Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• WillTRiker
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-07-2023
Het is, eindelijk, tijd voor een nieuwe PC, maar worstel nog met de keus voor de CPU. Het gaat wat mij betreft tussen:

- de Intel i-5 13600K met als moederbord Gigabyte Z790 AORUS Elite AX socket 1700
- de AMD Ryzen 7 7800X3D met als moederboard Asus TUF Gaming B650Plus socket AM5

De Ryzen heeft mijn voorkeur omdat ik zover ik kan zien duurder, maar wel sneller is en andere componenten hierdoor juist wat goedkoper zijn (en er is een actie dat je gratis Starfield krijg).

Ik weet niet of het wat uitmaakt maar ik ben van plan een RTX 4070 hierbij te zetten. Van wat ik kan zien voor wat ik wil uitgeven de beste kaart voor het geld en ik hoop / verwacht dat DLS3 me voor een lange tijd kan helpen om games redelijk te kunnen draaien.

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:38
Over het algemeen moet je dit formaat gebruiken en al een eigen lijstje maken zodat Tweakers je makkelijker kan helpen. Check: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1595414

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:13
Zo te zien ga je vooral gamen met deze PC, lees dan AMD Ryzen 7 7800X3D Review- De langverwachte Intel-killer in games, maar voor zaken als videorendering wint de Intel (zie bv deze pagina)

• WillTRiker
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-07-2023
Slicey schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:42:
Over het algemeen moet je dit formaat gebruiken en al een eigen lijstje maken zodat Tweakers je makkelijker kan helpen. Check: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1595414
Ik had dat gezien, maar het ging me puur om die 2 CPU Moederboard combinatie. Maar het is in principe inderdaad voor gaming, want mij trusty old 1050 Ti trekt het niet meer.
martyw schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:59:
Zo te zien ga je vooral gamen met deze PC, lees dan AMD Ryzen 7 7800X3D Review- De langverwachte Intel-killer in games, maar voor zaken als videorendering wint de Intel (zie bv deze pagina)
Die review echter laat ook zien dat voor de games die ze getest hebben de AMD bijna altijd beter is en de meeste games leunen vaak eerder op de GPU dan de CPU. Wat me ook bevalt is dat de powerconsumptie van deze veel beter is en met de energie prijzen van tegenwoordig is dat ook wat waard.