Ongewenste reclame bij online bestellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:01
Het is sinds een aantal jaar verboden om ongeadresseerde reclame te verspreiden. Dat vond ik een goede zet. Alleen hebben de fysieke spamboeren een omweg verzonnen en krijg ik nu bij online bestellingen diezelfde meuk meegeleverd. HelloFresh bijvoorbeeld voegt standaard allerlei reclame meuk toe. Niet alleen die eindeloze kortingskaarten waarmee ik mijn vrienden zou moeten verleiden ook HelloFresh klant te worden, maar ook zooi van derden. @Media Markt idem dito, reclame voor de staatloterij, douglas en andere onzin.

Nu kun je zeggen dat ik dan gewoon niet meer bij HelloFresh of Media Markt moet bestellen en als ik dat niet wil ik niet moet zeuren, maar dat is moeilijker dan je denkt. Hun concurrenten Marley Spoon, Bol.com, etc doen waarschijnlijk precies hetzelfde.

Ik kan natuurlijk die meuk bewaren en af en toe samen met wat stoeptegels retourneren naar hun gratis antwoordnummers (HelloFresh Antwoordnummer 39162 1090 WC Amsterdam / MediaMarkt Online Nederland Antwoordnummer 410 4460 VB Goes), maar ik betwijfel of ze hier van gaan leren.

Laat het maar aan de markt over om de grenzen van het toelaatbare op te zoeken. Die grens is wat mij betreft bereikt. Ik lees graag jullie ervaringen en meningen over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
oeps.

geen digitale meuk. maar analoog.,

weggooien of naar hun antwoordnummer sturen

[ Voor 83% gewijzigd door jack zomer op 13-07-2023 14:15 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-04 23:18

H-W

Dit gaat toch om fysieke reclame, geen digitale? Ik zou het gewoon melden bij het betreffende bedrijf. Zo heb ik hier al een bakje vol pennen, kaartspellen en correctierollers van 123inkt.nl en aanverwante bedrijven, dat is dan wel een ander soort reclame maar toch krijg ik het hier van. Ik ga eens kijken of ik voor elkaar krijg dat ze dat niet meer meesturen, hun klantenservice is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wellicht denk ik er te simpel over, maar het gaat doorgaans om 1 papiertje onderin een doos welke veelal toch al als oud-papier doos gaat dienen. :+

Al snap ik uiteindelijk het punt wel, zeker wat betreft gratis pennen en andere plastic meuk; het is vaak onnodig. Het liefst zou ik een opt-in optie zien bij het afronden van de bestelling, maar een opt-out zou ik ook mee kunnen leven.

Al vind ik de gele pennetjes van de inktboer best wel prettig. :P

[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2023 14:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:31
Dan drukken ze het straks toch aan de binnenkant van de doos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
H-W schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:09:
Dit gaat toch om fysieke reclame, geen digitale? Ik zou het gewoon melden bij het betreffende bedrijf. Zo heb ik hier al een bakje vol pennen, kaartspellen en correctierollers van 123inkt.nl en aanverwante bedrijven, dat is dan wel een ander soort reclame maar toch krijg ik het hier van. Ik ga eens kijken of ik voor elkaar krijg dat ze dat niet meer meesturen, hun klantenservice is prima.
Off-topic; die pennen van 123inkt zijn wel hele fijne pennetjes >:)

Ik erger mij ook aan dit soort reclame, ik weet van iemand die in de e-business zit dat er vaak een x aantal cent per zending betaald word om reclame toe te voegen. Makkelijk verdiend natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 23:41
Je hebt het over een papiertje wat in de doos erbij zit?
Dat gaat samen met de doos in de papier bak.

Is het nutteloos en zonde van milieu, ja zeker maar dat mag de overheid regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:01
Ja het gaat over papier inderdaad. Ik zal het eens allemaal bewaren en op een stapel leggen. Misschien is het gevoelsmatig heel veel omdat ik me er aan stoor, maar zijn het per maand maar 10 velletjes papier.
nooberke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Ik erger mij ook aan dit soort reclame, ik weet van iemand die in de e-business zit dat er vaak een x aantal cent per zending betaald word om reclame toe te voegen. Makkelijk verdiend natuurlijk...
Ja dit is het inderdaad. Volgende stap is er een bedrijf opstaat die dit allemaal gaat coordineren en dan ben je weer terug bij af met alle lokale en nationale reclamefolders in één plastic pakketje. Alleen pleuren ze het dan niet ongevraagd in je brievenbus, maar in één van je online bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Verdrietig

HenkEisDS schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:23:
, maar zijn het per maand maar 10 velletjes papier.
Hoeveel pakketjes worden er per dag ingepakt door bol.com en dergelijke? Als er in elk pakketje een a6 papier wordt toegevoegd gaat het dus om onzettend veel papiertjes die - zoals hierboven al aangegeven - niet eens uit de doos worden gehaald want het is meteen een mooie oud papier doos

Dat dit anno 2023 nog mag met alle klimaatbeleid begrijp ik niet. Inderdaad een optin: wilt u ook papieren advertentie meuk of andere ongevraagde meuk? Vink dit dan aan. (Default = uit)
Klaar.

Zullen we dit even naar alle partijen sturen voor de verkiezingsprogramma's?

[ Voor 17% gewijzigd door Lordy79 op 13-07-2023 20:03 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
T.o.v. van de verpakking zijn die foldertjes verwaarloosbaar. Als je echt begaan bent met vervuiling, dan stap je op de fiets en ga je iets bij een fysieke winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Lordy79 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:03:
[...]

Zullen we dit even naar alle partijen sturen voor de verkiezingsprogramma's?
Mijn tweettemplate staat al klaar. Alleen nog even de partijnaam invullen van partijen die de nee-nee sticker negeren en plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Verdrietig

Frame164 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:10:
T.o.v. van de verpakking zijn die foldertjes verwaarloosbaar. Als je echt begaan bent met vervuiling, dan stap je op de fiets en ga je iets bij een fysieke winkel kopen.
Tov de verpakking zal dat wel kloppen maar an sich is het zeker niet verwaarloosbaar.
Verder eens: koop offline. Ook goed voor de middenstand/leefbaarheid. Of denk gewoon een week na over elke aankoop die je wil doen en doe m dan pas. Met die tip heb ik al veel centen in de portomonee gehouden want soms vergat ik t of de zin om het te kopen was weg.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik stoor mij daar niet zo erg aan, maar als het je dwars zit, dan moet je bij de desbetreffende winkels klagen.
Alleen de methode met die stoeptegels, hoe verleidelijk ook, is ook niet erg milieuvriendelijk.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 21:45
In een doos hello fresh zit bijna meer oud papier dan eetbaar spul. Ik zou zeggen, stop die paar blaadjes reclame tussen de lege zakken in de lege doos en zet het bij het oud papier.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Die past meer in AZ dan in AWM :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Uit interesse, kan iemand een foto plaatsen van de papierwinkel welke je in zo'n Hello Fresh doos tegen komt?

Ik bestel regelmatig bij zowel grote- als kleine webwinkels, als er al reclame bij m'n bestellingen zit is het zelden meer dan een A4'tje en/of een paar kleine dingetjes van visitekaart-grote.

Ik zou het waarschijnlijk minimaal een jaar moeten opsparen om ook maar in de buurt te komen van zo'n in plastic verpakte ongeadresseerde reclamestapel van winkels in de regio. 8)7

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-04 19:04
Bij Toolstation krijg je bij elke bestelling hun papieren catalogus meegeleverd. Enorme papierverspilling.

Ik zet het altijd in de opmerkingen dat ik die niet erbij hoef. Viel een keer niet in goede aarde blijkbaar want toen kreeg ik er 3 extra bij 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:40
Bij Hellofresh zit een envelop met daarin het menukeuzes voor de week er na, een A3 met codes voor nieuwe klanten, aantal A4's met de gekozen recepten. Dit zit allemaal in 1 envelop gepakt. Soms zit er dan een extra envelop met wat reclame in of soms een extraatje om te proberen, zoals laatst 3 weken op rij Cola Zero met een a4 aan wat het is er bij. Al met al vind ik het wel meevallen bij Hellofresh. De zakjes voor de geretchten zelf nemen meer oudpapier in beslag. Wel handig dat ze tegenwoordig de dozen mee retour nemen, dat scheelt wel een bult aan dozen wegbrengen.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik weet dat er bij Ekomenu 1 envelop bij zit, maar die heb ik eigenlijk nog nooit open gemaakt. Ik vermoed dat daar de recepten in zitten voor die week. Verder heb ik eigenlijk nog nooit reclame van ze gehad bij de bezorging. Elke week gewoon 3 bruine papieren zakken waar je maaltijden voor die week in zitten

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Louwke schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:02:
Soms zit er dan een extra envelop met wat reclame in of soms een extraatje om te proberen, zoals laatst 3 weken op rij Cola Zero met een a4 aan wat het is er bij.
Die extra producten irriteren me dan meer. Ik hoef dat spul niet, gewoon hele blikjes met drinken in de afvalbak pleuren voelt ontzettend zonde. En elke week weer bij de buren langsgaan om weer je promotieafval te slijten, daar ben je op een gegeven moment ook wel klaar mee.

Bij de online bestellingen van de AH bijvoorbeeld krijg je de promotieartikelen in ieder geval te zien als laatste stap bij het bestellen, dan kan je ze er daar alvast verwijderen.

Verder is elke reclame voor een loterij bij mij als een rode lap op een stier dus daar bewijst zo'n bezorgtoko zich bij mij geen goede dienst mee. Je kan net zo goed een foldertje van satan bij een gereformeerde in de bus duwen, leuk dat je daar als bedrijf drie cent voor krijgt maar ik zou het toch niet doen.

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 14-07-2023 09:31 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

D4NG3R schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:10:

Al snap ik uiteindelijk het punt wel, zeker wat betreft gratis pennen en andere plastic meuk; het is vaak onnodig. Het liefst zou ik een opt-in optie zien bij het afronden van de bestelling, maar een opt-out zou ik ook mee kunnen leven.
Ik vind het vooral bezopen dat je aan de ene kant moet bijbetalen voor een plastic bakje om je friet in te doen bij de snackbar, maar je aan de andere kant ongevraagd wordt bekogeld met dat soort plastic onzin-rommel of reclamefolders die in plastic verpakt zitten.

Iets met dweilen en een kraan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

Frame164 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:10:
Als die fysieke winkel ook daadwerkelijk het artikel wat ik wil hebben in voorraad heeft dan had ik dat met alle liefde gedaan. Maar het aantal fysieke winkels (met name als het om elektronica/computerspul gaat) wordt al steeds beperkter, en het assortiment van die winkels blijft ook nog eens krimpen.

Ze worden letterlijk door de Bols en Amazons van de markt gedrukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 14-07-2023 09:37 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1