Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slin55
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-08-2023
Mijn vraag
...
Ik wil in een Word document in 2 kolommen woorden plaatsen (links Engels, rechts vertalingen). Hoe doe ik dat? Als ik een Engelse woordenlijst kopieer en plak in een document met 2 kolommen dan vult Word automatisch beide kolommen zodra de linker kolom vol is. Ik wil dat hij doorgaat op de volgende pagina en dat ik dan later de vertalingen in de rechter kolom plaats. (ook weet ik niet hoe ik in de rechter kolom kan komen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Word 2020

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Sites op internet.
Word Help

Beste antwoord (via Slin55 op 15-07-2023 21:20)

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
Ik zou het eerst in excel plakken en daarna pas naar word.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:27
Tabel invoegen kijkt me hierbij het makkelijkste

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:20
Ik zou het eerst in excel plakken en daarna pas naar word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-05 14:04
Renzzie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:05:
Tabel invoegen kijkt me hierbij het makkelijkste
Exact, niet de pagina in twee kolommen gebruiken, maar een tabel met twee kolommen.
De randen kan je eventueel na het verwerken onzichtbaar maken, maar zijn best handig als je bezig bent.

Ook handig om voor het plakken, meerdere rijen te selecteren, zodat alle woorden netjes in zijn eigen rij komt te staan.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Slin55 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:01:
Ik wil in een Word document in 2 kolommen woorden plaatsen (links Engels, rechts vertalingen). Hoe doe ik dat? Als ik een Engelse woordenlijst kopieer en plak in een document met 2 kolommen dan vult Word automatisch beide kolommen zodra de linker kolom vol is. Ik wil dat hij doorgaat op de volgende pagina en dat ik dan later de vertalingen in de rechter kolom plaats. Ook weet ik niet hoe ik in de rechter kolom kan komen
Als je de voorkeur geeft aan kolommen:

1. Kies in het menu van Word (ik heb het over Word 2010):
'Pagina-indeling' - 'Kolommen' --> Kies: 'Meer kolommen' - Duid aan: 2 - Vink aan: 'Lijn ertussen' (dan zie je 'waar je bent', je kun die lijn later evt. verwijderen) - Ok.

2. Om in de 2e kolom te komen: Kies in het menu: 'Pagina-indeling' - 'Eindemarkeringen' - 'Kolom'. De cursor wordt dan verplaatst naar de tweede kolom.

3. Plaats de cursor terug in de eerste kolom en vul die kolom met woorden. Als de cursor op de onderste positie staat, typ dan daar niets (want dan verspringt de cursor meteen naar de 2e kolom), maar kies in het menu: 'Invoegen'- 'Pagina-einde''. Je kunt dan op blz. 2 de eerste kolom verder aanvullen, zonder dat de 2e kolom wordt ingevuld. Op het eind van de 1e kolom op blz. 2 herhaal je punt 3.

4. Om de 2e kolom vanaf het begin te vullen, plaats je de cursor op de eerste pagina bovenaan in de 2e kolom.
'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slin55
Merkwaardig dat het niet standaard in Word zit. Maar allen BEDANKT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Slin55 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:44:
Merkwaardig dat het niet standaard in Word zit.
Die opmerking begrijp ik niet.
Ik heb toch alleen maar beschreven wat standaard in Word zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk wordt gedoeld op standaard gedrag bij het toevoegen van een extra kolom in Word; dat je in die kolom tekst kan zetten onafhankelijk van de eerste kolom.

Zeker bij de opties 'Links' en 'Rechts' is dat geen onlogische gedachte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slin55
Dix-neuf....ik bedoelde niet jouw antwoord, maar het feit dat je niet simpel twee kolommen kunt kopiëren en plakken in Word. Het lijkt me dat mijn wens vaker voorkomt. Achteraf was het kopiëren en plakken in Excel en vervolgens weer kopiëren en plakken in Word verreweg het simpelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slin55
ALLEN BEDANKT
Pagina: 1