1 ethernetkabel naar iptv speler en naar kef lsx

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaidya777
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-07-2023
Mijn vraag
...Mijn vraag
...ik heb een ethernet kabel van mn modem naar mn woonkamer getrokken. Deze is aangesloten op mn iptv ontvanger. Nu wil ik ook graag Kef LSX boxen op die kabel aansluiten. Wat is hiervoor de beste oplossing? Zijn hier speciale splitter voor? vrouwtje <> mannetje

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je kunt ethernet niet splitten. Ofja, in theorie kun je de 8 aders splitten naar 2x 4 aders en daarmee zou je twee 100Mbps lijnen over één kabel hebben, maar in de praktijk is dat een slecht idee en niet de bedoeling.

Wat je wel kunt doen is er een switch tussen zetten, bijvoorbeeld deze: uitvoering: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts)

Daar prik je dan de kabel die vanaf je modem/router komt in op poort 1, en dan op poort 2 een losse kabel naar je TV, en poort 3 een losse kabel naar je speakers. Dan gaan we er wel even vanuit dat die speakers een ethernetpoort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Wat dacht je van een 'gewone' switch? Let er wel op dat je waarschijnlijk voor je IPTV igmp snooping nodig hebt.

Edit; Inderdaad bijvoorbeeld

[ Voor 56% gewijzigd door silverball op 12-07-2023 10:54 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:04

Glewellyn

is er ook weer.

De beste oplossing is een tweede kabel, de een-na-beste oplossing is een switch plaatsen tussen de kabel aan de ene kant en de iptv-ontvanger en de boxen aan de andere kant.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:28
silverball schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:50:
Wat dacht je van een 'gewone' switch? Let er wel op dat je waarschijnlijk voor je IPTV igmp snooping nodig hebt.

Edit; Inderdaad bijvoorbeeld

[...]
Inderdaad gewoon een simpele switch. Met onderstaande ben je voor 10 euro klaar.

https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:57
saaltink schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Inderdaad gewoon een simpele switch. Met onderstaande ben je voor 10 euro klaar.

https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/
Nee, die doet geen IGMP snooping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik lees hierboven iets over kabel splitsen en in principe is dat eigenlijk helemaal geen slechte oplossing ware het niet dat dat aan je router kant nog steeds 2 poorten kosten, het is in feite net zo'n slechte oplossing als gewoon een 2e fysieke kabel naar je woonkamer trekken. overigens zijn er gewoon kabelsplitters te koop die dat voor je kunnen doen dus je hoeft niet met draadstrippers etc aan de gang, nadeel van dat soort is dat het kopen van bovengenoemde switch uiteindelijk gewoon een pak goedkoper is dan deze oplossing met splitting.
Oon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:50:
uitvoering: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 10:36

lasharor

7 december 2004

reiniero schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Beetje kort door de bocht, ik lees IPTV ontvanger niet direct als iets wat van een Nederlandse provider afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:10
reiniero schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Dat doet ie wel. Ik heb namelijk dezelfde switch tussen mijn kpn ontvanger en mediacenter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-05 13:27
lasharor schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Beetje kort door de bocht, ik lees IPTV ontvanger niet direct als iets wat van een Nederlandse provider afkomstig is.
Maakt dat wat uit dan. IGMP snooping is voor multicast verkeer, daar heeft de herkomst van de provider niks mee te maken, alleen of het multicast is of niet.
boers706 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:28:
[...]

Dat doet ie wel. Ik heb namelijk dezelfde switch tussen mijn kpn ontvanger en mediacenter hangen.
Nee dat doet die niet. Een unmanaged switch geeft alles door, ook multicast. Dus je TV werkt wel, het kan alleen je netwerk overbelasten. Anders is het als je het multicast verkeer apart van de router stuurt, dan kan daar een unmanaged switch gebruikt worden, er gaat immers alleen daar multicast overheen, is hier echter niet duidelijk hoe de rest van het netwerk eruit ziet.

Met vriendelijke groet, William

Pagina: 1