Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 15:05
Ben een blije gebruiker van de Chromecast met Google TV, de afstandsbediening voldoet redelijk totdat ik een specifieke live zender van NLZiet wil kijken.

De CCwGTV heeft geen numerieke toetsen op de afstandsbediening en als ik (bijvoorbeeld) naar BBC wil zappen dan is dat redelijk lang naar rechts bladeren door alle zenders.

Waarschijnlijk ben ik niet de enige die dit als hinderlijk ervaart en hopelijk zijn er 'tweaks' die dit kunnen oplossen. :)

Is het mogelijk om specifieke kanalen te mappen met buttonmapper? of moet ik toch over op een andere afstandsbediening?

Beste antwoord (via Vuur Draak op 18-07-2023 09:48)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Je zapt dus via de epg? Er is in NLZiet nog een alternatieve manier om door de zenders te scrollen. Als je tijdens het tv kijken pijltje omlaag druk zie je de bedieningselementen op het scherm en rechtsonder het logo van de huidige zender. Als je daar naar toe navigeert krijg je een zenderlijst over het live beeld heen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Vuur Draak, dat laatste is het meest logisch. Een bluetooth Android/Google TV compatibel uitvoering met cijfertoetsen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt dat ding ook met een app bedienen: https://support.google.com/chromecast/answer/11221499?hl=en
Wellicht heeft die wel een directe kanaalkeuze? Of anders 3rd party apps ofzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 15:05
Tja, gezien het feit dat ik maar €40 heb betaald voor de ChromeCast (bewuste keuze) is het toch wel een grote stap om ca. €20 uit te moeten geven voor een vervangende afstandsbediening.

Maar uiteindelijk telt het gebruiksgemak (zou ik met een Apple tv ipv Chromecast betere bediening hebben in NLZiet? Ik denk het niet) dus toch maar op zoek naar een goed werkende vervanger. Het is tenslotte een luxe product ter ontspanning :)
(Liefst niet via een telefoon of tablet, daarmee heb ik persoonlijk onprettige ervaring wbt tv bediening)

Nu ben ik na geruime tijd struinen op diverse online verkoop sites nog niet een redelijk geprijsde bluetooth afstandsbediening met numeriek klavier tegengekomen welke volgens de beschrijving compatible zou zijn met Chromecast.

Hopelijk is er hier iemand ervaringsdeskundige en kan mij wijzen op een bepaald merk/model welke OOTB werkt met de Chromecast (zonder dongles of ander gedoe) Alvast dank voor je hulp in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 22:55
Ik heb de Nvidia Shield. Deze ondersteund HDMI-CEC, en kan daardoor met de TV-afstandbediening bedient worden. De Tv afstandsbediening heeft wel cijfers. NLZiet snapt dat.

Geen idee of de Chromecast ook CEC ondersteunt, maar je zou kunnen kijken of dat aan is te zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Je zapt dus via de epg? Er is in NLZiet nog een alternatieve manier om door de zenders te scrollen. Als je tijdens het tv kijken pijltje omlaag druk zie je de bedieningselementen op het scherm en rechtsonder het logo van de huidige zender. Als je daar naar toe navigeert krijg je een zenderlijst over het live beeld heen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Pagina: 1