Versterker voor Visonik David (Goliath voor de David vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 14:14
Hoi allemal..
Jaren geleden een set Visonik David gekocht en verliefd aan de kleine monsters.
Ooit gedraid met kenwood versterker ,ik gebruik ze voor music maar wel meestal alle 7 in enhanced of wat dan ook.Ben geen maniac maar moet wel wat bas maar zonder ruimte dus nu 7 Davids en 2x Visonik sub.
Nou, nu bij receiver upgrade kom ik bij probleem .
The Davids zijn 4ohm , en meeste receivers zijn 6ohm naar boven .Dus begrijp ik goed dat is 2x zo veel vermogen nodig voor de Davids ? Ze zijn nominaal 40 watt en max 80watt.
Yamaha rx v661 heeft die laatste 7 jaren prima gedraid .Marantz sr 5006 gekocht voor upgrade en 10 minuten vol vermogen vragen raakt die overhit.Dus verkocht . Nu Onkoyo TX NR545 waar hij teoretisch 100w is zelfde verhaal ,volume 60 en valt die in beveiliging ,en de davids zijn nog niet eens 60% belast .
Hebben ze echt zooooooo veel vermogen nodig of echt de 4 ohm versterker welke bijna niet te vinden is .
Graag will ik met davids blijven maar moet nog de Goliat vinden .
Tips ook welkom ,budget voor gebruikte receiver tegen 200e , maar met wat wifi en bluetooth. 8)7
Alwast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

marcink schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:52:
...en 10 minuten vol vermogen vragen...
Ik moest vrijwel direct aan deze denken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAHatE5_fUJugvz3KwDiNcS-nsE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/pCH2TqfEl7DvXbTiKLzqZqhV.gif?f=user_large

Grote ruimte? Niet voldoende volume? Omdat het kan (althans, blijkbaar niet 😅).

Welke speaker heb je precies staan? Ik kom tegenstrijdige verhalen tegen als ik merk en type door Google haal. Enerzijds een review die zegt dat de lage weerstand en gevoeligheid het een lastige speaker maakt. Anderzijds kom ik specs tegen van 4-8 Ohm en 89 dB gevoeligheid en een advies voor een simpele T-Amp om ze aan te sturen. Die twee matchen niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 14:14
David 5001i Technical Data
Sensitivity 2.83 V: 89 dB
Impedance: 4 Ω
Max. Amplifier Input: 80 W
Woofer Diameter: 100 mm
Midrange Diameter: -
Tweeter Diameter: 19 mm
Size (WxHxD): 110x170x100 mm
Weight: - kg

Ik heb deze , en 5001ix ook .
Waroom deze ?
Mooi geluid , weinig ruimte , en ook letterlijk voor niks gekocht .Dus graag houden .
Kan andere ook kopen maar met heel beperkt budget denk kan niks beter vinden .