Een paar dagen terug een storing gehad op mijn server en dat is dan weer zo'n moment waarop je gaat denken of alles nog wel zo handig is of dat het wellicht beter kan.
Inmiddels alweer heel wat jaartjes terug begonnen met een Synology DS211+ welke ik later heb vervangen voor een zelfbouw systeem.
Momenteel is dit systeem een Intel G4560 icm 24GB ram en 2x een 2TB SSD.
Ik draai Proxmox met daarop het volgende;
- Container voor de Unifi Controller
- Container voor Adguard
- VM met Home Assistant
- VM met Xpenology
De eerste 3 CT's en VM's draaien overal het algemeen lekker op de achtergrond en is mooi stabiel.
De Xpenology VM wordt intensief gebruikt, naast bestandsopslag welke middels apps toegankelijk is voor mobiele apparaten en via webdav/samba op verschillende computer gebruik ik de Synology ook voor;
- Diverse docker containers zoals Sonarr, Radarr, Plex. Mealie en Portainer
- Reverse Proxy
- Foto bibliotheek, inclusief deelopties.
- Surveillance station voor mijn camera's.
Mijn schijven draaien in de SHR variant
Het grootste nadeel vind ik de mogelijkheid tot updaten bij Xpenology en de hoeveelheid tijd wat het kost om een en ander weer naar wens in te richten (ondanks een export van de docker settings en een config file voor syno zelf).
Zijn er betere manieren om mijn thuisserver in te richten of ben ik al reeds op de juiste weg bezig?
Inmiddels alweer heel wat jaartjes terug begonnen met een Synology DS211+ welke ik later heb vervangen voor een zelfbouw systeem.
Momenteel is dit systeem een Intel G4560 icm 24GB ram en 2x een 2TB SSD.
Ik draai Proxmox met daarop het volgende;
- Container voor de Unifi Controller
- Container voor Adguard
- VM met Home Assistant
- VM met Xpenology
De eerste 3 CT's en VM's draaien overal het algemeen lekker op de achtergrond en is mooi stabiel.
De Xpenology VM wordt intensief gebruikt, naast bestandsopslag welke middels apps toegankelijk is voor mobiele apparaten en via webdav/samba op verschillende computer gebruik ik de Synology ook voor;
- Diverse docker containers zoals Sonarr, Radarr, Plex. Mealie en Portainer
- Reverse Proxy
- Foto bibliotheek, inclusief deelopties.
- Surveillance station voor mijn camera's.
Mijn schijven draaien in de SHR variant
Het grootste nadeel vind ik de mogelijkheid tot updaten bij Xpenology en de hoeveelheid tijd wat het kost om een en ander weer naar wens in te richten (ondanks een export van de docker settings en een config file voor syno zelf).
Zijn er betere manieren om mijn thuisserver in te richten of ben ik al reeds op de juiste weg bezig?