Verwijderd

Topicstarter
Jawel. ook ik ben op zoek naar een een geschikte PDA.
Omdat de keus nogal groot is kom ik hier na uren search doorgespit te hebben ff wat info vragen.

Ik ben op zoek naar een pda met een toetsenbord omdat ik niet erg gewent raak met zo'n handschrift, heb al moeite met gewoon schrijven, nee doe mij maar tikken.
Ten tweede zoek ik een pda waar vertaalsoftware beschikbaar voor is. op www.franklin.com zie ik dat ze software pakketjes hebben voor palmOS, maar dan zit ik aan een PDA zonder toetsenbord vast.

Iemand advies.. Verdere zaken zoals kleurenscherm, mp3 mogelijkheid etc boeien me niet zo veel. Een goede agenda (school) moet er daarintegen wel op zitten

iemand nuttig advies ?

edit: en een beetje cheapo als het kan.. ik is maar een student. meer als 500 wil ik er niet voor uitgeven, of ben ik dan te zuinig?

Verwijderd

Kweet niet wat een Revo tegenwoordig moet kosten. Het is jammer dat Psion er meer stopt, maar voor semi-laptops vind ik persoonlijk Psions het beste. Ik heb al sinds 1996 een Palm en sinds 1998 een Psion.

Palm is mijn favoriet, maar voor school zou ik zelf een Psion nemen. Lekker Compactflash er in en ongelooflijk veel software beschikbaar. Het scherm vind ik ook handig, niet echt hoog maar wel handig breed.

Echt, als ik het zo goed lees, dan zou ik 100% zeker weten een Psion nemen. Dat ze er mee stoppen is pech, dat neemt niet weg dat het perfecte apparaatjes zijn. Kijk maar eens voor de gein op iBazar ofzo. Heb je met Fl 500,- zeker weten wel een goede Psion. (5MX of Revo)

Ik ken trouwens geen enkel ander merk met een toetsenbord :?

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Er zijn toetsenborden voor Palm PDA's maar dat zal wel weer superduur zijn. Denk dat als je perse een toetsenbord wil je toch aan een psion vastzit.

Verwijderd

ik zie geen probleem aan een schermtoetsenbord

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens, snelle reacties.. dank

onscreen toetsenbord, is dat een beetje te doen?

ff pricewatchen.

edit:

Genoeg software voor psion hoorde ik iemand roepen.
Kan ik ook software downen van tucows bijvoorbeeld?
Wil daar even loeren wat voor software er te krijgen is voor zo'n psion. Maar ik weet niet hoe het OS heet.
Iemand?

Verwijderd

Voor pocketpc is er ook genoeg software :)

Verwijderd

ipaq... speel er maar eens mee.. en met een palm etc. etc. dan weet je waarom.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op maandag 03 september 2001 18:03 schreef Sorcerer@ het volgende:
Er zijn toetsenborden voor Palm PDA's maar dat zal wel weer superduur zijn.
Op dit moment 170 piek voor een Palm V opklapbaar toetsenbord, als ik het me goed herinner.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 14-03 15:47
enig nadeel is dat je met een opvouwbaar toestenbord voor de Palm niet meer van je infra rood poort gebruik kan maken, omdat hij dan recht op staat.

Er schijnen ook voor de palm een soort opvouwbare stoffen toetsenbordjes te zijn. alsof het een lap stof is dus!

American Express vraagbaak

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 20:47 schreef WiLdPhiR3 het volgende:
ipaq... speel er maar eens mee.. en met een palm etc. etc. dan weet je waarom.
Inderdaad, ik speel veel met me ipaq.. hartstikke fijn :)

Verwijderd

Topicstarter
cyberjoy : jij bent de trotse eigenaar van wat voor i-paq?

nieuwsgierigheid nieuwsgierigheid :)

Verwijderd

Ik heb net 2 Palm m100 bestelt. Dies erg goedkoop, zeg maar instap model. 2mb geheugen voor de hele rotzooi..

Ik moet zeggen dat het schrijven met dat ding best simpel is.. En er is altijd nog die touchscreen keyboard..
Heb je echt 2 linker handen dan kan je die opklapbare ( :P ) keyboard erbij bestellen.. :)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 21:31 schreef el_dudeness het volgende:
cyberjoy : jij bent de trotse eigenaar van wat voor i-paq?

nieuwsgierigheid nieuwsgierigheid :)
3660..

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Op maandag 03 september 2001 19:09 schreef el_dudeness het volgende:
blabla

Genoeg software voor psion hoorde ik iemand roepen.
Kan ik ook software downen van tucows bijvoorbeeld?
Wil daar even loeren wat voor software er te krijgen is voor zo'n psion. Maar ik weet niet hoe het OS heet.
Iemand?
Revo draait op Epoc ... Staat op Tucows wel wat rommel voor. Ik heb weinig bruikbaars kunnen vinden.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Ik heb dus via het buitenland een casio E-125 gekocht.

Dat ding draait op Windows CE, maar heb gehoord dat je er ook een speciale versie van linux op kunt zetten.(hmmm)

De E-125 maakt gebruik van Handschrift herkenning.. (sort of)
en een touchschreen toetsenbord...

heb al menig emailtje daarme getyped/geschreven, en vind het prima werken, vind eerlijk gezegt de psion toetsenborden niet lekker.
Type normaal 10 vinger blind.. en dat kan niet op die toetsenborden.
Oja.. kleuren zijn geweldig, en super veel uitbreidigen....

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op maandag 03 september 2001 20:53 schreef Stinger_Ventura het volgende:
enig nadeel is dat je met een opvouwbaar toestenbord voor de Palm niet meer van je infra rood poort gebruik kan maken, omdat hij dan recht op staat.
Mjah, maar wat doe ik nou met infra rood? Beetje spelletjes spelen, wat beamen naar andere nerds, maar voor de rest heb ik het niet donders hard nodig.

En als je er echt problemen mee hebt kun je de palm ook gewoon plat laten liggen door het schuifje gewoon niet omhoog te klappen.
Er schijnen ook voor de palm een soort opvouwbare stoffen toetsenbordjes te zijn. alsof het een lap stof is dus!
Inderdaad, maar die zijn nog niet in de verkoop voor zover ik weet. Mag ondertussen wel eens gebeuren, ik zag het eerste verhaaltje erover in de Wired van anderhalf jaar geleden. Fotos van prototypes zien er wel gaaaaaaaaaaf uit.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 01:22 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

Mjah, maar wat doe ik nou met infra rood? Beetje spelletjes spelen, wat beamen naar andere nerds, maar voor de rest heb ik het niet donders hard nodig.

En als je er echt problemen mee hebt kun je de palm ook gewoon plat laten liggen door het schuifje gewoon niet omhoog te klappen.
[..]

Inderdaad, maar die zijn nog niet in de verkoop voor zover ik weet. Mag ondertussen wel eens gebeuren, ik zag het eerste verhaaltje erover in de Wired van anderhalf jaar geleden. Fotos van prototypes zien er wel gaaaaaaaaaaf uit.
Onzin, zijn allang in de verkoop! Ik heb er ook een voor m'n iPAQ maar voor PALM PDA's zijn ze er ook (heb ze in de winkel zien liggen).

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Op dinsdag 04 september 2001 09:16 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

Onzin, zijn allang in de verkoop! Ik heb er ook een voor m'n iPAQ maar voor PALM PDA's zijn ze er ook (heb ze in de winkel zien liggen).
Hoeveel kosten die dingen dan voor een iPaq?

Ik ben zelf opzoek naar een pocket PC met toetsenbord. Mij leek de HP Jornada 720 wel wat. Maar een iPaq 3660 of de nieuwe die vandaag wordt gepubliceerd met lappen toetsenbord lijkt mij ook wel wat!

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 10:52 schreef Paul_ het volgende:

[..]

Hoeveel kosten die dingen dan voor een iPaq?

Ik ben zelf opzoek naar een pocket PC met toetsenbord. Mij leek de HP Jornada 720 wel wat. Maar een iPaq 3660 of de nieuwe die vandaag wordt gepubliceerd met lappen toetsenbord lijkt mij ook wel wat!
Ik heb mijn keyboardje besteld voor 300 gulden geloof ik. Het keyboard is in opgevouwde toestand even groot als een iPAQ en gaat dus makkelijk mee.

• Floor-is
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Sorry ik gooi hem op slot, we hebben nu 4 "welke PGA' achtige threads, kunnen we er beter 1 van maken...

Gaarne verdergaan in:
[topic=216738/1/100]

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.