Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 09:33
OPGELOST
Hoi,

Ik heb een Sony WH-1000XM3. Bevalt op zich goed, behalve dan dat ik telkens enorm veel stappen moet ondernemen om hem te gebruiken. Als ik hem aanzet, gaat hij automatisch connecten met een gepaired device. Meestal is dat mijn chromecase. Dus dan moet ik mijn tv aanzetten, door het trage chromecast menu heen om te disconnecten. Daarna connect hij meestal met mijn telefoon. Dus dan moet ik mijn telefoon unlocken, naar de bluetooth settings gaan en disconnecten.
Pas dan kan connecten met mijn laptop en de headphone gaan gebruiken.
Ik vermoed dat dit meer een algemeen probleem is en niet specifiek voor deze Sony.

Hoe gaan jullie hiermee om? Valt dat autoconnect op de een of andere manier uit te zetten?
In de gepairede devices lijken hier geen opties voor te zijn en telkens unpairen/pairen is ook niet echt gebruikersvriendelijk.

Opper

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-07 11:14
Wanneer je de XM3 aanzet, houd de powerknop ingedrukt zodat hij meteen in Pairing mode gaat. Je chromecast verbind dan niet automatisch.

Je kan dan handmatig verbinden vanaf je laptop of telefoon. Je hoeft niet eerst te unpairen. Je kan gewoon op de opgeslagen verbinding op Connect drukken (windows) en dan verbind 'ie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberGuardian
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:47
Ik ben zelf ook in het bezit van de Sony WH-1000XM3 en pair met verschillende devices dagelijks. Dit doe ik op precies dezelfde manier als @XelaRetak aan geeft, dus de power knop langer ingedrukt houden tot "pairing mode" word ingeschakeld. Daarna kan ik de headphone selecteren.
Via mijn telefoon maak ik gebruik van de NFC pairing functie, als ik mijn telefoon tegen de linker oorschelp aan hou gaat de headphone aan en verbind deze automatisch met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 09:33
Haha nice, mooi dat er een simpele praktische oplossing is. Thanks!
Met googlen op "disable autoconnect" etc kom ik alleen maar instructies tegen om te unpairen of in windows vanalles uit te zetten.