Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 182% gewijzigd door targaryanwolf op 13-07-2023 14:42 ]
[ Voor 182% gewijzigd door targaryanwolf op 13-07-2023 14:42 ]
Negeer CAO's. Negeer je huidige salaris. Negeer loonsverhogingen. Alleen het hier en nu bestaat. Vraag wat je wilt hebben. Nee heb je, ja kan je krijgen.targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:27:
***members only***
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 13-07-2023 09:30 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De reactie die ik had getypt, heeft dezelfde strekking voordat ik die van jou zag. Wat mij in deze gesprekken altijd hielp was de gedachte wat ik zelf vond dat ik waard was. Daarom geef ik ook nooit aan wat voor een salaris ik nu verdien, maar ben eerlijk over wat ik wil verdienen en waarom. Hierbij zet ik ook nooit hoger in om een soort Marktplaats effect te krijgen. Het is x tijdens de hele onderhandeling en komen we er niet uit, even goede vrienden.The Zep Man schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:29:
[...]
Negeer CAO's. Negeer je huidige salaris. Negeer loonsverhogingen. Alleen het hier en nu bestaat. Vraag wat je wilt hebben. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Geen idee, ik zit over 1 week met mijn nieuwe manager aan tafel, alleen is het laatste half jaar zoveel gebeurt dat ik me afvraag of dit bedrijf nog wel bij mij past.matthijst schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:30:
Kan je niet binnen je huidige bedrijf "wat nieuws" gaan doen?
En sowieso vragen wat je wilt hebben. 't is niet dat je werkeloos thuis zit en een nieuwe baan 'moet' hebben.
Er op achteruit gaan wil ik gewoon niet aan beginnen, ook niet met de toekomst plannen in de privé situatie. Daarbij zijn de kosten de afgelopen 1,5jaar enorm gestegen maar mijn salaris niet.President schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:31:
Mocht bedrijf 2 ook zo laag bieden dan kan je misschien toch beter bij je huidige bedrijf blijven als salaris je belangrijkste eis is?
Anoniem: 316512
olafmol schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:34:
Salaris is leuk, maar uit heel veel onderzoek blijkt dat je er na een paar maanden alweer aan gewend bent.
Veel belangrijker zijn: collega’s, werk invulling, flexibiliteit, zingeving, coaching, life work balance.
Ga met die punten aan de slag, kijk wat je wilt en nodig hebt, en bedenk dan wat je aan inkomen nodig hebt om fijn te leven. Ga met die gegevens op zoek naar een baan.
En vraag gewoon wat jij wilt, dat is efficiënter dan afwachten waar iemand mee komt. Ga dus direct bij eerste contact ook over salaris range duidelijkheid geven(!), anders zit je straks na 3 gesprekken elkaar raar aan te kijken.
Allebei is perfect, maar ik lees eigenlijk alleen maar focus op salaris. Dat was mijn belangrijkste punt.Anoniem: 316512 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:46:
[...]
offtopic:En waarom niet allebei? TS kan als hij een goede IT'er is waarschijnlijk wel een bedrijf vinden waarbij je met leuke nieuwe collega's etc. aan de slag kan gaan en een mooie verhoging erbij.
Mooi dat jij bepaalt wat voor iemand belangrijk is.
Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:34:
[...]
Er op achteruit gaan wil ik gewoon niet aan beginnen, ook niet met de toekomst plannen in de privé situatie. Daarbij zijn de kosten de afgelopen 1,5jaar enorm gestegen maar mijn salaris niet.
En ja, als het erg gaat tegen vallen dan denk ik niet dat ik die overstap ga maken eerlijk gezegd.
Nee, heb bij alle 3 de partijen een middag meegelopen op de afdeling en mijn potentiële team en collega's al leren kennen, qua sfeer e.d. zit het wel goed. Nu alleen het financiële plaatje nog.olafmol schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:48:
[...]
Allebei is perfect, maar ik lees eigenlijk alleen maar focus op salaris. Dat was mijn belangrijkste punt.
Klopt, echter was dat wel na behalen van Microsoft certificeringen.President schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:50:
[...]
Salarisgroei van de ICT'er / GoT'er?
In 2022 heb je nog een verhoging gekregen?
Ah ok.targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:
[...]
Klopt, echter was dat wel na behalen van Microsoft certificeringen.
Ik wil daar een heel eind in mee gaan maar dat geldt wel vanaf een bepaald niveau. Geen idee op welk salaris de TS nu zit.olafmol schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:34:
Salaris is leuk, maar uit heel veel onderzoek blijkt dat je er na een paar maanden alweer aan gewend bent.
Veel belangrijker zijn: collega’s, werk invulling, flexibiliteit, zingeving, coaching, life work balance.
Ga met die punten aan de slag, kijk wat je wilt en nodig hebt, en bedenk dan wat je aan inkomen nodig hebt om fijn te leven. Ga met die gegevens op zoek naar een baan.
En vraag gewoon wat jij wilt, dat is efficiënter dan afwachten waar iemand mee komt. Ga dus direct bij eerste contact ook over salaris range duidelijkheid geven(!), anders zit je straks na 3 gesprekken elkaar raar aan te kijken.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Precies, dit dus.President schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:54:
[...]
Ah ok.
Ik weet niet wat je huidige salaris is, heb ook geen zin om dts uit te rekenen. Als bedrijf 1 zo laag biedt kan het ook zo zijn dat je nu gewoon hartstikke goed betaald wordt en dat er niet meer in zit.
Paint power 🖌️
Heb ik gevraagd, lag niet in verhouding met de rest de collega's op de afdeling waar ik zou komen te zitten. Vond het wel een beetje raar gezien mijn indicatie bij eerste gesprek al gegeven is.Defragging schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:56:
[...]
Precies, dit dus.
Vraag bij desbetreffende bedrijven dan waarop de salaris gebaseerd is? Ik ga ervan uit dat je gesprekken hebt gehad, technisch etc
Is ook zo, blijkbaar hebben ze je niet "hard genoeg" nodig. Klinkt meer als een excuus, bluf om te kijken of je bijttargaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:59:
[...]
Heb ik gevraagd, lag niet in verhouding met de rest de collega's op de afdeling waar ik zou komen te zitten. Vond het wel een beetje raar gezien mijn indicatie bij eerste gesprek al gegeven is.
Paint power 🖌️
Thnx voor je input, gaan we doen.PeterM007 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:13:
Meestal vraag ik een salarisindicatie meteen bij het eerste gesprek. Daarmee voorkom je dat, in het geval van jou, een salarisbod krijgt van 400 euro bruto minder. Sowieso in dat bedrijf geen energie meer steken, want die zijn blijkbaar niet bereid om een goed salaris te betalen. Daar wordt het ook lastig om de komende jaren een salarisverhoging te krijgen.
Ik zou je salaris van nu + 25% doen (15% CAO + 10% omdat je overstapt) en dat gaan vragen. Wie niet waagt, wie niet wint en waarschijnlijk kom je dan ergens in het midden uit. Maar je kunt ook kijken naar andere secundaire voorwaarden: balans privé/werk, mobiliteit, thuiswerkvergoeding, 13e maand of meteen een vast contract. Niet blind staren op alleen het salaris.
Typisch zo'n dooddoener. Als ik zelf - op eigen initiatief - een switch maak van werkgever dan wil ik er linksom of rechtsom financieel gezien (totaalpakket) het liefst gewoon op vooruit gaan en zeker niet op achteruit. Even los als je solliciteert na ontslag o.i.d., dan is het wellicht een ander verhaal.olafmol schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:34:
Bullshit. Salaris is gewoon #1 bij een baan, je werkt immers om geld te verdienen.olafmol schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:34:
Dat zijn belangrijke punten, maar die worden pas belangrijk op het moment dat het salaris in orde is. Leuk om op een plek te zitten met interessant werk en leuke gezellige collega's, maar als je dan vervolgens elk dubbeltje moet omdraaien om de maand rond te komen is dat verre van ideaal (en ook niet goed voor je mentale gezondheid).olafmol schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:34:
[ Voor 5% gewijzigd door Qwerty-273 op 13-07-2023 10:30 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ja, zoals ik net al zei, gaven aan salaris ligt niet in lijn met de rest op de afdeling. Ze hebben nu dus, naar eigen zeggen het maximale salaris geboden wat ze kunnen bieden op die afdeling, wat naar mijn mening erg karig is.Qwerty-273 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:29:
[...]
Heeft bedrijf A aangegeven waarom het salaris zo veel lager uitvalt? Is het een junior functie waar weinig eisen aan de kandidaat worden gesteld, en dus laag ingeschaald is? Of is het ontbreken van papieren (opleiding of product specifieke certificaten) of relevante ervaring een struikelblok? Of is het wellicht één van de meer budget service providers die daardoor richten op lage kosten kwa personeel?
Je kan ook even bellen en zeggen dat je nader hun aanbod hebt bekeken en dat het veel lager is dan je huidige salaris. Je kan daarbij aangeven dat als er geen rek meer is dat je dan verder zoekt.targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Ja, zoals ik net al zei, gaven aan salaris ligt niet in lijn met de rest op de afdeling. Ze hebben nu dus, naar eigen zeggen het maximale salaris geboden wat ze kunnen bieden op die afdeling, wat naar mijn mening erg karig is.
[ Voor 11% gewijzigd door olafmol op 13-07-2023 10:39 ]
Het is een beetje kul argument om het salaris van de salarissen van de andere werknemers af te laten hangen. Ik neem aan dat men gewoon een functie/salarishuis heeft waar voor elke functie een bandbreedte is aangegeven kwa passend salaris. Dat kan dus betekenen dat ze de functie minder zwaar inschatten en dus ook minder salaris daarvoor bieden dan hoe je huidige werkgever je huidige functie inschaalt.targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:
Ja, zoals ik net al zei, gaven aan salaris ligt niet in lijn met de rest op de afdeling. Ze hebben nu dus, naar eigen zeggen het maximale salaris geboden wat ze kunnen bieden op die afdeling, wat naar mijn mening erg karig is.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Vond ik ook een beetje een BS argument, maar goed. Mevrouw van HR wou graag na vrijdag even contacten hoe het gesprek bij 3e partij was gegaan. Wellicht kan er dan opeens wel geld bij, vraag me inmiddels wel af of ik er nog wel wil werken.Qwerty-273 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:40:
[...]
Het is een beetje kul argument om het salaris van de salarissen van de andere werknemers af te laten hangen. Ik neem aan dat men gewoon een functie/salarishuis heeft waar voor elke functie een bandbreedte is aangegeven kwa passend salaris. Dat kan dus betekenen dat ze de functie minder zwaar inschatten en dus ook minder salaris daarvoor bieden dan hoe je huidige werkgever je huidige functie inschaalt.
Dat er scheve gezichten zouden komen door verschil in salaris. Tja, ik neem aan dat niet iedereen exact hetzelfde verdient. Dus die scheve gezichten zullen er sowieso nu al zijn
Klinkt als: ze zijn bang voor een slippery slope. Ze betalen iedereen te weinig en als jij nu met degelijk salaris binnenkomt gaat de rest ook muiten omdat ze meer willen. En dat houden ze liever onder de mat dus willen ze jou ook niet meer bieden.targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:46:
[...]
Vond ik ook een beetje een BS argument, maar goed. Mevrouw van HR wou graag na vrijdag even contacten hoe het gesprek bij 3e partij was gegaan. Wellicht kan er dan opeens wel geld bij, vraag me inmiddels wel af of ik er nog wel wil werken.
I have stability. The ability to stab.
Precies dit is waarom je dit bedrijf moet mijden.targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:46:
[...]
Vond ik ook een beetje een BS argument, maar goed. Mevrouw van HR wou graag na vrijdag even contacten hoe het gesprek bij 3e partij was gegaan. Wellicht kan er dan opeens wel geld bij, vraag me inmiddels wel af of ik er nog wel wil werken.
Stuur me maar PB kunnen we daar verder babbelen.sjtienuh schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:01:
Ik kom uit de regio Venlo, mag ik vragen waar de bedrijven liggen waar je op gesprek bent geweest?
Je hoeft de bedrijven niet bij naam te noemen. Blijf je bij een binnendienst functie of wil je ook juist naar buiten?
Precies wat ik dacht...coinman63 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:58:
Heb je nou de topicstart leeggetrokken? Dat is een absolute no-go!
Paint power 🖌️
Zal de op er terug in zetten momentjeDefragging schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:12:
[...]
Precies wat ik dacht...Zo van middelvinger naar anderen die zelfde probleem / vraag aanlopen, maar goed zegt wederom weer iets OPer.....
Je verhaal klopt wel redelijk goed, de bedragen echter niet, dat ter zijde.Mijre schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:15:
***members only***
Nee, ze kijken naar wat de sollicitant zegt wat die verdient bij een vorige werkgever. M.a.w.: naar wat de sollicitant wilt verdienen als het een slimme sollicitant is.Raoul.TLS schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:51:
Ze kijken wat verdiende je bij je vorige werkgever.
[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 13-07-2023 15:57 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
De bedragen baseerde ik op jouw post in het Salarisgroei-topic (doorgerekend). Zijn ze in het echt (veel) hoger? Of lager?targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:35:
[...]
Je verhaal klopt wel redelijk goed, de bedragen echter niet, dat ter zijde.
Liggen een paar 100 hoger, die berekening was even vlug.Mijre schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:05:
[...]
De bedragen baseerde ik op jouw post in het Salarisgroei-topic (doorgerekend). Zijn ze in het echt (veel) hoger? Of lager?
Dit heb ik ook een keer gehad, na 6 maanden kwam er een nieuwe collega waar ik goed mee kon praten ook over salaris dus elkaars loonstroken vergeleken. Hij kreeg 800 bruto meer terwijl ik zijn leermeester was.targaryanwolf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
En, werk ervan gemaakt?DrumandBass schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:28:
[...]
Dit heb ik ook een keer gehad, na 6 maanden kwam er een nieuwe collega waar ik goed mee kon praten ook over salaris dus elkaars loonstroken vergeleken. Hij kreeg 800 bruto meer terwijl ik zijn leermeester was.
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Is dt zo? Ik heb tot 3 keer toe bij een switch bewust de keuze gemaakt om minder te gaan verdienen. Ik vind persoonlijk de balans werk / privé minstens zo belangrijk als salaris. Daar wil ik dan best wat voor inleveren. Salaris is fijn, maar als ik door m'n werk amper tijd heb om het uit te geven, heb ik er in verhouding weinig aanCheezborger schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:21:
[...]
Typisch zo'n dooddoener. Als ik zelf - op eigen initiatief - een switch maak van werkgever dan wil ik er linksom of rechtsom financieel gezien (totaalpakket) het liefst gewoon op vooruit gaan en zeker niet op achteruit.
/(bb|[^b]{2})/
En dan ben je dus minder uren gaan werken? Wel belangrijk dat je volledig bent in je uitleg. Ik denk dat niet veel mensen graag ergens anders gaan werken voor dezelfde voorwaarden maar minder salaris.JohnR schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:42:
[...]
Is dt zo? Ik heb tot 3 keer toe bij een switch bewust de keuze gemaakt om minder te gaan verdienen. Ik vind persoonlijk de balans werk / privé minstens zo belangrijk als salaris. Daar wil ik dan best wat voor inleveren. Salaris is fijn, maar als ik door m'n werk amper tijd heb om het uit te geven, heb ik er in verhouding weinig aan
Beiden is niet zo en is persoonsafhankelijk, want elk persoon heeft een unieke situatie waarin hij zijn eigen perspectief heeft. Jou perspectief valt te begrijpen in een situatie waarin je je eendjes redelijk op het droge hebt, jou perspectief is niet te begrijpen bij iemand die maandelijks in de min draait met een volledig gezin te onderhouden om maar een extreme te noemen.JohnR schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:42:
[...]
Is dt zo? Ik heb tot 3 keer toe bij een switch bewust de keuze gemaakt om minder te gaan verdienen. Ik vind persoonlijk de balans werk / privé minstens zo belangrijk als salaris. Daar wil ik dan best wat voor inleveren. Salaris is fijn, maar als ik door m'n werk amper tijd heb om het uit te geven, heb ik er in verhouding weinig aan
[ Voor 7% gewijzigd door Furion2000 op 14-07-2023 11:01 ]
Direct niet, indirect wel. Ik ben dichter bij huis gaan werken bij een werkgever die (net als ik) veel waarde hecht aan de balans werk / privé. Ik heb een tijd lang detachering gedaan, en daar merkte ik dat ik toch vaak de druk voelde om uren te maken, en up-to-date blijven met kennis vaak in m'n eigen tijd deed. Nu werk ik in een product organisatie en voelt dat anders. Ik weet niet eens of ik ook echt minder tijd besteed, maar het gevoel is in ieder geval andersAnoniem: 316512 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:50:
[...]
En dan ben je dus minder uren gaan werken? Wel belangrijk dat je volledig bent in je uitleg. Ik denk dat niet veel mensen graag ergens anders gaan werken voor dezelfde voorwaarden maar minder salaris.
/(bb|[^b]{2})/
Ik denk dat je wel erg je persoonlijke situatie probeert te betrekken terwijl niks erop wijst dat dit voor TS ook geldt. Fijn hoor (oprecht) dat je je beter voelt nu, maar TS wil er gewoon niet financieel op achteruit gaan. Kan ik mij goed voorstellen.JohnR schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:12:
[...]
Direct niet, indirect wel. Ik ben dichter bij huis gaan werken bij een werkgever die (net als ik) veel waarde hecht aan de balans werk / privé. Ik heb een tijd lang detachering gedaan, en daar merkte ik dat ik toch vaak de druk voelde om uren te maken, en up-to-date blijven met kennis vaak in m'n eigen tijd deed. Nu werk ik in een product organisatie en voelt dat anders. Ik weet niet eens of ik ook echt minder tijd besteed, maar het gevoel is in ieder geval anders
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq