Twee korte vragen omtrent service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Beste Tweakers,

Recent heb ik na een overstap naar KPN internet alles-in-1, drie weken moeten wachten op een monteur. In de tussentijd wel mobile WIFI gekregen en uiteindelijk werkt alles naar behoren.
Mijn vraag is, wat is een reele compensatie die ik kan vragen c.q. eisen?

Vraag 2, in april een zweefparasol gekocht twv 500 euro, deze laat nu al gebreken zien. Er missen twee boutjes waardoor er één zwenkarm volledig los laat. Hierdoor is de parasol niet te gebruiken.
Klantenservice van de webshop gaat contact opnemen met de leverancier. Als tussenoplossing werd mij geadviseerd om zelf op zoek te gaan naar de juiste maat boutjes en dit te repareren.
Ik heb hierop gereageerd dat ik dit geen manier van werken vind en dat dit valt onder wettelijke garantie.. Mee eens? Kan ik 'eisen' dat zij dit komen repareren op locatie?

Dank allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:34
PHPResource schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:50:
Beste Tweakers,

Recent heb ik na een overstap naar KPN internet alles-in-1, drie weken moeten wachten op een monteur. In de tussentijd wel mobile WIFI gekregen en uiteindelijk werkt alles naar behoren.

Vraag 2, in april een zweefparasol gekocht twv 500 euro, deze laat nu al gebreken zien. Er missen twee boutjes waardoor er één zwenkarm volledig los laat. Hierdoor is de parasol niet te gebruiken.
Klantenservice van de webshop gaat contact opnemen met de leverancier. Als tussenoplossing werd mij geadviseerd om zelf op zoek te gaan naar de juiste maat boutjes en dit te repareren.
Ik heb hierop gereageerd dat ik dit geen manier van werken vind en dat dit valt onder wettelijke garantie.. Mee eens? Kan ik 'eisen' dat zij dit komen repareren op locatie?

Dank allen.
Vraag 1: Dat is de volgende formule: Abonnementsprijs / door het aantal dagen in de maand x het aantal dagen dat er geen dienst mogelijk was = de vergoeding die je kunt vragen.

Vraag 2: Dat is duidelijk niet conform en de geboden oplossing is niet voldoende. Daar zou ik inderdaad zeker niet mee akkoord gaan.

Of je kan eisen dat ze hem op locatie repareren durf ik niet te zeggen. Ik denk het niet, maar dat weet iemand anders misschien wel. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:36
Loop je niet iets te hard van stapel.

Voor een consumenten internetpakket en niet zakelijk valt 3 weken nog onder acceptabele termijn en vooral als er een noodoplossing via mobile wifi is geleverd. Maar de formule van @dehardstyler zou kunnen.

Wat betreft de zweefparasol. Men neemt contact op met de leverancier
Daar kan uitkomen dat men gaat omruilen of een zakje met de juiste boutjes opstuurd.
Geef dat even de tijd.
Maar om ergere schade te voorkomen lijkt mij de vraag om te kijken of je nog ergens wat hebt liggen om het provisorisch te reparen niet onredelijk. Voor een permante oplossing ben ik het met je eens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:33
vwb 'probleem' 1 is er een KPN pagina waar je onbeschikbaarheid in kunt vullen en dan krijg je inderdaad de dagprijs vergoed, een handvol euro's en je zoekt vast meer ;-)

Verder vermoed ik dat je helemaal niet in aanmerking komt voor vergoeding omdat je een alternatief hebt gehad, dus je had gewoon internet, alleen niet op de uiteindelijke manier. Dus hier valt niks te eisen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
...drie weken moeten wachten op een monteur. In de tussentijd wel mobile WIFI gekregen en uiteindelijk werkt alles naar behoren.
Dan is dat in die tussentijd toch netjes opgelost? KPN heeft er voor gezorgd dat je mobile wifi kon gebruiken voordat je huisinstallatie in orde was.

Dan nog: Op het moment dat je bent overgestapt en je hebt zelf je oude abonnement al vroegtijdig opgezegd heb je zelf gezorgd dat je geen internet had. Je had de abonnementen iets overlappend moeten laten lopen. Die paar euro's kom je wel overheen.

Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
Vraag 2, in april een zweefparasol gekocht twv 500 euro, deze laat nu al gebreken zien. Er missen twee boutjes waardoor er één zwenkarm volledig los laat.
Hoe gaat die webwinkel nu nog controleren dat die boutjes er ooit wel gezeten hebben? Dat is niet te doen. Om de parasol morgen weer te kunnen gebruiken fiets je beter zelf even naar een ijzerwarentoko om die twee boutjes te halen, denk er om dat je borgmoeren gebruikt zodat ze niet (weer) vanzenzelf losdraaien of trillen. Het zijn vast geen speciale boutjes die nergens te verkrijgen zijn.

De webwinkel kan een dergelijk serviceproces aardig rekken, daar is niemand bij gebaat maar jij blijft er mee zitten. Zelf even oplossen is een flink pak sneller en makkelijker dan alle moeite om te mailen en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Even kort reageren. Er is voor het internet een passende oplossing gerealiseerd echter normale televisie was gedurende die weken niet mogelijk..
KPN heeft zelf mijn abbo bij Tmobile opgezegd dus een overlap was niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:12

Yucon

*broem*

"eisen" kun je alleen als je ook bereid bent om het af te dwingen. Ben je echt van plan naar de rechter te gaan voor twee boutjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milosh
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:40
PHPResource schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:22:
Even kort reageren. Er is voor het internet een passende oplossing gerealiseerd echter normale televisie was gedurende die weken niet mogelijk..
KPN heeft zelf mijn abbo bij Tmobile opgezegd dus een overlap was niet mogelijk.
Meer dan de werkelijk geleden schade (x dagen abonnementsgeld minus de compensatie die je al hebt gehad) zul je nooit gaan krijgen. Pick your battles zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Beste Tweakers,

Dank allen.
Vraag 1 kun je weinig eisen, je hebt van KPN immers een tussentijdse oplossing gekregen. Je zou hooguit kunnen vragen of ze de eerste maand kosten van TV willen laten vervallen omdat je die niet hebt kunnen gebruiken. Je internet deed het gewoon (al dan niet met een alternatieve oplossing, maar ze hebben hun best gedaan) dus daar kun je weinig mee.

Vraag 2 is gewoon niet conform, van een parasol van 500 euro mag je verwachten dat die gewoon een x aantal jaar mee gaat, niet dat die nu al onderdelen mist.
Je hebt gelijk, de verkoper moet zorgen dat dit wordt opgelost, desnoods sturen ze je zelf een paar boutjes of een nieuwe parasol.
Maar praktisch gezien; ga met een ander boutje van de juiste maat even langs bij een willekeurige DHZ-zaak en je hebt 10 minuten later een doosje met de juiste boutjes. Kost je een paar euro, maar dan is het probleem ook opgelost. Niet hoe het juridisch gezien zou moeten werken, maar wel hoe je dit zelf het snelst opgelost krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Allen bedankt voor jullie reactie. Punt van KPN is duidelijk, ik ga bellen en kijken waar ze mee komen. Elk aanbod is wat mij betreft prima, al is het maar een paar euro.

Punt 2 wordt nu vervelender, vanochtend reed ik langs de parasol en zag ik wederom een los moertje liggen, nu van een andere plek. Sorry maar dit kan toch niet voor een product van 500 euro? Ik heb wederom gemaild naar de leverancier.
Zie foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYMly-S7kXd4_MPRkWaOUYHRF5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhfMjryrBKjdvnwW3ydrTQBV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAwyVmu9-wm0T-NCy7pVSkd1CJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrHNHBUvCHUr2KEzb6HG5pnj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

PHPResource schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:21:
Allen bedankt voor jullie reactie. Punt van KPN is duidelijk, ik ga bellen en kijken waar ze mee komen. Elk aanbod is wat mij betreft prima, al is het maar een paar euro.

Punt 2 wordt nu vervelender, vanochtend reed ik langs de parasol en zag ik wederom een los moertje liggen, nu van een andere plek. Sorry maar dit kan toch niet voor een product van 500 euro? Ik heb wederom gemaild naar de leverancier.
Zie foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad niks. Ik zou 'm bij de verkoper aanbieden ter reparatie, want als hij daarna weer kapot gaat heb je gewoon recht op geld terug. Zie Consuwijzer (eerste blokje en dan 'Recht op gratis reparatie of vervanging'):
Als een product niet goed is, hebt u meestal recht op gratis reparatie of een vervangend product. Is het een ernstig probleem? Of gaat het product na een reparatie opnieuw kapot? Dan mag u ook meteen uw geld terugvragen. U hebt deze rechten ook als u geen garantie erbij kocht. De rechten hebt u namelijk volgens de wet. Daarom noemen we dit ook wel 'wettelijke garantie'.
De verkoper moet dit oplossen, lukt ze dat niet dan geld terug.

Het is maar anectodisch, maar ik heb laatst voor 50 euro een zweefparasol gekocht bij een dealsite en die doet het nog steeds prima, heeft zelfs met flinke storm buiten gestaan. Een parasol van 10x zoveel mag je ook 10x zoveel van verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Oon op 13-07-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:35

BaRF

bijna kerst

PHPResource schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:22:
Daar heb jij ze toch echt goedkeuring/opdracht voor gegeven :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Modbreak:Ik stel voor de KPN-vraag hier te laten rusten, want dit zijn twee totaal ongerelateerde onderwerpen. Voor wat betreft de garantievraag over de parasol geef ik dit topic een move van Wonen naar Shopping Forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 13-07-2023 12:09 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

Rmg

Parasol gewoon lekker retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Laatst online: 15-01-2024

Zie foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom stuur je die parasol niet gewoon terug en vraag je geld terug het lijkt erop dat het een product is waar de kwaliteit te wensen over laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 21:08
Je vraag over de parasol, nee je kan niet eisen dat ze dit op locatie komen oplossen. Tenzij het niet anders kan.

Voor iedereen die zegt terugsturen. Dat werkt zo niet. Je mag deze zeker aanbieden ter reparatie maar niet om een creditering. Dat zou immers betekenen dat elk niet functionerend product op ieder moment teruggestuurd mag worden na het ontdekken van een defect.

Ik denk dat je verwachtingen iets bijgesteld moeten worden, en dat je vooral de leverancier even de tijd en gelegenheid moet geven om te komen met een oplossing.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:00
Ik mis met betrekking tot de parasol nog wat info
Jij hebt contact met de service balie van webwinkel. Hier uit voort komen dan mijn volgende vragen:
Is de parasol voorgemonteerd naar jou verstuurd? En staat er iets in de beschrijving van de parasol over nalopen bouten na levering
of heb jij de parasol zelf gemonteerd en staat er in de handleiding hoe en wat qua bouten en moeren (zoals bij ikea) en hoe vast ze moeten zitten? (Dit laatste wordt meestal niet vermeld) maar zaten er zelf borgende moeren etc bij

En heb je de parasol nog in gebruik, nadat je gemerkt hebt dat 2 bouten missen / loszittende...?

Antwoord:
Begrijp uit onderstaande reactie van jou, dat de parasol reeds gemonteerd is geleverd, dan is het dus zaak van webwinkel moet het oplossen, door of product te vervangen door een die niet dit probleem heeft of retour nemen en geld terug.
Begrijp ook wel dat een boel tweakers het mogelijk zelf zouden oplossen door bouten te halen, dat zit in tweakers (zou ik zelf ook doen), maar begrijp ook jou wel, dat de winkel het zou moeten oplossen...
en 500 euro is ook genoeg geld om iets te mogen verwachten.

[ Voor 37% gewijzigd door gandalfdroes op 13-07-2023 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

-tom-562

Oliesjeik

Je kan natuurlijk uren gaan zitten mailen en je kapot gaan ergeren, of je gaat nu naar de lokale bouwmarkt/ijzerwarenhandel en haalt voor 3 euro een handvol boutjes en zelfborgende moertjes en laat het hier bij...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
gandalfdroes schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:41:
Ik mis met betrekking tot de parasol nog wat info
Jij hebt contact met de service balie van webwinkel. Hier uit voort komen dan mijn volgende vragen:
Is de parasol voorgemonteerd naar jou verstuurd? En staat er iets in de beschrijving van de parasol over nalopen bouten na levering
of heb jij de parasol zelf gemonteerd en staat er in de handleiding hoe en wat qua bouten en moeren (zoals bij ikea) en hoe vast ze moeten zitten? (Dit laatste wordt meestal niet vermeld) maar zaten er zelf borgende moeren etc bij

En heb je de parasol nog in gebruik, nadat je gemerkt hebt dat 2 bouten missen / loszittende...?
Ik vind iedereen wel erg pragmatisch ingesteld. Stel ik was een oud vrouwtje met twee linkerhanden, had ik dan ook naar de lokale bouwmarkt gemoeten?
Mijns inziens hoort een product van 500 euro niet letterlijk uit elkaar te vallen na een aantal weken zuinig gebruik. Hij wordt altijd ingeklapt bij wind en er zit een hoes omheen bij regen.

De parasol kwam gemonteerd binnen. Wel heb ik de voet aan de parasol moeten bevestigen, maar dat zit nog steeds stevig vast en staat los van het probleem.
Er is geen handleiding meegeleverd met daarin het advies om alle schroeven/bouten na te lopen.

Nb. Ik geef de webshop uiteraard de tijd om eea op te lossen. Ik heb nu in totaal twee mails gestuurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Qwerty-273

Meukposter

PHPResource schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:08:
Ik vind iedereen wel erg pragmatisch ingesteld. Stel ik was een oud vrouwtje met twee linkerhanden, had ik dan ook naar de lokale bouwmarkt gemoeten?
Die had waarschijnlijk de boutjes die er uitgevallen waren wel opgeraapt en vervolgens de buren (of andere handige persoon uit de buurt) gevraagd om ze er weer in te zetten.

Maar gewoon garantie claimen bij de webshop, dat het huidige product uit elkaar valt. Willen ze dat niet verlenen dan aansturen op ontbinding van de koopovereenkomst. Eisen dat ze het op locatie komen oplossen is toch net een brug te ver. Het is maar de vraag of de webshop überhaupt een eigen reparatieafdeling heeft. Of slechts een simpele dozenschuiver is.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je blijft het ding gebruiken ondanks dat je weet dat er boutjes ontbreken? Oef, die vervolgschade lijkt me geheel voor jou. Nazenden van boutjes, tuurlijk. Maar je zou bij ontbrekende remblokjes de auto toch ook niet blijven gebruiken?

Demonteren (of uit de wind houden) en wachten, zou ik denken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
F_J_K schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Je blijft het ding gebruiken ondanks dat je weet dat er boutjes ontbreken? Oef, die vervolgschade lijkt me geheel voor jou. Nazenden van boutjes, tuurlijk. Maar je zou bij ontbrekende remblokjes de auto toch ook niet blijven gebruiken?

Demonteren (of uit de wind houden) en wachten, zou ik denken.
Huh waar haal je dat vandaan? Hij stond niet open geklapt met hoes in de tuin. Ik rij erlangs met de fiets en zie dus wederom een boutje op de grond liggen, dit keer van een andere plek (zie foto 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

PHPResource schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:33:
[...]

Huh waar haal je dat vandaan? Hij stond niet open geklapt met hoes in de tuin. Ik rij erlangs met de fiets en zie dus wederom een boutje op de grond liggen, dit keer van een andere plek (zie foto 2).
Dat suggereerden de foto’s. Maar goed, mooi dan heb ik niets gezegd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Mijns inziens hoort een product van 500 euro niet letterlijk uit elkaar te vallen na een aantal weken zuinig gebruik. Hij wordt altijd ingeklapt bij wind en er zit een hoes omheen bij regen.

De parasol kwam gemonteerd binnen. Wel heb ik de voet aan de parasol moeten bevestigen, maar dat zit nog steeds stevig vast en staat los van het probleem.
Er is geen handleiding meegeleverd met daarin het advies om alle schroeven/bouten na te lopen.

Nb. Ik geef de webshop uiteraard de tijd om eea op te lossen. Ik heb nu in totaal twee mails gestuurd
Oh nee, mensen zijn pragmatisch ingesteld :') :P dat zouden juist meer mensen moeten zijn!

Die oma had haar buren/kinderen/kleinkinderen gevraagd om die boutjes er in te draairn

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:56
[...]

Ik vind iedereen wel erg pragmatisch ingesteld.
Dat lijkt me vrij logisch eigenlijk, ik wil als consument geen uren kwijt zijn aan geneuzel in de marge. Als ik zo'n probleem kan oplossen door zelf wat boutjes vast te zetten (en misschien zelfs wel te kopen voor een paar cent) zou ik dat zeker doen. Wordt ik daar blij van? Nee, en het zou een goede reden kunnen zijn voor mij om bijvoorbeeld in de toekomst items van dat merk links te laten liggen. Het heeft immers niet de kwaliteit die ik zou verwachten. Of de verkoper, als deze het probleem niet adequaat oplost.

Is het niet makkelijk door mijzelf op te lossen, dan zou ik mij inderdaad beroepen op non-conformiteit bij de verkoper. Maar ik zou niet direct verwachten dat die verkoper op locatie komt repareren, terugsturen zodat ze het op hun locatie kunnen repareren (of vervangen) zou wat mij betreft ook prima zijn.

Ik geef je ook zeker gelijk dat zo'n parasol niet na zo'n korte termijn gebreken zou moeten vertonen, maar ik zou het voor mezelf ook niet moeilijker maken dan nodig is. Liever een pragmatische oplossing waar ik me zelf in kan vinden, dan juridisch geneuzel waar ik zelf ook helemaal niets aan heb en ook niet beter van wordt, ik heb over het algemeen wel wat beters te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 19:12

Yucon

*broem*

[...]

Ik vind iedereen wel erg pragmatisch ingesteld.
Ik denk eerder cynisch, want ik moet zeggen dat ik er tegenwoordig al bij voorbaat vanuit ga dat het baggerkwaliteit is. En daarom zou ik geen parasol van 500 euro kopen zonder heel zeker te weten dat het goede kwaliteit is.

Blijkbaar kun jij dat iig niet goed bepalen. En dat lijkt me een heel zure situatie, vandaar dat ik je frustratie ook wel begrijp, maar heb je ook al eens bedacht wat voor jou het best haalbare alternatief is? Als ze je een andere sturen heb je dikke kans dat je weer precies hetzelfde gedoe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dennism schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 00:27:

Ik geef je ook zeker gelijk dat zo'n parasol niet na zo'n korte termijn gebreken zou moeten vertonen, maar ik zou het voor mezelf ook niet moeilijker maken dan nodig is. Liever een pragmatische oplossing waar ik me zelf in kan vinden, dan juridisch geneuzel waar ik zelf ook helemaal niets aan heb en ook niet beter van wordt, ik heb over het algemeen wel wat beters te doen :)
Het ligt er wat dat betreft ook aan of iemand net even dat boutje niet goed genoeg heeft aangedraaid (kan bij elk boutje gebeuren, dat aandraaien kun je zien als onderhoud) en dat er dus geen verder onderliggend probleem is, of dat de bouwkwaliteit gewoon ruk is. Als er boutjes missen én er om de haverklap boutjes uitvallen geeft dat weinig vertrouwen in de productkwaliteit. En als je een paar keer zelf hannest, de parasol weer gaat gebruiken en daarna gaat 'ie stuk omdat die boutjes gewoon slecht zijn dan heb je het zelf gedaan.

De winkel informeren en het daarna met goedkeuring van de winkel alsnog zelf fixen is wat dat betreft ook een prima middenweg. Als het na een 'reparatiepoging' dan stukgaat dan kan de winkel zich niet verschuilen achter dat het aan jouw reparatie zou liggen.

Oon schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:13:
Vraag 1 kun je weinig eisen, je hebt van KPN immers een tussentijdse oplossing gekregen. Je zou hooguit kunnen vragen of ze de eerste maand kosten van TV willen laten vervallen omdat je die niet hebt kunnen gebruiken. Je internet deed het gewoon (al dan niet met een alternatieve oplossing, maar ze hebben hun best gedaan) dus daar kun je weinig mee.
Laat dat 'hooguit' maar weg, het is toch gewoon een fundamenteel onderdeel van je product dat niet geleverd is? En dan hebben we het nog niet over de vaste telefoonaansluiting die dan ook niet geleverd zou zijn. Je kunt ook moeilijk de kosten opslitsen in x% kosten voor internet, y% voor de TV, z% voor vaste telefonie: het verschilt per persoon hoeveel waarde diegene aan elk hecht. Komt nog bovenop dat ze het vorige abonnement wel hebben opgezegd en je dus zonder TV/vaste telefoon zit, wat een flink ongemak kan zijn (wederom, verschilt per persoon). Ik zou gewoon de abonnementskosten naar rato per dag dus geen heel gekke vergoeding vinden (dus effectief gewoon niet betalen voor de betreffende periode). Tenzij TS heeft aangegeven bij KPN dat hij de TV en telefoon niet nodig heeft o.i.d. en KPN daardoor bewust niet naar een tussenoplossing heeft gezocht.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:56
bwerg schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Het ligt er wat dat betreft ook aan of iemand net even dat boutje niet goed genoeg heeft aangedraaid (kan bij elk boutje gebeuren, dat aandraaien kun je zien als onderhoud) en dat er dus geen verder onderliggend probleem is, of dat de bouwkwaliteit gewoon ruk is. Als er boutjes missen én er om de haverklap boutjes uitvallen geeft dat weinig vertrouwen in de productkwaliteit. En als je een paar keer zelf hannest, de parasol weer gaat gebruiken en daarna gaat 'ie stuk omdat die boutjes gewoon slecht zijn dan heb je het zelf gedaan.

De winkel informeren en het daarna met goedkeuring van de winkel alsnog zelf fixen is wat dat betreft ook een prima middenweg. Als het na een 'reparatiepoging' dan stukgaat dan kan de winkel zich niet verschuilen achter dat het aan jouw reparatie zou liggen.
Uiteraard, maar dat is hier dan ook het geval, de winkel heeft dat immers voorgesteld aan TS.
Je moet uiteraard niet zelf modificaties gaan aanbrengen zonder overleg als je op een later moment toch wil terugvallen op non-conformiteit.

Bij vraag 1 kan het ook nog de vraag zijn wat er precies niet werkte en waarvoor de monteur moest komen. Als er bijvoorbeeld iets buitenshuis niet in orde is, waardoor er een aanpassing in de wijkkast of iets dergelijks nodig is, kom je al snel bij KPN uit. Wat echter ook nog wel eens voorkomt is dat een bewoner (of een voormalig bewoner) bijvoorbeeld het AOP 'vakkundig' weggewerkt heeft (want niet mooi, zit op een onhandige plek of wat voor reden dan ook), in zo'n geval is het mogelijk lastiger KPN iets aan te rekenen, want een bewoner mag in principe geen aanpassingen doorvoeren voor het AOP of aan het AOP, want tot het AOP is het eigendom van de provider (net als dat bijvoorbeeld een elektra installatie of gas installatie tot en met de meter van de netbeheerder zijn).

Niet al te lang geleden lag bij een kameraad van me die een verhuisde naar een huurhuis zowel het glasvezel AOP als de oude koper aansluiting afgeknipt in de kruipruimte. En enkele jaren terug hebben we bij een kennis die ik hielp met aanleggen ook een monteur moeten laten komen omdat de vorige bewoner van het jaren 60 appartement de koper aansluiting weg had laten stuccen.

[ Voor 33% gewijzigd door Dennism op 14-07-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 16:54

talin

ES-MA

Beste Tweakers,

Dank allen.
vraag 1: ik heb op 23 mei glasvezel aangevraagd bij T-Mobile, die is afgelopen disndag opgeleverd.
1,5 maand geen internet thuis.
Ziggo kon geen stabiele lijn leveren en heeft van een op andere dag gecrediteerd en contract ontbonden.
hier ging maanden van bellen en weinig hulp aan vooraf.
daar had T-Mobile natuurlijk geen boodschap aan en had ook geen tijdelijke oplossing, en geloof me, ik heb het geprobeerd.

vraag 2 : ff paar boutjes en moetjes halen en opgelost en blij zijn met alles waar de leverancier mee tegenmoet komt.
daar gaan no way een monteur voor op locatie komen.
je mag in je handen wrijven dat je hem retour mag sturen en dat ze een andere opsturen.

je kan volgens mij alleen denken, shit dit is een miskoop ( ongeacht het bedrag van het onderwerp ) laat ik het zelf herstellen of alle moeite er in steken om retour te sturen en hopen op een beter model.

[ Voor 8% gewijzigd door talin op 14-07-2023 14:02 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1