij onderdeel als de kwaliteit, levensduur of prestatie duidelijk beter is, zoek de sweet-spot hierin.
- Niet het allerbelangrijkste maar laag geluidsniveau is prettig. Akkoord, als dit tijdelijk hoger ligt bij intensieve taken.
- Uiterlijk van de PC of onderdelen maakt mij niets uit
- Kast: liever betere eigenschappen (koeling en geluid) dan een mooie kast.
- DVD-speler puur omdat ik het handig vind
- Internet met vaste en draadloze aansluiting
- Prima geluid maar ben geen prof
- Snel internet
- Betrouwbare SSD's, hierover kan ik Tweakers niets vinden, enkel snelheid.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gebruik standaard: dagelijks gebruik van alle standaard Office zaken zoals Outlook, Word, Excel en internet.
- Nu lichte videobewerking voor Youtube maar wil hier toekombestendig in zijn en videokaarten zijn nu laag in prijs.
- Game: daar koop ik hem niet voor maar is meegenomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen max. prijs, ik denk aan een bedrag rond de €2200,- maar mag dus hoger als de kwaliteit ook echt toeneemt met een andere keus.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik is prettig
Ga je overklokken?
Geen idee, nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Graag horen of de gekozen merken en onderdelen ook jullie voorkeur zouden hebben. Met name de voeding is een twijfelgeval. Verder dient het gekozen moederbord een update te krijgen vanaf de leverancier i.v.m. de Intel processor?