Outlook zend geen emails

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MastahBastah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-08-2023
De pc op mij werk, waar we alle mails op binnen krijgen en beantwoorden heeft en probleem.
We gebruiken outlook 2016
Op een windows 10 os

Het probleem is dat emails versturen naar gmail accounts niet werkt!

Emails ontvangen van gmail adressen werkt dan weer wel!

Ik heb hieronder een foto toegevoegd van de foutmelding die ik terugkrijg zodra ik naar een gmail acount toe mail.

Hopelijk kom ik hier wat verder.
Ik heb nog niet veel geprobeerd omdat ik niet veel verstand heb van emails en dat soort dingen.
Ik weet dat we met POP/SMTP werken
En uitgaande mail op poort 25

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UC-8eGuGlayWNLmteJRJ3tePQQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhGjaDMCy3KmGPJJq3B8mDUq.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:13
Dit viel mij op mijn server ook op... met belangstelling kijk ik mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SPF en/of DKIM kan je zelf niks mee als medewerker. Dat is eentje voor de IT afdeling.

Edit: Configuratie fout in DNS, zoals @Brummetje hier onder al aangeeft.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 13-07-2023 10:50 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Het toevoegen van een SPF record aan het gebruikte domein zal dit direct oplossen.

Dus stel dat jullie domein pietje@tweakers.net is dan zal aan het tweakers.net domein een SPF toegevoegd moeten worden dat de server waar jullie mee sturen geoorloofd is om dit te doen.

Google is hier een tijdje geleden strenger op gaan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastahBastah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10-08-2023
Dus dan moet ik bijvoorbeeld bij hostnet zijn of waar wij onze hosting hebben voor de website/mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:16

Marc H

- - Is wakker - -

In principe kan je het ook elf doen, maar de hoster het laten oplossen is misschien makkelijker/handiger.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MastahBastah schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:03:
Dus dan moet ik bijvoorbeeld bij hostnet zijn of waar wij onze hosting hebben voor de website/mail ?
De beheerder van de mail- / DNS-server van de verzender zal dat moeten doen. De @schie*.nl in dit geval.

offtopic:
Van mij mag je, maar voor de zekerheid: let op dat beide mailadressen zichtbaar zijn. Als je dat wegens privacy liever niet hebt, kan je misschien een versie met zwartgemaakte tekst gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

F_J_K schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:09:
[...]

De beheerder van de mail- / DNS-server van de verzender zal dat moeten doen. De @schie*.nl in dit geval.

offtopic:
Van mij mag je, maar voor de zekerheid: let op dat beide mailadressen zichtbaar zijn. Als je dat wegens privacy liever niet hebt, kan je misschien een versie met zwartgemaakte tekst gebruiken.
En wie die beheerder is, is afhankelijk van het afgesloten contract.
Bij een hoster die gewoon de dienst verkoopt en de configuratie over laat aan de afnemer, dan is de afnemer verantwoordelijk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1