Ik wil graag een 7900 XT aanschaffen en monteren in een Fractal Design Pop Mini kast monteren op een micro-ATX moederbord.
GPU: uitvoering: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6
Case: uitvoering: Fractal Design Pop Mini Air RGB Black TG Clear
Mobo: uitvoering: ASUS Prime B550M-A WiFi II
De case biedt ruimte voor een 365mm kaart (incl front fans gemonteerd) en de RX 7900 XT met een lengte van 352mm zou qua lengte geen probleem zijn.
Het probleem is echter het aantal PCI slots. De kast heeft 4 pci covers en dus plek voor een 4 slot kaart zou je denken. het moederbord heeft echter maar 3 PCI sloten en begint mogelijk pas bij "slot 2", waardoor de GPU niet zou passen.
Ik ben benieuwd of iemand hier wijsheid kan bieden.
Een oplossing zou zijn de 3-slot ASRock 7900 XT kaart, maar die vind ik echt lelijk
GPU: uitvoering: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6
Case: uitvoering: Fractal Design Pop Mini Air RGB Black TG Clear
Mobo: uitvoering: ASUS Prime B550M-A WiFi II
De case biedt ruimte voor een 365mm kaart (incl front fans gemonteerd) en de RX 7900 XT met een lengte van 352mm zou qua lengte geen probleem zijn.
Het probleem is echter het aantal PCI slots. De kast heeft 4 pci covers en dus plek voor een 4 slot kaart zou je denken. het moederbord heeft echter maar 3 PCI sloten en begint mogelijk pas bij "slot 2", waardoor de GPU niet zou passen.
Ik ben benieuwd of iemand hier wijsheid kan bieden.
Een oplossing zou zijn de 3-slot ASRock 7900 XT kaart, maar die vind ik echt lelijk