Videobewerking met Mac mini of MacBook pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 23:28
Ik heb misschien wel een stomme vraag. Ik heb nu een Mac mini M1 (geen pro) maar wil wat meer (after)movies gaan editten met de Mac. Nu heeft mijn vrouw een nieuwe Mac nodig, omdat haar 11 jaar oude iMac soms niet meer aangaat of vanzelf uitvalt.

Dus ik dacht ik koop voor mij zelf een nieuwe Mac en krijgt zij mijn Mac mini. Maar de vraag is wat is beter en slimmer een Mac mini M2 pro of een Macbook M2 pro 14 inch. Ik verwacht het meeste werk thuis te doen en als ik tijdens een vakantie of zo wil editten heb ik nog de beschikking over een oude MacBook Pro I5 uit 2018.

Wat zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 13:02
Volgens mij is een Mac Mini M2 Pro niet nodig, tenzij je 8K videos wilt gaan bewerken.
Ik denk dat een Mac Mini M2 prima is, en financieel een stuk aantrekkelijker. Tenzij je natuurlijk geld over hebt, dan zou ik lekker die MacBook Pro 14" halen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zodra je eenmaal een Apple Silicon Mac onder je vingers hebt gehad ga je niet meer werken op een Mac met een Intel er in. Dat lijkt me vrij duidelijk met de resultaten die er op dit moment liggen. Ik weet alleen niet wat de videobewerkingsresultaten zijn van een M2 in vergelijking met een i5 uit 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 23:28
Ik heb inmiddels een Mac Mini M2 en die bevalt mij uitstekend. Mijn laptop hou ik er nog even bij om tijdens vakanties te kunnen internetten, mailen en af en toe een foto te kunne bewerken. Al gaat dat voor mijn gevoel op de M2 nu een stuk sneller.