Een kennis van mij is boer en heeft een nieuwe PC nodig.
Er zijn een paar eisen waar de PC aan moet voldoen:
- De PC moet snel opstarten, dus een M.2 SSD als opstartschijf.
- De PC moet ook extra opslagruimte hebben voor werkbestanden, foto`s, video, etc. Dus misschien een extra M.2 SSD en een blauwe WD 4TB HDD als extra opslag?
- De PC staat 24/7 aan, omdat er onder andere software gebruikt wordt die bepaalt welk dier welke hoeveelheid eten krijgt op ieder moment van de dag. Ook Office, printen, etc. wordt veelvuldig gebruikt!
- De PC moet goed aankunnen dat er meerdere programma`s tegelijkertijd open staan.
- De PC moet niet te warm worden, omdat hij 24/7 aan staat. Dus een goede koeling!
- Samenhangend met bovenstaande, moet de behuizing ook erg stil zijn. Degene die achter de PC zit en de administratie doet, is erg gevoelig voor geluid.
- Voor de rest wat van belang is voor het dagelijks gebruik: er worden geen games op gespeeld, maar wel veel gesurft op het Internet en Youtube wordt ook veel bekeken.
Qua budget is het zo dat ik niet hoef te beknibbelen, maar het moet natuurlijk ook niet de spuigaten uitlopen. Ik denk zeker dat het budget tussen de € 1000,- en € 1500,- zal uitkomen.
Mijn overwegingen:
- Ik zit zelf te twijfelen over de CPU: een Intel i5/i7 of toch misschien een Ryzen 7?
- Qua RAM zat ik te denken aan 32GB DDR4 CL16
- Qua behuizing een stille Fractal Design (heb zelf de R5)
- Qua SSD een Samsung 980 Pro 1TB of een Crucial P5 Plus 1TB
- Qua HDD een WD Blue WD40EZAZ
- Qua voeding een Corsair TX650M
- Qua OS: Windows 11
Feedback en suggesties zijn zeer welkom!
Er zijn een paar eisen waar de PC aan moet voldoen:
- De PC moet snel opstarten, dus een M.2 SSD als opstartschijf.
- De PC moet ook extra opslagruimte hebben voor werkbestanden, foto`s, video, etc. Dus misschien een extra M.2 SSD en een blauwe WD 4TB HDD als extra opslag?
- De PC staat 24/7 aan, omdat er onder andere software gebruikt wordt die bepaalt welk dier welke hoeveelheid eten krijgt op ieder moment van de dag. Ook Office, printen, etc. wordt veelvuldig gebruikt!
- De PC moet goed aankunnen dat er meerdere programma`s tegelijkertijd open staan.
- De PC moet niet te warm worden, omdat hij 24/7 aan staat. Dus een goede koeling!
- Samenhangend met bovenstaande, moet de behuizing ook erg stil zijn. Degene die achter de PC zit en de administratie doet, is erg gevoelig voor geluid.
- Voor de rest wat van belang is voor het dagelijks gebruik: er worden geen games op gespeeld, maar wel veel gesurft op het Internet en Youtube wordt ook veel bekeken.
Qua budget is het zo dat ik niet hoef te beknibbelen, maar het moet natuurlijk ook niet de spuigaten uitlopen. Ik denk zeker dat het budget tussen de € 1000,- en € 1500,- zal uitkomen.
Mijn overwegingen:
- Ik zit zelf te twijfelen over de CPU: een Intel i5/i7 of toch misschien een Ryzen 7?
- Qua RAM zat ik te denken aan 32GB DDR4 CL16
- Qua behuizing een stille Fractal Design (heb zelf de R5)
- Qua SSD een Samsung 980 Pro 1TB of een Crucial P5 Plus 1TB
- Qua HDD een WD Blue WD40EZAZ
- Qua voeding een Corsair TX650M
- Qua OS: Windows 11
Feedback en suggesties zijn zeer welkom!
:strip_exif()/f/image/rOSAjJIOs5bYUTNwJnSRjTQN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2lF18Bo3Oe1m2JpVuKMeGoyx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v9mhJS9atAauSf0pZ2CTnNas.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bv0OItkihmJfhCPq5UpDU69R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SOXiVwfCTjKT6q5IsQ95kSxl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/noKjs5FFNZXsCvlHZx2163tD.jpg?f=fotoalbum_large)