Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-09 09:55
Goedemorgen Tweakers,
Ik ben bezig om een en ander makkelijker te maken voor mijn werk in Word maar heb een beetje een insteek nodig waar ik moet zoeken en dacht wellicht zitten hier goeroe's die me enigzins op weg kunnen helpen of kunnen aangeven dat wat ik wil, gewoon niet mogelijk is.. :)

Wat ik wil is het volgende;
er moeten brieven gestuurd worden naar klanten en hier is grotendeels een standaardbrief voor. Echter sommige punten moeten nog handmatig ingevuld worden. Denk bijvoorbeeld aan contactpersoon, adres, referentienummers en nog wat andere zaken.. Mijn idee is dat wanneer je Word opent er een pop-up oid verschijnt per punt wat je moet invullen. In deze pop-up vul je dan de informatie in en dat komt op een bepaalde plek in het bestand.

Ik heb al wat geprobeerd met tekstvelden en op zich is dit wel makkelijk maar ik wil het juist nog makkelerijk (iets met liever lui dan moe.. ;))

Daarnaast kom ik veel tegen over Macro's om een en ander toe te voegen maar ik weet niet of dit ivm beveiligingsissues ondersteund wordt op het werk (overheidinstantie). En zou het wel via Macro's kunnen, heeft iemand dan nog wat goeie linkjes om dit leren? Fijn tutorials wellicht met heldere uitleg?

Fijne woensdag allen!

ps.
Mocht het middels een ander stukje software in Office 365 wel lukken dan sta ik hier ook open voor!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
Zijn PDF's niet handiger voor dit soort zaken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:32

TommieW

Numa numa.

Het eerste wat in mij opkomt is de "mail merge" functie van Word. Hierbij vul je een spreadsheet in met je gegevens en Word maakt er een pallet brieven van: How to use the Mail Merge feature in Word to create and to print form letters...

com2,1ghz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:51:
Zijn PDF's niet handiger voor dit soort zaken?
Voor het genereren van brieven? Ik ben het met je eens dat je het als PDF moet versturen, maar het moet in een applicatie geschreven worden en Word is daar prima voor.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
TommieW schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:56:
Het eerste wat in mij opkomt is de "mail merge" functie van Word. Hierbij vul je een spreadsheet in met je gegevens en Word maakt er een pallet brieven van: How to use the Mail Merge feature in Word to create and to print form letters...

[...]

Voor het genereren van brieven? Ik ben het met je eens dat je het als PDF moet versturen, maar het moet in een applicatie geschreven worden en Word is daar prima voor.
Nooit een PDF formulier ontvangen? Je kan in een PDF formuliervelden definiëren die ingevuld moeten worden. Precies datgene waar de TS naar op zoek is.Voorbeeld met Adobe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

com2,1ghz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:01:
[...]

Nooit een PDF formulier ontvangen? Je kan in een PDF formuliervelden definiëren die ingevuld moeten worden. Precies datgene waar de TS naar op zoek is.Voorbeeld met Adobe.
Dat is in te vullen door de ontvanger. TS wil het invoeren voor het versturen.

Al kun je geloof ik na het invullen van een formulier de PDF wel weer exporteren/printen als read-only PDF, of de fields "flatten"en, afhankelijk van je abonnement.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 12-07-2023 11:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

TommieW schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:56:
Dit!

Wat de TS beschrijft is vrijwel letterlijk de use case voor mail merge.

(Hell, dat kon in WP 5.1 al, al was dat voor de meeste gebruikers zwarte magie 8) )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-09 09:55
Ik ken mailmerge wel! Maar dan haal je de data uit een Excel bestand toch? En ik heb niet de data in een Excel.. (als voorbeeld een referentie die ik van een klant krijg en weer mee wil nemen in mijn brief terug, die kopieer en plak ik nu).

Voor het bewerken van een PDF heb je volgens mij de Pro variant nodig.. Die heb ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

SirNixon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:13:
Ik ken mailmerge wel! Maar dan haal je de data uit een Excel bestand toch? En ik heb niet de data in een Excel.. (als voorbeeld een referentie die ik van een klant krijg en weer mee wil nemen in mijn brief terug, die kopieer en plak ik nu).
Ah, dat werd niet helemaal duidelijk uit je openingspost, dan zoek je inderdaad iets van een formulier.
Voor het bewerken van een PDF heb je volgens mij de Pro variant nodig.. Die heb ik niet...
Het is voor je werk, dan leg je dat toch bij je leidinggevende neer?

Ik ben developer, maar ik ga voor mijn werk niet zelf een Visual Studio licentie betalen ;)

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1