Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 19:48
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik denk dat jij je lesje geleerd hebt en het zo moet laten en bij een nieuwe uitdaging dit beter geregeld kan hebben?

Als je er nu iets mee wilt doen, dan kan ik me voorstellen dat de werkgever dan verwacht dat je nog langer zal blijven. Of ze kunnen je een beetje moeilijk gaan maken waardoor de relatie op gespannen voet verder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien is er nog een leasecontract van een andere werknemer dat nog een maand of 6 loopt, in de categorie die jij zou willen rijden? Dan neem je die auto bijvoorbeeld over, en kan de huurauto de deur uit. Je stapt dan wel in een auto die mogelijk 2,5 of 3,5 jaar oud is, maar daar moet je dan even mee leven.

Overigens: jij haalt hier ook voordeel uit. Een lagere cataloguswaarde zie je terug in je bijtelling, dus als die auto 10k in waarde scheelt, bespaar je daardoor c.a. 90 euro per maand netto aan bijtelling die je niet betaalt. Als je hem privé rijdt natuurlijk, maar daar ga ik gezien je verhaal wel van uit.
Hoe denk jij daarover cq. wat zou jij doen in een vergelijkbare situatie?
Vragen of ik de auto mag inleveren en het mobiliteitsbudget als brutoloon uitgekeerd kan krijgen, inclusief een belastingvrije kilometervergoeding, zodat ik zelf een auto kan kopen die me zint en waar ik geen bijtelling voor hoef te betalen ;-)

Leasen is gewoon lenen. Maar als je dat per se wil: vraag of er een aflopende auto is die je kunt overnemen. Kan dat niet? Dan laten voor wat het is en een nieuwe baan zoeken. Want ik lees ook dat je 6 uur per week extra werkt (10 in plaats van 4 uur voor de werkzaamheden naast je klant), ik weet niet hoe hoog je maandsalaris is, maar 46 uur werken dat zou voor mij alleen tegen absoluut toptarief gaan gebeuren. Alles boven de 32 uur wil ik 1,5 keer meer voor hebben, en boven de 40 gaan we x2. Mijn vrije tijd is me veel geld waard (spreek ik vanuit de bevoorrechte positie dat ik met 32 uur nog steeds een prima nettosalaris ontvang om goed van te leven).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
cq. wat zou jij doen in een vergelijkbare situatie?
Geen energie stoppen in een auto en die energie stoppen in het zoeken van een nieuwe baan (wat volgens mij je ambitie is)