Is iemand bekend met de RTX 3500 ada?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-05 13:36
Ik heb net een Dell Precision gekregen. Een 7680 met i9-13950HX, 64GB, 4k touch supported display en RTX 3500 ada. Nou heb ik nog niet eerder gehoord van een RTX 3500 ada. Waar kan ik deze het beste mee vergelijken? Ene website vergelijkt het met (mobile) RTX 4070, andere met een RTX 3060.
Wat klopt meer? wat kan ik er een beetje van verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Cool beestje, dat is zeg maar de Quadro-lijn. Zit een AD-104 chip in, die je ziet in alles van 4070 tot 4080 inclusief mobile. En daar zit de crux in, power budget bepaald. Typisch zie je deze GPU's itt de desktop-kant nogal lager qua clock, met ECC geheugen, en juist wat meer qua geheugen.

Omdat het een Quadro-GPU is moet je hem eigenlijk ook daarmee vergelijken, en geen games benchmarks gaan draaien. Spoiler: daar zal hij niet goed in zijn. Minder shaders, minder clock, minder boost, en in principe wat meer geheugen overhead. Echter wel weer meer features, en meer cores, en minder driver-locks voor bepaalde workflows.

Afhankelijk van wat je use-case is, is het een goede, een slechte, of een middelmatige GPU. Ik denk dat als je Siemens, Autodesk, of andere software gebruikt dat je érg blij gaat zijn.

Afhankelijk van je use-case zit hij tussen een RX6600, en een RTX2070 in voor sommige dingen. Lekker nutteloos, ik weet het, maar nogmaals: wat je er mee doet bepaalt een hoop met deze dingen. Z'n voorganger is een GA-104-gebaseerde RTX-A3000 reeks (A van Ampere), en daarvoor de Quadro RTX3000 met een Turing chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-05 13:36
Bedankt voor jouw reactie!
Helaas geen use-case voor professioneel gebruik. Ik wil wel af en toe Flight simulator spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskovic
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-05-2024
Paraselsius schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:47:
Ik heb net een Dell Precision gekregen. Een 7680 met i9-13950HX, 64GB, 4k touch supported display en RTX 3500 ada. Nou heb ik nog niet eerder gehoord van een RTX 3500 ada. Waar kan ik deze het beste mee vergelijken? Ene website vergelijkt het met (mobile) RTX 4070, andere met een RTX 3060.
Wat klopt meer? wat kan ik er een beetje van verwachten?
Mooie machine!
Ben even benieuwd, nu je een aantal maanden deze in het bezit hebt, zijn er dingen die je opvallen? Zowel vanuit positief als negatief perspectief?

Ben bezig voor onze stichting met het configureren van een setup met de 7680 en heb daar de RTX 3500 ada ook inzitten. (Icm de i7-13850HX, 32GB).

Gebruik is zeer gevarieerd aan mijn zijde. Professioneel gericht (coding, docker, photoshop, video editing) en niet zozeer voor gaming.