Ervaringen rondom huismerk toner Cartridges voor laser print

Pagina: 1
Acties:
  • 1.066 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Onze Brother kleuren laser(led)printer heeft lekker staan printen en de zwarte toner is op. Dus ik op zoek naar nieuwe toners. De originele zijn natuurlijk te bestellen, maar gaan al snel naar €90 per kleur voor 3.000/2.300 prints. Terwijl de huismerk versies natuurlijk goedkoper zijn, circa €50 voor 3.450/2.650 prints.

Voorbeeld: https://www.printabout.nl...y=ORIGINAL&capacity=HIGH#

Maarja, ga je die gok aan?

Er is een topic uit 2014 met laatste posts uit 2018, maar dat is dus alweer 5 jaar geleden. Wat zijn de huidige ervaringen met huismerk cartridges?

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte op 13-07-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:02
Mijn ervaring is ook alweer van 2-3 jaar geleden met toners voor een Samsung Xpress. De zwarte toner drukte alles af alsof alle tekst in extra vet was ingesteld. Een barcode voor het ophalen van een pakje werd niet eens herkend omdat de lijntjes een verkeerd patroon hadden.
Een gelijk meebestelde kleurtoner heb ik niet eens meer willen proberen: ging onuitgepakt mee terug.

Ik begin er niet meer aan. Geen gezeik meer met de winkel, geen gedoe met terugsturen en nieuw bestellen en hopen dat je je geld nog terug gaat krijgen.

Een ander punt is: lege merktoners van Samsung en HP kan je naar een recyclepunt van HP terugsturen. Dat maakt de kans iets groter dat ze echt worden gerecycled i.p.v. uiteindelijk toch op de vuilstort belanden.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat klinkt als dezelfde tendens uit het andere topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

in onze Brother laserprinter van gewoon huismerk van de lokale printshop. Nooit klachten en ook gewoon uit principe dat origineel echt veels te duur is.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Als de kwaliteit ook stukken beter is,dan is origineel prima.

Mogelijk dat het ook per merk printers verschilt. Brother doet mogelijk niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:25
Hier ook huismerk toner gekocht. Printkwaliteit uitstekend.
Cartridge echter op 700 pagina's leeg. Leverancier specificatie 2250 paginas. Ja, kost minder dan de helft van originele toner die "maar" 2000 paginas doet.

Ik heb maar een originele toner besteld, deze troep nooit meer.
Modbreak:Oude koeien laten we in deze sloot. Deze nabrander hier voegt weinig toe.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 31-03-2024 20:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.