Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:40
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 182% gewijzigd door targaryanwolf op 13-07-2023 14:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Negeer CAO's. Negeer je huidige salaris. Negeer loonsverhogingen. Alleen het hier en nu bestaat. Vraag wat je wilt hebben. Nee heb je, ja kan je krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 13-07-2023 09:30 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@targaryanwolf vragen staat je vrij, op zich is je wens niet zo heel gek. Je merkt snel genoeg of het te hoog is voor wat ze willen bieden. Sowieso kun je altijd beter wat te hoog inschieten dan te laag. Want er zijn maar weinig bedrijven die meer bieden dan wat je vraagt.

Maar ze komen vanzelf met een lager bod als ze het te hoog vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12
Kan je niet binnen je huidige bedrijf "wat nieuws" gaan doen?

En sowieso vragen wat je wilt hebben. 't is niet dat je werkeloos thuis zit en een nieuwe baan 'moet' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:44
Tja, bedrijf 1 valt af met een dergelijk karig bod. Betekent niet automatisch dat bedrijf 2 ook met zo'n laag bod gaat komen.

Los daarvan hoeft een werkgever niet mee te gaan in je huidige salaris, ze betalen je wat ze vinden dat je waard bent.

Mocht bedrijf 2 ook zo laag bieden dan kan je misschien toch beter bij je huidige bedrijf blijven als salaris je belangrijkste eis is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:38
The Zep Man schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Negeer CAO's. Negeer je huidige salaris. Negeer loonsverhogingen. Alleen het hier en nu bestaat. Vraag wat je wilt hebben. Nee heb je, ja kan je krijgen.
De reactie die ik had getypt, heeft dezelfde strekking voordat ik die van jou zag. Wat mij in deze gesprekken altijd hielp was de gedachte wat ik zelf vond dat ik waard was. Daarom geef ik ook nooit aan wat voor een salaris ik nu verdien, maar ben eerlijk over wat ik wil verdienen en waarom. Hierbij zet ik ook nooit hoger in om een soort Marktplaats effect te krijgen. Het is x tijdens de hele onderhandeling en komen we er niet uit, even goede vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
matthijst schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:30:
Kan je niet binnen je huidige bedrijf "wat nieuws" gaan doen?

En sowieso vragen wat je wilt hebben. 't is niet dat je werkeloos thuis zit en een nieuwe baan 'moet' hebben.
Geen idee, ik zit over 1 week met mijn nieuwe manager aan tafel, alleen is het laatste half jaar zoveel gebeurt dat ik me afvraag of dit bedrijf nog wel bij mij past.

En je hebt gelijk, ik heb gewoon een vaste aanstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
Salaris is leuk, maar uit heel veel onderzoek blijkt dat je er na een paar maanden alweer aan gewend bent.

Veel belangrijker zijn: collega’s, werk invulling, flexibiliteit, zingeving, coaching, life work balance.

Ga met die punten aan de slag, kijk wat je wilt en nodig hebt, en bedenk dan wat je aan inkomen nodig hebt om fijn te leven. Ga met die gegevens op zoek naar een baan.

En vraag gewoon wat jij wilt, dat is efficiënter dan afwachten waar iemand mee komt. Ga dus direct bij eerste contact ook over salaris range duidelijkheid geven(!), anders zit je straks na 3 gesprekken elkaar raar aan te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
President schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:31:
Mocht bedrijf 2 ook zo laag bieden dan kan je misschien toch beter bij je huidige bedrijf blijven als salaris je belangrijkste eis is?
Er op achteruit gaan wil ik gewoon niet aan beginnen, ook niet met de toekomst plannen in de privé situatie. Daarbij zijn de kosten de afgelopen 1,5jaar enorm gestegen maar mijn salaris niet.

En ja, als het erg gaat tegen vallen dan denk ik niet dat ik die overstap ga maken eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

olafmol schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:34:
Salaris is leuk, maar uit heel veel onderzoek blijkt dat je er na een paar maanden alweer aan gewend bent.

Veel belangrijker zijn: collega’s, werk invulling, flexibiliteit, zingeving, coaching, life work balance.

Ga met die punten aan de slag, kijk wat je wilt en nodig hebt, en bedenk dan wat je aan inkomen nodig hebt om fijn te leven. Ga met die gegevens op zoek naar een baan.

En vraag gewoon wat jij wilt, dat is efficiënter dan afwachten waar iemand mee komt. Ga dus direct bij eerste contact ook over salaris range duidelijkheid geven(!), anders zit je straks na 3 gesprekken elkaar raar aan te kijken.
offtopic:
Mooi dat jij bepaalt wat voor iemand belangrijk is. :)
En waarom niet allebei? TS kan als hij een goede IT'er is waarschijnlijk wel een bedrijf vinden waarbij je met leuke nieuwe collega's etc. aan de slag kan gaan en een mooie verhoging erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:46:
[...]

offtopic:
Mooi dat jij bepaalt wat voor iemand belangrijk is. :)
En waarom niet allebei? TS kan als hij een goede IT'er is waarschijnlijk wel een bedrijf vinden waarbij je met leuke nieuwe collega's etc. aan de slag kan gaan en een mooie verhoging erbij.
Allebei is perfect, maar ik lees eigenlijk alleen maar focus op salaris. Dat was mijn belangrijkste punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Er op achteruit gaan wil ik gewoon niet aan beginnen, ook niet met de toekomst plannen in de privé situatie. Daarbij zijn de kosten de afgelopen 1,5jaar enorm gestegen maar mijn salaris niet.

En ja, als het erg gaat tegen vallen dan denk ik niet dat ik die overstap ga maken eerlijk gezegd.
Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?

In 2022 heb je nog een verhoging gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
olafmol schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Allebei is perfect, maar ik lees eigenlijk alleen maar focus op salaris. Dat was mijn belangrijkste punt.
Nee, heb bij alle 3 de partijen een middag meegelopen op de afdeling en mijn potentiële team en collega's al leren kennen, qua sfeer e.d. zit het wel goed. Nu alleen het financiële plaatje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Klopt, echter was dat wel na behalen van Microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Klopt, echter was dat wel na behalen van Microsoft certificeringen.
Ah ok.

Ik weet niet wat je huidige salaris is, heb ook geen zin om dts uit te rekenen. Als bedrijf 1 zo laag biedt kan het ook zo zijn dat je nu gewoon hartstikke goed betaald wordt en dat er niet meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26

Ik wil daar een heel eind in mee gaan maar dat geldt wel vanaf een bepaald niveau. Geen idee op welk salaris de TS nu zit.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

President schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Ah ok.

Ik weet niet wat je huidige salaris is, heb ook geen zin om dts uit te rekenen. Als bedrijf 1 zo laag biedt kan het ook zo zijn dat je nu gewoon hartstikke goed betaald wordt en dat er niet meer in zit.
Precies, dit dus.

Vraag bij desbetreffende bedrijven dan waarop de salaris gebaseerd is? Ik ga ervan uit dat je gesprekken hebt gehad, technisch etc

Tevens leg wat contacten met recruiters, die kunnen ongeveer ook vertellen wat je zou moeten krijgen ;) marktconform etc

Paint power 🖌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Defragging schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Precies, dit dus.

Vraag bij desbetreffende bedrijven dan waarop de salaris gebaseerd is? Ik ga ervan uit dat je gesprekken hebt gehad, technisch etc
Heb ik gevraagd, lag niet in verhouding met de rest de collega's op de afdeling waar ik zou komen te zitten. Vond het wel een beetje raar gezien mijn indicatie bij eerste gesprek al gegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging

Defragging

Azerbaijan

targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Heb ik gevraagd, lag niet in verhouding met de rest de collega's op de afdeling waar ik zou komen te zitten. Vond het wel een beetje raar gezien mijn indicatie bij eerste gesprek al gegeven is.
Is ook zo, blijkbaar hebben ze je niet "hard genoeg" nodig. Klinkt meer als een excuus, bluf om te kijken of je bijt ;) dan is dat mooi meegenomen extra mankracht.

Geen idee wat je nu verdient, enig indicatie?

Paint power 🖌️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterM007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:55
Meestal vraag ik een salarisindicatie meteen bij het eerste gesprek. Daarmee voorkom je dat, in het geval van jou, een salarisbod krijgt van 400 euro bruto minder. Sowieso in dat bedrijf geen energie meer steken, want die zijn blijkbaar niet bereid om een goed salaris te betalen. Daar wordt het ook lastig om de komende jaren een salarisverhoging te krijgen.

Ik zou je salaris van nu + 25% doen (15% CAO + 10% omdat je overstapt) en dat gaan vragen. Wie niet waagt, wie niet wint en waarschijnlijk kom je dan ergens in het midden uit. Maar je kunt ook kijken naar andere secundaire voorwaarden: balans privé/werk, mobiliteit, thuiswerkvergoeding, 13e maand of meteen een vast contract. Niet blind staren op alleen het salaris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
Is ook de vraag of je huidige salaris wel bij je functie hoort ? Voor zelfde geld verdien je gewoon heel goed voor je functie en vallen daardoor de aanboden tegen.

Zelf ben ik ook 3+ jaar overgestapt van een cao bedrijf naar een bedrijf zonder cao. Moest toen 10% inleveren maar zit nu ruim boven wat ik nu bij het cao bedrijf zou verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
PeterM007 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:13:
Meestal vraag ik een salarisindicatie meteen bij het eerste gesprek. Daarmee voorkom je dat, in het geval van jou, een salarisbod krijgt van 400 euro bruto minder. Sowieso in dat bedrijf geen energie meer steken, want die zijn blijkbaar niet bereid om een goed salaris te betalen. Daar wordt het ook lastig om de komende jaren een salarisverhoging te krijgen.

Ik zou je salaris van nu + 25% doen (15% CAO + 10% omdat je overstapt) en dat gaan vragen. Wie niet waagt, wie niet wint en waarschijnlijk kom je dan ergens in het midden uit. Maar je kunt ook kijken naar andere secundaire voorwaarden: balans privé/werk, mobiliteit, thuiswerkvergoeding, 13e maand of meteen een vast contract. Niet blind staren op alleen het salaris.
Thnx voor je input, gaan we doen. :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:50

Typisch zo'n dooddoener. Als ik zelf - op eigen initiatief - een switch maak van werkgever dan wil ik er linksom of rechtsom financieel gezien (totaalpakket) het liefst gewoon op vooruit gaan en zeker niet op achteruit. Even los als je solliciteert na ontslag o.i.d., dan is het wellicht een ander verhaal.

Overal kan je wel leuke collega's vinden. En voor life work balance ben je overal zelf verantwoordelijk voor. Uiteindelijk moet er brood op de plank komen en daar heb je keiharde knaken voor nodig. En volgens mij leven we in een tijd waarin alles duurder aan het worden is.

Iedereen maakt dus zijn eigen afweging. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bullshit. Salaris is gewoon #1 bij een baan, je werkt immers om geld te verdienen.

Ja een leuk team en leuk werk is fijn, maar werk hoeft niet leuk te zijn, het is per definitie het inruilen van je tijd voor geld. Je werkt niet voor je plezier.
Zeggen dat andere dingen belangrijker zijn is iets voor management, daar heb je als werkende mens niks aan tenzij je al ruim meer verdient dan je nodig hebt om van te leven.
De enige secundaire voorwaarden die interessant zijn om mee te nemen in je afweging zijn voorwaarden die ook de financiële waarde van je baan verhogen; vervoer, pensioen, opleidingen etc.

Je moet natuurlijk geen baan aannemen waar bij voorbaad al gezegd wordt dat je veel onbetaalde overuren moet maken en dat je vrije dagen 2 jaar van te voren moet aanmelden en dat soort onzin, maar alle dingen die jij noemt voegen geen waarde toe, als die ten koste gaan van je salaris moet je dus al zelf die keuze maken. Flexibiliteit kan interessant zijn als je kinderen hebt, zingeving kan interessant zijn als je richting pensioenleeftijd gaat of geen huur hoeft te betalen, maar anders is het gewoon kijken wat de meest rendabele manier is om jouw tijdsinvestering om te zetten naar een hoger getal op je bankrekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:17

Qwerty-273

Meukposter

Dat zijn belangrijke punten, maar die worden pas belangrijk op het moment dat het salaris in orde is. Leuk om op een plek te zitten met interessant werk en leuke gezellige collega's, maar als je dan vervolgens elk dubbeltje moet omdraaien om de maand rond te komen is dat verre van ideaal (en ook niet goed voor je mentale gezondheid).

Heeft bedrijf A aangegeven waarom het salaris zo veel lager uitvalt? Is het een junior functie waar weinig eisen aan de kandidaat worden gesteld, en dus laag ingeschaald is? Of is het ontbreken van papieren (opleiding of product specifieke certificaten) of relevante ervaring een struikelblok? Of is het wellicht één van de meer budget service providers die daardoor richten op lage kosten kwa personeel?

[ Voor 5% gewijzigd door Qwerty-273 op 13-07-2023 10:30 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Qwerty-273 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Heeft bedrijf A aangegeven waarom het salaris zo veel lager uitvalt? Is het een junior functie waar weinig eisen aan de kandidaat worden gesteld, en dus laag ingeschaald is? Of is het ontbreken van papieren (opleiding of product specifieke certificaten) of relevante ervaring een struikelblok? Of is het wellicht één van de meer budget service providers die daardoor richten op lage kosten kwa personeel?
Ja, zoals ik net al zei, gaven aan salaris ligt niet in lijn met de rest op de afdeling. Ze hebben nu dus, naar eigen zeggen het maximale salaris geboden wat ze kunnen bieden op die afdeling, wat naar mijn mening erg karig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06
targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Ja, zoals ik net al zei, gaven aan salaris ligt niet in lijn met de rest op de afdeling. Ze hebben nu dus, naar eigen zeggen het maximale salaris geboden wat ze kunnen bieden op die afdeling, wat naar mijn mening erg karig is.
Je kan ook even bellen en zeggen dat je nader hun aanbod hebt bekeken en dat het veel lager is dan je huidige salaris. Je kan daarbij aangeven dat als er geen rek meer is dat je dan verder zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Ik zeg nergens dat je perse minder moet gaan verdienen, of dat salaris compleet irrelevant is. Wat ik wel zeg is dat het totaalplaatje maken vaak helpt om te begrijpen wat de component salaris daarin betekent, en wat je dus realistisch qua salaris nodig hebt om goed te kunnen leven.

Egens anders was er ook een thread over een andere functie icm teleurstellend salaris. Toen de TS echter ook zaken mee ging nemen als thuiswerken vs op kantoor, reistijd, studeren in de tijd van de baas, opleiding betaald krijgen etc. etc. werd het salaris-plaatje al compleet anders.

Maargoed, we (ik) gaan behoorlijk OT, de TS heeft al aangegeven dat het met alle secundaire arbeidsvoorwaarden, collega's en sfeer wel goed zit.

[ Voor 11% gewijzigd door olafmol op 13-07-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:17

Qwerty-273

Meukposter

Het is een beetje kul argument om het salaris van de salarissen van de andere werknemers af te laten hangen. Ik neem aan dat men gewoon een functie/salarishuis heeft waar voor elke functie een bandbreedte is aangegeven kwa passend salaris. Dat kan dus betekenen dat ze de functie minder zwaar inschatten en dus ook minder salaris daarvoor bieden dan hoe je huidige werkgever je huidige functie inschaalt.

Dat er scheve gezichten zouden komen door verschil in salaris. Tja, ik neem aan dat niet iedereen exact hetzelfde verdient. Dus die scheve gezichten zullen er sowieso nu al zijn ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Qwerty-273 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:40:
[...]

Het is een beetje kul argument om het salaris van de salarissen van de andere werknemers af te laten hangen. Ik neem aan dat men gewoon een functie/salarishuis heeft waar voor elke functie een bandbreedte is aangegeven kwa passend salaris. Dat kan dus betekenen dat ze de functie minder zwaar inschatten en dus ook minder salaris daarvoor bieden dan hoe je huidige werkgever je huidige functie inschaalt.

Dat er scheve gezichten zouden komen door verschil in salaris. Tja, ik neem aan dat niet iedereen exact hetzelfde verdient. Dus die scheve gezichten zullen er sowieso nu al zijn ;)
Vond ik ook een beetje een BS argument, maar goed. Mevrouw van HR wou graag na vrijdag even contacten hoe het gesprek bij 3e partij was gegaan. Wellicht kan er dan opeens wel geld bij, vraag me inmiddels wel af of ik er nog wel wil werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 23:08
Bij salarisonderhandelingen moet je twee dingen doen:
1) Vertellen wat je wilt hebben
2) Uitleggen waarom je dit waard bent

Dat eerste is redelijk makkelijk, maar je kunt er wat flexibiliteit in aanbrengen die het makkelijker maken er over te onderhandelen. Er zijn meer factoren die voor jou tot hetzelfde kunnen leiden, denk aan:
  • aantal vrije dagen,
  • aantal werkuren per week,
  • mobiliteitsbudget of hogere leaseklasse,
  • opleidingsbudget,
  • pensioeninleg,
  • hogere bonus,
  • 13e/14e maand,
  • kinderopvangregeling,
  • ziektekostenverzekering,
  • IT budget,
  • thuiswerkbudget.
Kom je er niet uit met salaris, kan kun je gaan draaien aan bovenstaande knoppen. Kunnen ze geen 50K betalen, stel dan voor dat je akkoord gaat met 45K als ze je opleidingsbudget met 5K per jaar verhogen of als je per week 36 uur gaat werken ipv 40.

Het staat je altijd vrij om te vragen waarom die 50K niet gehaald kan worden. Als het een budget ding is dan kun je ze prima terugsturen om meer budget aan te vragen. Als ze denken dat ze bepaalde winstmarges niet kunnen halen bij een bepaald salaris dan is de rol misschien te klein voor je en dan heb je niet goed uitgelegd hoe jij waarde kunt toevoegen.

Uitleggen hoe jij waarde kunt toevoegen is punt twee. Dat is eigenlijk gewoon sales bedrijven, maar dan verkoop je jezelf. Het is hiervoor wel belangrijk goed te weten waarom een bedrijf iemand wil aannemen. "Jullie zoeken iemand die X kan en Y is om Z te kunnen bereiken. Ik kan jullie helpen Z te bereiken, want ik kan X en ben Y. Vanuit dat perspectief is 10K extra salaris peanuts, want door mij aan te nemen bereiken jullie Z wat meer oplevert dan ik kost."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zo lang je geen druk hebt om weg te gaan bij je huidige werkgever zou ik het rustig afwachten. Kijk nog een beetje rond en misschien zijn er nog andere partijen op zoek. Over het algemeen is een goede systeembeheerder goud geld waard. Toevallig ken ik een partij in jou regio die duidelijk hard op zoek is naar mensen, ik weet alleen niet of het een prettige werkgever is en/of goed betaald. Misschien is dat namelijk wel de oorzaak van hun personeelstekort.

In mijn regio ken zat bedrijven waar de systeembeheerders niet meer in de CAO passen. Probeer eens bij de grotere bedrijven in de regio rond te kijken of ze op hun eigen site geen vacatures open hoeven te staan. Over het algemeen zijn ze bij directe benadering vaak ook wel bereid om een risico met een wat uitdagende functie te nemen gezien ze daarmee recruiters kunnen omzeilen die zo maar een bonus van een jaarsalaris krijgen voor het vinden van een geschikte kandidaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:46:
[...]

Vond ik ook een beetje een BS argument, maar goed. Mevrouw van HR wou graag na vrijdag even contacten hoe het gesprek bij 3e partij was gegaan. Wellicht kan er dan opeens wel geld bij, vraag me inmiddels wel af of ik er nog wel wil werken.
Klinkt als: ze zijn bang voor een slippery slope. Ze betalen iedereen te weinig en als jij nu met degelijk salaris binnenkomt gaat de rest ook muiten omdat ze meer willen. En dat houden ze liever onder de mat dus willen ze jou ook niet meer bieden.

Geef dus ook nooit je huidige salaris door, dan zitten ze voor een duppie op de eerste rang om een kleine verhoging te bieden. Ga altijd uit van wat je zelf minimaal zou willen verdienen voor die functie, zoals eerder is gezegd, +15% verhoging van binnenkort meegerekend en dan nog iets voor de overstap. Kunnen/willen ze dat niet matchen? Nou.. tja.. jammer dan. Maar dan zou het voor mij de baanwissel niet waard zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterM007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:55
targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:46:
[...]

Precies dit is waarom je dit bedrijf moet mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:42
Ik kom uit de regio Venlo, mag ik vragen waar de bedrijven liggen waar je op gesprek bent geweest?
Je hoeft de bedrijven niet bij naam te noemen. Blijf je bij een binnendienst functie of wil je ook juist naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
sjtienuh schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:01:
Ik kom uit de regio Venlo, mag ik vragen waar de bedrijven liggen waar je op gesprek bent geweest?
Je hoeft de bedrijven niet bij naam te noemen. Blijf je bij een binnendienst functie of wil je ook juist naar buiten?
Stuur me maar PB kunnen we daar verder babbelen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:03
Heb je nou de topicstart leeggetrokken? Dat is een absolute no-go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defragging

Defragging

Azerbaijan

coinman63 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:58:
Heb je nou de topicstart leeggetrokken? Dat is een absolute no-go!
Precies wat ik dacht... ;( Zo van middelvinger naar anderen die zelfde probleem / vraag aanlopen, maar goed zegt wederom weer iets OPer.....

Paint power 🖌️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
Defragging schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:12:
[...]

Precies wat ik dacht... ;( Zo van middelvinger naar anderen die zelfde probleem / vraag aanlopen, maar goed zegt wederom weer iets OPer.....
Zal de op er terug in zetten momentje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Je verhaal klopt wel redelijk goed, de bedragen echter niet, dat ter zijde.

En ik begrijp al te goed dat 14,3% een eis is en deze waarschijnlijk lager zal uitpakken en over een aantal jaar zal worden uitgesmeerd. Daarbij speelt het ook mee of nieuwe werkgever direct vast wilt geven of eerst 1 jaar met uitzicht op vast. Als ik eerlijk ben kan ik goed rondkomen, echter merk ik zoals velen hier denk ik dat er eind van de maand een stuk minder overblijft dan 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-07 13:11
Salaris onderhandeling moet of hangt vaak af van hoe graag willen ze je.
Hoe goed verkoop je jezelf.
Ik heb mensen bij mij op de afdeling weg zien gaan en een jaar later kwamen ze terug en met een schaal erbij.schaal 9 naar schaal 10
Ze kijken wat verdiende je bij je vorige werkgever.
En tja soms is salaris niet altijd alles.
Ben van 40 uur werk week (met files van 1 uur en soms meer) naar 36 uur werkweek gegaan. (rijstijd 30 min)
Heb lease auto (Ford Cmax) ingeleverd en 1200 bruto erbij gevraagd en toen ook gekregen.
Inc IKB 20%
Dus ben er wel op vooruit gegaan.
Mogelijkheid 4 keer 9 of 4 keer 8 en 1 keer 4.
Dat is ook wat waard. En uitdaging en team moet ook leuk zijn

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Raoul.TLS schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:51:
Ze kijken wat verdiende je bij je vorige werkgever.
Nee, ze kijken naar wat de sollicitant zegt wat die verdient bij een vorige werkgever. M.a.w.: naar wat de sollicitant wilt verdienen als het een slimme sollicitant is.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 13-07-2023 15:57 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:28
targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:35:
[...]

Je verhaal klopt wel redelijk goed, de bedragen echter niet, dat ter zijde.
De bedragen baseerde ik op jouw post in het Salarisgroei-topic (doorgerekend). Zijn ze in het echt (veel) hoger? Of lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Mijre schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:05:
[...]

De bedragen baseerde ik op jouw post in het Salarisgroei-topic (doorgerekend). Zijn ze in het echt (veel) hoger? Of lager?
Liggen een paar 100 hoger, die berekening was even vlug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

[...]

Dit heb ik ook een keer gehad, na 6 maanden kwam er een nieuwe collega waar ik goed mee kon praten ook over salaris dus elkaars loonstroken vergeleken. Hij kreeg 800 bruto meer terwijl ik zijn leermeester was. :+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
DrumandBass schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Dit heb ik ook een keer gehad, na 6 maanden kwam er een nieuwe collega waar ik goed mee kon praten ook over salaris dus elkaars loonstroken vergeleken. Hij kreeg 800 bruto meer terwijl ik zijn leermeester was. :+
En, werk ervan gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ja, direct kenbaar gemaakt bij HR die gingen het aanpassen. (not, helemaal niets gedaan natuurlijk)
Ze hebben me nog een half jaar aan het lijntje gehouden, ze zouden het gaan aanpassen als ik mijn onbepaalde tijd contract zou krijgen. Ondertussen aangenomen bij een ander bedrijf voor 1000 bruto meer(ik kwam van 2200 bruto!)
Toen de directeur mijn vast contract kwam brengen heb ik hem een mooie ontslagbrief gegeven. O-)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Cheezborger schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:21:
[...]

Typisch zo'n dooddoener. Als ik zelf - op eigen initiatief - een switch maak van werkgever dan wil ik er linksom of rechtsom financieel gezien (totaalpakket) het liefst gewoon op vooruit gaan en zeker niet op achteruit.
Is dt zo? Ik heb tot 3 keer toe bij een switch bewust de keuze gemaakt om minder te gaan verdienen. Ik vind persoonlijk de balans werk / privé minstens zo belangrijk als salaris. Daar wil ik dan best wat voor inleveren. Salaris is fijn, maar als ik door m'n werk amper tijd heb om het uit te geven, heb ik er in verhouding weinig aan

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JohnR schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Is dt zo? Ik heb tot 3 keer toe bij een switch bewust de keuze gemaakt om minder te gaan verdienen. Ik vind persoonlijk de balans werk / privé minstens zo belangrijk als salaris. Daar wil ik dan best wat voor inleveren. Salaris is fijn, maar als ik door m'n werk amper tijd heb om het uit te geven, heb ik er in verhouding weinig aan
En dan ben je dus minder uren gaan werken? Wel belangrijk dat je volledig bent in je uitleg. Ik denk dat niet veel mensen graag ergens anders gaan werken voor dezelfde voorwaarden maar minder salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:57
JohnR schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Beiden is niet zo en is persoonsafhankelijk, want elk persoon heeft een unieke situatie waarin hij zijn eigen perspectief heeft. Jou perspectief valt te begrijpen in een situatie waarin je je eendjes redelijk op het droge hebt, jou perspectief is niet te begrijpen bij iemand die maandelijks in de min draait met een volledig gezin te onderhouden om maar een extreme te noemen.

Daarnaast 'amper tijd' moet ik wel om lachen want vanuit mijn perspectief ben ik een enorm luxe paardje als ik mijzelf vergelijk met mijn vader die 50-70 uur in de week draaide en zelf het idee had dat hij genoeg vrije tijd had om gelukkig te zijn. En dat lachen is niet stom bedoeld, het is om aan te geven dat ons perspectief nogal verschilt. Daarvan bewust zou je de opmerking niet zomaar maken in de gemiddelde bouwkeet als je geen lachers op hand wil :*)

Lastige discussie als het nogal op meningen en perspectief is gebasseerd :+

[ Voor 7% gewijzigd door Furion2000 op 14-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-07 13:11
gaat allemaal om hoe goed je jezelf kan verkopen en of je dat geen kan waarmaken wat je zegt dat je kan.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:50:
[...]

En dan ben je dus minder uren gaan werken? Wel belangrijk dat je volledig bent in je uitleg. Ik denk dat niet veel mensen graag ergens anders gaan werken voor dezelfde voorwaarden maar minder salaris.
Direct niet, indirect wel. Ik ben dichter bij huis gaan werken bij een werkgever die (net als ik) veel waarde hecht aan de balans werk / privé. Ik heb een tijd lang detachering gedaan, en daar merkte ik dat ik toch vaak de druk voelde om uren te maken, en up-to-date blijven met kennis vaak in m'n eigen tijd deed. Nu werk ik in een product organisatie en voelt dat anders. Ik weet niet eens of ik ook echt minder tijd besteed, maar het gevoel is in ieder geval anders

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JohnR schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:12:
[...]

Direct niet, indirect wel. Ik ben dichter bij huis gaan werken bij een werkgever die (net als ik) veel waarde hecht aan de balans werk / privé. Ik heb een tijd lang detachering gedaan, en daar merkte ik dat ik toch vaak de druk voelde om uren te maken, en up-to-date blijven met kennis vaak in m'n eigen tijd deed. Nu werk ik in een product organisatie en voelt dat anders. Ik weet niet eens of ik ook echt minder tijd besteed, maar het gevoel is in ieder geval anders
Ik denk dat je wel erg je persoonlijke situatie probeert te betrekken terwijl niks erop wijst dat dit voor TS ook geldt. Fijn hoor (oprecht) dat je je beter voelt nu, maar TS wil er gewoon niet financieel op achteruit gaan. Kan ik mij goed voorstellen.
Pagina: 1