Ik had al 2 eerdere topics gemaakt. Voor de 7800x3d uitkwam. Er werd mij aangeraden te wachten op de 7800x3D.
Het 2de topic werd gepost rond de tijd met de problemen bij Asus. Ik heb dan maar gekozen om te wachten tot deze problemen opgelost waren. Dacht er ook aan om een 13700k te nemen, maar bij de meeste topics wordt de 7800x3D aangeraden.
Ondertussen ook beslist dat de nieuwe pc er zeker moet komen. Want blijven wachten heeft geen nut. Ik game ook weinig omdat op mijn oude pc vanaf de werelden bij anno 1800 te groot worden de pc ook meer moeilijkheden heeft met het gedraaid te krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: (Cities skylines (1en2) Anno 1800 (modded), GTA 5, Wow, minecraft (modded) en nog andere te ontdekken. Liefst op 4K.
Andere: Photoshop, Lightroom, videobewerking niet 100% zeker. (zeker niet professioneel), misschien streamen (de oude kan ook gebruikt worden als stream pc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet bepaald een maximumprijs. Zolang het degelijk is en waar eventueel een meerprijs rechtvaardig is. (Rond 4K kan).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, Monitor 1440p (als 2de monitor)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
7800x3d voor gamen Voor fotobewerking denk ik dat deze ook nog goed gaat presteren.
64Gb Ram werd geselecteerd (2x32GB) . 32Gb zou ook voldoende kunnen zijn.
Alsook een nieuwe 4k monitor. Gigabyte M32UC (Best Buy Guide).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik weet niet of met Asus nog problemen zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case die stof wat buiten houd. RGB kan leuk zijn maar geen must. Niet iets om speciaal meer aan uit te geven.
Ga je overklokken?
Normaal niet.
Wat verwacht je van ons?
Past alles bij elkaar? Verbeteringen? GPU heb ik Gigabyte geselecteerd. Misschien is een ander merk dat beter is. Eventueel ander geheugen? Andere zaken (zoals fans) die ik eventueel nog moet toevoegen voor een betere koeling? ...
Monitor: gekozen via Best buy guide. Ik weet niet of je met een duurdere meer plezier gaat hebben.
Het 2de topic werd gepost rond de tijd met de problemen bij Asus. Ik heb dan maar gekozen om te wachten tot deze problemen opgelost waren. Dacht er ook aan om een 13700k te nemen, maar bij de meeste topics wordt de 7800x3D aangeraden.
Ondertussen ook beslist dat de nieuwe pc er zeker moet komen. Want blijven wachten heeft geen nut. Ik game ook weinig omdat op mijn oude pc vanaf de werelden bij anno 1800 te groot worden de pc ook meer moeilijkheden heeft met het gedraaid te krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen: (Cities skylines (1en2) Anno 1800 (modded), GTA 5, Wow, minecraft (modded) en nog andere te ontdekken. Liefst op 4K.
Andere: Photoshop, Lightroom, videobewerking niet 100% zeker. (zeker niet professioneel), misschien streamen (de oude kan ook gebruikt worden als stream pc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet bepaald een maximumprijs. Zolang het degelijk is en waar eventueel een meerprijs rechtvaardig is. (Rond 4K kan).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, Monitor 1440p (als 2de monitor)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
7800x3d voor gamen Voor fotobewerking denk ik dat deze ook nog goed gaat presteren.
64Gb Ram werd geselecteerd (2x32GB) . 32Gb zou ook voldoende kunnen zijn.
Alsook een nieuwe 4k monitor. Gigabyte M32UC (Best Buy Guide).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik weet niet of met Asus nog problemen zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case die stof wat buiten houd. RGB kan leuk zijn maar geen must. Niet iets om speciaal meer aan uit te geven.
Ga je overklokken?
Normaal niet.
Wat verwacht je van ons?
Past alles bij elkaar? Verbeteringen? GPU heb ik Gigabyte geselecteerd. Misschien is een ander merk dat beter is. Eventueel ander geheugen? Andere zaken (zoals fans) die ik eventueel nog moet toevoegen voor een betere koeling? ...
Monitor: gekozen via Best buy guide. Ik weet niet of je met een duurdere meer plezier gaat hebben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4090 GAMING OC 24G | € 1.838,99 | € 1.838,99 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow RGB Zwart | € 155,95 | € 155,95 |
| 1 | Waterkoeling | DeepCool LS720 Zwart | € 132,85 | € 132,85 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-5600J2834F32GX2-TZ5RK | € 231,26 | € 231,26 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 162,59 | € 162,59 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 141,85 | € 141,85 |
| Totaal | € 3.431,49 | |||
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitors | Gigabyte M32UC Zwart | € 681,70 | € 681,70 |
| Totaal | € 681,70 | |||