IDE SATA naar USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkie52
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03-2024
Mijn vraag
...
Ik wil van 3 HDD de data uitlezen en heb hiervoor een IDE/SATA naar USB-C aangeschaft.
1 van de schijven geeft problemen.
Mijn 3.5" HITACHI IC35L060AVV207-0 (IDE) kan ik niet uitlezen.
Mijn vraag is: is de lokatie van de jumpers nog van belang?

Alvast dank
...

Beste antwoord (via rikkie52 op 17-07-2023 13:57)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54
Volgens mijn zijn de jumpers voor een USB interface niet echt van belang, maar als je het uit wilt sluiten, probeer de opties Master en Cable Select allebei even zoals hierboven genoemd. Hoor je de drive wel draaien als je deze aansluit?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Je weet dat je voor 3,5” schijven ook een externe 12v voeding nodig hebt en die niet via USB gestart krijgt? Zo niet, dan is dat je antwoord.

Alleen 2,5” schijven gebruiken alleen 5v en 3.3v wat USB kan leveren, 3,5” heeft ook 12v nodig wat USB niet kan leveren omdat het een 5v standaard is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31
De jumper op de HDD bedoel je? meestal geeft men Master of Cable Select aan. Zoals ik het begrijp zijn de 2 schijven die wel werken van hetzelfde soort ... dan zou uitsluiten dat het een voedingsprobleem is.

Zie je de harddisk wel als je naar 'Computerbeheer' en vervolgens naar 'Schijfbeheer' gaat?
Misschien moet je hem een (andere) schijfletter toewijzen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54
Volgens mijn zijn de jumpers voor een USB interface niet echt van belang, maar als je het uit wilt sluiten, probeer de opties Master en Cable Select allebei even zoals hierboven genoemd. Hoor je de drive wel draaien als je deze aansluit?