Toon posts:

wat heb ik nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai...ik ga binnekort een netwerkje aanleggen bij me meisie thuis.

Het volgende is de bedoeling:

In de kelder staat een pc, die is aangesloten op internet en daar gaat een netwerkkaartje in.

Op zolder staat een pc die direct aangesloten dient te worden, maar op de middenverdieping zijn 2 kamers waar een aansluiting moet komen voor het netwerk voor in de toekomst.

Ik dacht voor nu: 2 netwerk kaartjes, 10/100
HUB en VEEL utp kabel >:)

Oke, zoals gezegd. De pc benenden wordt de server. Dan wil ik van daaruit met utp naar de middenverdieping. Op de ene kamer wil ik dan de HUB hangen. En van daaruit vertakingen naar de rest van het huis.

Is dit beetje juist zo? Zijn er trouwens ook 'nette' "doosjes" om op de muur te bevestigen waar een uytp aansluiting in zit? Zodat op alle kamers geen losse utp kabel ligt maar een net kastje aan de muur zit (soort stopcontact).....hmmm...wandcontactdoos heet zoiets toch :?

GreetZ

Dweezerroy

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49
Ja dazz zekerz mogelijk wat jij wil. ben ik hier thuis ook aan het doen. Op zolder staat daar de pc met internet aansluiting en vanaf daar loopt een utp kabel naar beneden. (netjes afgewerkt natuurlijk) en op de midden verdieping gaat ie naar een hub, vanuit daar weer naar de andere twee pc, met zo'n net kastje in de muur uitraad.. Is goed mogelijk. Weet alleen zo nie een twee drie waar je die kastjes kunt halen. Heb er twee van een kennis overgekocht, had ie nog liggen.

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Ik heb op m'n oude school van dat soort kasjes gezien. Dat was een soort stopcontact-achtig kasje maar dan met 2 UTP aansluitingen.

suc6 verder met het aanleggen van een netwerk door het huis.

Verwijderd

Topicstarter
owja...nog 'ff' iets.

Wat voor hub kan ik het beste nemen?

Een 10 of 100mbps?

Internet provider is UPC :z

GreetZ

Dweezerroy

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:49
Het beste kun je 100 nemen. Wij hebben nu thuis ook 10, maar dazz erg irri, als je grote bestanden via netwerk wil kopieren. Duurt soms erug lang. Maarre voor puur internet is 10 genoeg, alleen 100 heb je meer aan...

Verwijderd

Je kan een wandcontactdoos voor een ISDN-lijn gebruiken, die aansluiting is hetzelfde als voor utp.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

je hebt een duidelijker topic nodig

WEES EENS DUIDELIJKER IN JE TOPIC NAAM

dat geld voor velen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Zowiezo 100 man, kost geen kont meer tegenwoordig!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

die doosjes kun je bij een goeie computer/electro boer kopen, of anders vastwel bij een doe-het-zelf-zaak (jeez, wat een trieste naam is dat eigenlijk |;( ) maar ze zijn d8 ik wel prijzig, zo rond de 20 piek. die isdn kastjes zijn nog duurder, dus das wel erg zonde! verder kan je het beste wel 100 mbit nemen, waarom langzamer als snel gewoon makkelijk te betalen is? (30 piek voor een 100 mbit netwerkkaart)

We've got that ring of confidence

Pagina: 1