Ik was niet al te lang geleden tegengekomen dat je van een Nvidia Tesla kaart een workstation GPU kon maken door hem door te lussen met een andere GPU. De Tesla is vooral een accelerator zeg maar. 12GB VRAM voor €150 is best wel aantrekkelijk natuurlijk en verschillende andere mensen hebben het al geprobeerd. Het vervangen van de koeler ging best goed met wat aanpassingen.
De GPU wordt gezien door windows en HWinfo.
Maar natuurlijk moet ik deze GPU ook installleren in Windows en de mode waarin deze werkt switchen. Ik loop vast, want ik moet de Quadro M6000 driver installeren en dat lukt mij niet.
Ik ben gestart met de laatste versie, 536.25. Het installeren hiervan ging traag en op een bepaald moment kreeg ik een BSOD. Ik heb opnieuw geprobeerd met Nvcleaninstall, zelfde resultaat.
Ik heb versie 474 u14 van de officiële site gedownload en proberen te installeren.
Zowel met gewoon de exe openklikken als Met NVcleaninstall alleen de driver installeren en verder niets aangevinkt, altijd schone installatie.
Wat ik ook doe, ik krijg geen Nvidia control panel te zien in mijn startmenu. Wel RTX desktop manager, maar dat wilt niet opstarten en levert een foutmelding op(voldoet niet aan vereisten)
Binnen apparaatbeheer staat er een driehoekje langs de naam van de GPU(Tesla M40) en als ik de eigenschappen bekijk zie ik code 10 staan.
:strip_exif()/f/image/6nFjhOnzCEi7QrPlBRy7AvPX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rVLb5rGLI1SAWHShvLdzzq8P.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe krijg ik deze GPU nu aan het werk zonder foutmeldingen?
Specs:
Ryzen 5 2400GE
1x8GB DDR4(er komt nog een fatsoenlijk kitje binnen)
MSI B450M mortar UEFI staat aan, secure boot uit
Radeon Vega 11 IGPU
512GB Kston SATA SSD
Antec 750W
Windows 10 22H2
De GPU wordt gezien door windows en HWinfo.
Maar natuurlijk moet ik deze GPU ook installleren in Windows en de mode waarin deze werkt switchen. Ik loop vast, want ik moet de Quadro M6000 driver installeren en dat lukt mij niet.
Ik ben gestart met de laatste versie, 536.25. Het installeren hiervan ging traag en op een bepaald moment kreeg ik een BSOD. Ik heb opnieuw geprobeerd met Nvcleaninstall, zelfde resultaat.
Ik heb versie 474 u14 van de officiële site gedownload en proberen te installeren.
Zowel met gewoon de exe openklikken als Met NVcleaninstall alleen de driver installeren en verder niets aangevinkt, altijd schone installatie.
Wat ik ook doe, ik krijg geen Nvidia control panel te zien in mijn startmenu. Wel RTX desktop manager, maar dat wilt niet opstarten en levert een foutmelding op(voldoet niet aan vereisten)
Binnen apparaatbeheer staat er een driehoekje langs de naam van de GPU(Tesla M40) en als ik de eigenschappen bekijk zie ik code 10 staan.
:strip_exif()/f/image/6nFjhOnzCEi7QrPlBRy7AvPX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rVLb5rGLI1SAWHShvLdzzq8P.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe krijg ik deze GPU nu aan het werk zonder foutmeldingen?
Specs:
Ryzen 5 2400GE
1x8GB DDR4(er komt nog een fatsoenlijk kitje binnen)
MSI B450M mortar UEFI staat aan, secure boot uit
Radeon Vega 11 IGPU
512GB Kston SATA SSD
Antec 750W
Windows 10 22H2