Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:21

nwagenaar

God, root. What's the differen

Topicstarter
Mijn vraag

Gisteren en vandaag heb ik geprobeerd om een WiFi module (WF-RAC) werkend te krijgen op een MHI airco, maar helaas doet ie niets.

Van tevoren gecheckt of de airco wordt ondersteund, dat is het geval.

Gisteren de module aangesloten op de desbetreffende Port, maar ik krijg geen enkel lampje actief en hij reageert nergens op.

Gisteren ook de module geprobeerd bij een MHI van een kennis, daar gaf ie hetzelfde probleem en mogelijk dus een DOA.

Contact opgenomen met de leverancier, vandaag een nieuwe mogen ontvangen en die vandaag direct geprobeerd, nu heb ik wederom hetzelfde probleem en worden de lampjes niet actief of reageert ie op de aan knop.

- Airco is volledig stroomloos geweest bij het inbouwen, ook naderhand nogmaals even de stroom eraf gehaald met de module ingebouwd -> doet niets
- Module is gereset via reset knop, verhielp het probleem niet
- Via remote de SL op E1 of E2 gezet, geen detectie en ook geen activiteit op de module met lampjes
- Er is maar 1 Port die je kunt gebruiken voor het aansluiten, deze is gecheckt en ik zie geen issues met de pinnetjes oid
- met de module erin start de airco zonder problemen, dus geen piep errors of iets dergelijks
- met de module erin werkt de airco probleemloos met de remote

Nu bestaat de kans dat dit weer een DOA is, maar dit is iets teveel toeval. Helaas geen mogelijkheid om een andere module te testen via iemand anders.

Maar wellicht zie ik wat anders over het hoofd, heeft iemand dit probleem eerder ervaren en-of een mogelijke oplossing alvorens ik deze terug ga sturen?

Mijn Neo Geo MVS collectie

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zo een printje proberen?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1nl
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-01-2024
@nwagenaar
Ik heb hier precies het zelfde, maar dan met een Vloerunit SRF35ZS en een WF-RAC module.
Alles netjes spanningsloos aangesloten, maar geenlampje dat gaat branden.

Heb jij dit inmiddels kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
nwagenaar schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:13:
Maar wellicht zie ik wat anders over het hoofd, heeft iemand dit probleem eerder ervaren en-of een mogelijke oplossing alvorens ik deze terug ga sturen?
Wellicht totaal overbodig maar je zet de module toch wel aan door de knop >2 sec in te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Topicstarter
Hans1nl schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:17:
@nwagenaar
Ik heb hier precies het zelfde, maar dan met een Vloerunit SRF35ZS en een WF-RAC module.

Nee, helaas niet. In mijn geval gaat het om een SRK20 ZS-W.
jobr schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:54:
[...]
Wellicht totaal overbodig maar je zet de module toch wel aan door de knop >2 sec in te houden?
Uiteraard. Maar hij zou sowieso al bij het aanzetten van de airco al moeten oplichten en dat doet hij al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1nl
@nwagenaar Bedankt voor je antwoord!

Over dit probleem valt volgens mij weinig te vinden op internet te vinden.
Er zou volgens het boekje nog een zekering defect kunnen zijn, maar waar die dan weer te vinden is is niet duidelijk. Ik ga de module maar terug brengen denk ik en er niet al te veel tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Topicstarter
Geen probleem en het lijkt mij de beste oplossing.

Issue wat ik ook had, is dat de module ook niet werkte in een SRK35 ZS-W, terwijl de module in deze airco geen probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1nl
Zat daar dan een zelfde WF-RAC in NIels? Of zat daar een ander type in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Topicstarter
Hans1nl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:06:
Zat daar dan een zelfde WF-RAC in NIels? Of zat daar een ander type in?
Precies dezelfde type; dus beide de laatste revisie (artikelnummer L06949), beide aangeschaft via Warmteservice.nl).

Volgens de handleiding zou deze revisie ook moeten werken met beide Airco types.
Hans1nl schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:18:
@nwagenaar Bedankt voor je antwoord!

Over dit probleem valt volgens mij weinig te vinden op internet te vinden.
Er zou volgens het boekje nog een zekering defect kunnen zijn, maar waar die dan weer te vinden is is niet duidelijk. Ik ga de module maar terug brengen denk ik en er niet al te veel tijd in steken.
Wat betreft de zekering, waar heb je deze informatie gevonden? Toevallig heb ik binnenkort een onderhoudsbeurt op de planning staan en dan kan ik wellicht dit laten controleren.

[ Voor 44% gewijzigd door nwagenaar op 24-07-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1nl
Helaas kan ik dat van die zekering niet meer vinden. Ik heb er zoveel over gelezen nu, dat ik niet meer weet waar dat was. Er stond dat het een beveiliging was tegen de overspanning als de de module aansluit terwijl de unit nog onder spanning stond.

Inmiddels heb ik de module om kunnen ruilen. De nieuwe werkt wel goed gelukkig1

[ Voor 20% gewijzigd door Hans1nl op 29-07-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Hans1nl schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:17:
@nwagenaar

Ik wilde vandaag die module ook aansluiten op mijn SRF25ZS-W. Ik heb nu denk ik wel alle technische documentatie doorgenomen maar kan nergens vinden waar die print zit verstopt. Kan jij me op weg helpen? En dan hoop ik dat mijn module het wel gelijk doet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Topicstarter
@franssie helaas niet, ik heb zelf het wandmodel en daarvan is het niets meer dan de overkapping verwijderen van de airco (bovengedeelte, gedeelte onderen en de zijkant, al met al 6 schroefjes oid) en dan zit het aan de zijkant (rechterkant) verborgen achter een zwart klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

nwagenaar schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:38:
@franssie helaas niet, ik heb zelf het wandmodel en daarvan is het niets meer dan de overkapping verwijderen van de airco (bovengedeelte, gedeelte onderen en de zijkant, al met al 6 schroefjes oid) en dan zit het aan de zijkant (rechterkant) verborgen achter een zwart klepje.
Dank. Vandaag het MHI LL topic gevonden en daar het antwoord gekregen. Lijkt met een vloer model nog iets eenvoudiger te zijn (alleen de voorkap). Ik ga het meemaken. TereZz in "Het MHI L/L warmtepomp/airco topic"

En dan hopen dat die WF-RAC het gaat doen ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1